Gå til innhold
Fiskersiden

Reker i trondheim?


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Bunnpris pleier ofte å ha poser med frosne reker (kokte), de funker helt fint og koster ikke mer enn 30 - 40 kr for et par Kg. Elastisk strikk er dog å foretrekke ved bruk av de, blir ofte litt porøse når de har vært fryst så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant reker på bunnpris nedi byen. Kosta skjorta med sine 60krkg^-1, men av direkte latskap så ga jeg blanke og dro kortet.

Er det forresten noen som har fått fisk i trondheimsfjorden i det siste? Personlig tror jeg fisken har trukket mot sydligere strøk for høsten, altså under Karmsundsbrua. O skjebne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant reker på bunnpris nedi byen. Kosta skjorta med sine 60krkg^-1, men av direkte latskap så ga jeg blanke og dro kortet.

Sikkert noen ansatte som leste denne tråden og satte opp prisen før du rakk innom. :D

Var dyrt ja, langt mer enn det jeg betalte da jeg bodde i byen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man på en liten ettermiddagstur trenger man ikke akkurat mange hundre grammene. Om rekene koster 20 eller 60kroner kiloen spiller vel ingen rolle om man skal ha 2-300g? Vil uansett anbefale å bruke rekene til å fiske agnfisk med, og heller bruke sypike,småsei, hvitting som agn. Har efaringsmessig levert mye bedre her oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke.... Men se etter slike fancy butikker som Meny, ICA maxi, Coop Mega, de har reker.

Litt varmtvann til å tine frosne fra Rema?

Meny i Trøndelag, ja det var god!

Finnes en menybutikk i Trøndelag, den er i Orkanger, og det er 50 minutter fra Trondheim med bil. Dessverre.

REMA er butikken en skal bruke her oppe, bunnpris suger. 19 kr/kg for frosne reker, tar 20 sekunder å tine et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snakker om S(sivilisert)-Trøndelag jeg da

aaaaaaaaaaaaaahahahahaha oxymoron of the millennium!

Forøvrig: sjæka e undervurdert til f.eks. brosme på dypet, ikke umulig at det er undervurdert som agn til skater også.

[lokalt]

Forsøk på blitzkriegsjekking på Moholt rett etter fisketur:

"Du vet, det er to ting som lukter reke, det ene er reke..."

"Det andre e deg!"

"..."

[/lokalt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.