Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Roar Larsen

Heisann

Har hørt at Numedalslågen kommer til å havne på ca 11 tonn iår.......

11,9 tonn ifølge www.fiskeguiden.no

3 tonn på garn og ruser. Da blir det igjen 9 tonn på sportsfisket.

Merkelig at fordelingen Yrkesfisket/sportsfisket har forandret seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

sitat:Opprinnelig postet av Roar Larsen

Heisann

Har hørt at Numedalslågen kommer til å havne på ca 11 tonn iår.......

11,9 tonn ifølge www.fiskeguiden.no

3 tonn på garn og ruser. Da blir det igjen 9 tonn på sportsfisket.

Merkelig at fordelingen Yrkesfisket/sportsfisket har forandret seg......

25/75 % fordeling,

hvordan har det sett ut før om åra da?

Ellers har jo sjøfiske stat kommet i dag, fra SSB : http://www.ssb.no/emner/10/05/sjofiske/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av pescador

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

sitat:Opprinnelig postet av Roar Larsen

Heisann

Har hørt at Numedalslågen kommer til å havne på ca 11 tonn iår.......

11,9 tonn ifølge www.fiskeguiden.no

3 tonn på garn og ruser. Da blir det igjen 9 tonn på sportsfisket.

Merkelig at fordelingen Yrkesfisket/sportsfisket har forandret seg......

25/75 % fordeling,

hvordan har det sett ut før om åra da?

Ellers har jo sjøfiske stat kommet i dag, fra SSB : http://www.ssb.no/emner/10/05/sjofiske/

Fordelingen har vært 60 % stang og 40 % yrkesfiske. For egen regning vil jeg legge til at det er dette som er oppgitt iallefall.[ :( )]

Med årets inndeling så vil det si at sportsfisket ligger på samme nivå som fjoråret!! Det er faktisk vanskelig å tro med de rapportene jeg har hørt angående fisket i år.

Elveeierlaget bør nå faktisk innse at sportsfisket i lågen er en millionbutikk, og at vi som brukere forventer at forholdene optimaliseres. Det er ikke for ingenting at Brufossfisket faktisk har problemer med å selge nok kort. Folk rundt Osloregionen foretrekker å reise til trøndelagselvene en helg fremfor en times biltur til Brufoss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av jostein

Ser Flåtten valdet ved Styrvoll blir åpnet for kortsalg neste sommer.. 1,7 km elv og 6 kort for salg. Hadde hovedoppgave der på konsekvenser av utlagt stein for hydrologi, yngel og oppvandrende fisk i 97 tror jeg.

Hva slag vall er dette. Hva slags fiske passer det til [ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jostein

Må vel si det hovedsaklig er ett fluevald.. gå inn på sida til Waterproof, det er de gutta der som skal tilby kort. Noen av de som fisket der tidligere tok også endel på mark/sluk tror jeg. Kjenner selv nesten "hver" stein etter halvannet år med dykking på valdet [ :( ]

Hvilket løp bruker laksen på 80-100 kbm. fra øya og opp til leira/vanningsplassen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro mya av fisken går helt inntil land på Flåtten sida. Det går en 1,5-2 m dyp og fin renne der. Den fisken vi møtte på under dykking gikk stort sett langs land der. Vel og merke om bunnforholdene er de samme nå som for 7-8 år siden.. Ble tatt endel fisk langs leira når vi var der av de som torde å fiske der. Men før Øya dreier strømmen over til andre sida av elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Stubben kortsalg starter 7 april kl 09.00,OBS ikke telefonsalg iår,kun internett og oppmøte i skien

Takk for det, jeg min idiot stilte opp kl 08 i dag tidlig fordi det ikke stod noen dato i annonsen :lol: .

Anbefaler alle som har anledning til å stille opp, i fjor gikk sida ned flere ganger pga overbelastning :D

I tilleg leser jeg ikke forumet nok, da hadde jeg sluppet å stå så tidlig opp i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hjelp til sesongkort!

Tipper det er mange rundt på denne tråden som har god peiling på numedalslågen. I år tenkte jeg å kjøpe sesongkort. Har vært noen turer å fisket på brufoss området, og også en tur i Rienlågen. Tenkte at jeg skulle prøve å kjøpe et sesongkort i år. Noen som har noen tips. Vet om brufoss, men det er vel også noen jakt fiske foreninger enn kan melde seg inn i å kjøpe sesongkort på valdene til de respektive foreninger. None tips. Ofte så syntes jeg det vanskelig å fiske på Brufoss området, mye fisk, og vanskelig å få gode tips. takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp til sesongkort!

Tipper det er mange rundt på denne tråden som har god peiling på numedalslågen. I år tenkte jeg å kjøpe sesongkort. Har vært noen turer å fisket på brufoss området, og også en tur i Rienlågen. Tenkte at jeg skulle prøve å kjøpe et sesongkort i år. Noen som har noen tips. Vet om brufoss, men det er vel også noen jakt fiske foreninger enn kan melde seg inn i å kjøpe sesongkort på valdene til de respektive foreninger. None tips. Ofte så syntes jeg det vanskelig å fiske på Brufoss området, mye fisk, og vanskelig å få gode tips. takknemlig for svar

Er du fluefisker ? eller en som fisker med alt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal prøve å hjelpe deg

Jeg ville absolutt satset på Brufossfiske,lang strekke å fiske på,mange bra plasser og ok pris

Andre alternativer som jeg vet om er:

Helt oppe ved Hvittingfoss kraftstasjon,vanskelig å få sesongkort trur jeg,masse fisk som samler seg der å hopper hele tiden,vanskelig å få laks der

Så vet jeg det er sesongkort nedenfor Naugsfossen og Daleelva,trur det er Bærum fiskerforening som selger der,fin strekke,østsiden av lågen

Så har du på Utklev,ved Føssa,mener det er Sandefjord fiskeforening som har det der,ok strekke,østsiden av lågen

Så har du Holmfoss,nedenfor selve hølen og nedover,må nesten ha båt der

Dette er det jeg kan tenke meg av alternativer

Skitt fiske

Ok Takk for svar.

Det er jo brufoss jeg har fisket mest på fra før. Hvis det er neon her inne som har noen bra steder på brufoss strekket å anbefale, så hadde jeg satt pris på det. Fisker med sluk. Kan og driste meg til mark, men har sånn ca, null erfaring med det. Men fikk en laks på 4,2 kg på mark føste gang jeg prøvde i fjor

<_< men det er slukfisker jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.