Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann alle laksefiskere,idag er "DAGEN" vi har ventet på i hele vinter,jippi,nå er det igang igjen

Det jeg vet om og har hørt er at det er tatt en laks på 3.3kg på reke kl 09.30 på "stria" i Holmfoss idag,er rundt 20 fiskere der idag,har snakket med ett par fiskere der.Elva faller fort nå,er rundt 150kbm nå.Har ikke hørt om no lakseobservasjoner her oppe ennå,men jeg tviler ikke på at det er sett laks her allerede

[/quot

Hmm.... merkelig vekt på en lågenlaks.. Kan telle på en hånd de laksene jeg har fått i Lågen som veier 3,....

Oppdrett eller støing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den første ordentlige laksen på land i Holmfoss. 15 kg.

Ellers blir det rapportert om svært lite laks å se....

P.S Enningdalselva har hatt en kjempeåpning av sesongen med 10 laks på land første 12 timer..

Det var visst en støing

Hvorfor ble den veid da?? Tyder jo på at den ikke ble satt ut igjen ??

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke satt ut igjen,hadde vel slukt reka kanskje?Sikker på det var i Holmfoss?Snakka me en som fiska der til kl 18.00 og han nevnte ikke no om det,men han nevnet at det hadde blitt tatt noen rugger i Åbyfoss og en litt nedenfor Holmfoss,ikke laksehopp å se i Holmfoss sa han

Står her:

http://www.waterproof.as/index.jsp?ref=Uta...e=1&getTab=2113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Blir Berby tidlig juni og Numedal seint i juli tenker jeg (lenger opp i elva). Hvordan blir det med flåtefisket i Numedal dette året forøvrig, nå i starten av sesongen?

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka me en som har fiska 3 dager i Holmfoss nå,ingen laks,ikke blitt tatt no,ikke sett no,trur ikke det har blitt tatt laks i Åbyfoss sia 16 mai,men det er masse vann da........

Ser ut som det kanskje har tatt seg opp noe.. Ryktes om ca 20 laks i helga, fordelt mellom Åby og Holm...

:P

Se ellers denne siden : http://www.waterproof.as/index.jsp

Dette er faktisk det nærmeste du kommer en laksebørs for Lågen..

Prøvde meg sjøl i helga, men det blir litt halvhjertet med tanke på hvor tidlig det er. Så ikke noe,

kjente ikke noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tilbake etter en helg i Lågen med fiske og mye godt drikke... Ble tatt to lakser, 3,6 og 6,1, på retten vår. En på fredag og samme fisker fikk en til på lørdag..

Bekymringsfullt at det er så varmt i vannet så tidlig i sesongen, 14 grader ble målt. Vanligvis ligger tempen på 9-10 grader på denne tiden.

Blir observert og tatt lite fisk i Holmfoss ifølge de jeg snakket med der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 20 juni, og en av våre storfiskere på vår rett har bursdag. Han har gjort det til en tradisjon at han på denne dagen pleier å få 3 lakser. 3 år på rad har dette slått til....... og pr. kl. 12.00 denne dagen er 2 på land og en mistet... Dagen er enda ikke over.. 9 og 5 kg.

Endret av Deetuben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang :D Ble ikke det store dog, men nye sjanser i morgen :P Fasit : SØ - 900gr., Laks 4,1 Lite fisk å se, kjørte på noen fler, men løsbitte gitt :angry: . Ikke meg som fikk laksen da, jeg fikk dog æren av håving. Se bilder og fangstrapp. under østlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.