Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk du den i renna nedenfor lilleberget eller på brekket av hovedkulpen? f.... var 3 ledige kort den 10. i går, de var ikke ledige idag! uansett gleder meg til den 13. 23. og 25. juli! Da er det stubben tid! tilgode å få noe særlig på flue, bare 3 stk. tidligere. Er stort sett mark som funker selv om en bruker mest tid med flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på andre nettsteder at det spås en rekordsesong i lågen i år også.... Synes jeg har hørt denne leksa før... Har nå tilbrakt en uke ved vår fiskerett, med heller labert resultat. To mellomlakser og en svel på seks dager er ikke mye å slå i bordet med på denne tiden av sesongen. Det har heller ikke vært mye fisk å se. For vår del er storlaksene "gått". Virker som de passerte oss under siste flommen. Tror nok at dette kun blir en sesong på det jevne, men antagelig bedre enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi sto klare kl. 5 vi, uten at det hjalp noe [xx(] hadde seff noen napp, men ikke en eneste som satt i noen sekunder engang. Eg berre spyr [xx(] Håpet er at været forandrer seg litt, for håpet er der fortsatt. Har kort på fredag form. igjen [ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt sikkert det Roar.Var ute og svingte litt med fluestanga på tirsdag. kl 18.00 gikk det jammen på ei rogne på 6,6 kg. Så jeg tok like godt en tur ved 11-tida på onsdag formiddag også.

Og jammen gikk det ikke på ei rogne på 8,0 kg. ved 11.30 tida. Så det er ikke bare tidlig morra det biter i Lågen! Det er godt å sove litt utover morran.

Rogna.

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

Klokka fem KAN være for sent. To av de tre jeg fikk forrige uke ble tatt mellom halv fire og halv fem. To kompiser mistet også hver sin rundt samme tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Jeg har fisket en del på brufoss, men ønsker flere muligheter der man kan reise ned etter jobb og fiske i Numedalslågen. Og da med flue.

Er det områder/steder utover Brufoss der det er mulig å bestille dagskort/kveldskort der fluemulighetene er bra ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, hurra !! I dag satt den. Merkelig egentlig, mye mindre fisk å se i dag enn på tirsdag, og like fordømt fint vær [8D] Ga opp ca kl. 11 da var det nesten 2 timer siden jeg hadde sett fisk oppe ! (Se østlandet for detaljer) [ :( ][8D][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rogna

Det er ikke helt sikkert det Roar.Var ute og svingte litt med fluestanga på tirsdag. kl 18.00 gikk det jammen på ei rogne på 6,6 kg. Så jeg tok like godt en tur ved 11-tida på onsdag formiddag også.

Og jammen gikk det ikke på ei rogne på 8,0 kg. ved 11.30 tida. Så det er ikke bare tidlig morra det biter i Lågen! Det er godt å sove litt utover morran.

Rogna.

sitat:Opprinnelig postet av Deetuben

Klokka fem KAN være for sent. To av de tre jeg fikk forrige uke ble tatt mellom halv fire og halv fem. To kompiser mistet også hver sin rundt samme tidspunkt.

Flott Terje! Dette er virkelig oppløftende for helgens tur! Sitter på jobben og bare verker etter å dra avgårde. Har bundet opp noen nye fluer som skal prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.