Gå til innhold
Fiskersiden

Ugly Stik 30 lbs / Seascape 4/0


ParavanSalamander
 Share

Recommended Posts

Er dette utstyret fra Skittfiske noe å satse på? http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=48058

Jeg har minimal erfaring med havfiske, men tenker å prøve litt fra båt; ikke veldig tungt eller dypt, mest etter torsk, lyr relativt nærme land...

Skittfiske kaller dette et "kanontilbud", men jeg fant med et enkelt søk samme utstyr til ca 1500 kr. Er det ikke vanvittig overpriset, og dermed virket 999kr som "veldig billig"?

Men som sagt, er dette ok saker å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en UglyStick gold boat 30 lbs som jeg har gjort mange forsøk på å bli kvitt for å ha en unskyldning til å kjøpe nytt. Har fremdeles ikke lykkes :angry2:

Om stanga i settet du linker til er like bra, har du ei stang til neste generasjon også.

Snella vet jeg ikke noe om og er også uinterresant for meg siden jeg er stooor tilhenger av bremsespak i stedet for stjernebrems.

Med en pris på 999.- tror jeg ikke du skal vente for lenge med å kjøpe. Ser at stanga mi er priset i overkant av 1300.-. Her får du ei snelle på kjøpet som det ikke er store problemet å bli kvitt om den ikke holder mål.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spare penger lønner det seg å kjøpe ei brukt snelle på ebay(usa) av kjent merke som har maaange år igjen.

Penn, Daiwa osv.

Disse vil aldri svikte deg. Litt riper og slitasje må du regne med uansett.

En service tar du lett sjøl ettersom steg for steg illustrasjoner finnes på nett.

Kneler utstyret under en tur som har kostet flesk er regnestykket enkelt.

Ei progressiv stang på rundt 6-7' med ca 15-40ib og du er på rett vei.

Både ringer og snellefeste skal være av et kjent merke.

Om du ikke skal ha stanga i en stresskoffert, ser jeg ingen grunn til at stanga skal være delbar.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella vet jeg ikke noe om og er også uinterresant for meg siden jeg er stooor tilhenger av bremsespak i stedet for stjernebrems.

Enig med du i det!

Et annet alternativ er denne hos Aktiv Fiske.

Stanga kjenner jeg godt, jeg har den og den er god (tåler masse juling).

Jeg har ikke akkurat den snella, har en annen Titus modell som jeg er godt fonøyd med.

Det er i grunn en ting som du kan sjekke før du eventuelt bestiller, ring eller mail og spør hva vil det koste med sene ferdig spolet på snella.

Endret av Bjørn OVe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette utstyret fra Skittfiske noe å satse på?

Stanga er berre litt under normal pris, du finner raskt ut om det v/ bruk av google. Veiledende pris over 2000 kr. som Skittfiske skriver, det er berre tull og tøys. Naboen min har samme stanga og er meget misfornøgd. Multien i settet er ikke til å stole på heller. Styr unna og se etter noe annet, det er mitt råd.

EDIT: så akkurat på settet hos Aktivfiske som Bjørn Ove nevnte, både stanga og snella er knallbra og verdt pengene. Here we go! :-)

Endret av Vicarious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er berre litt under normal pris, du finner raskt ut om det v/ bruk av google. Veiledende pris over 2000 kr. som Skittfiske skriver, det er berre tull og tøys. Naboen min har samme stanga og er meget misfornøgd. Multien i settet er ikke til å stole på heller. Styr unna og se etter noe annet, det er mitt råd.

EDIT: så akkurat på settet hos Aktivfiske som Bjørn Ove nevnte, både stanga og snella er knallbra og verdt pengene. Here we go! :-)

Veiledene pris fra Mustad som er importør av UGLY STICK, ER over 2000 ja, det finner du raskt ut ved bruk av google som du selv sier. Sjekk litt fakta før du uttaler deg skråsikkert. Snella er på ingen måte "topp of the range", men de to som mine sønner har brukt til diverse havfiske i Troms de siste sommerene har fungert helt uten lyte. Så til den prisen er det ett meget godt kjøp. Stanga vil nok holde lenger enn snella, men etter noen år kan du jo oppgradere til Shimano, penn, daiwa eller lignende.

At utstyret er en smule "overkill" til det fisket du skisserer er en annen ting, det aktuelle settet er nok mest egnet til tyngre fiske. Til torsk og lyr nærme land som du nevner, ville jeg nok satset på stang i 12-20ibs klassen, og snelle av type torium/saltist 20 eller 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er berre litt under normal pris, du finner raskt ut om det v/ bruk av google. Veiledende pris over 2000 kr. som Skittfiske skriver, det er berre tull og tøys.

De prisene som Skittfiske oppgir er veiledende pris fra inportør. Hva de forskjellige utsalgsstedende faktisk tar for det de selger er deres egen sak.

Å samenlikne 2 butikker og si at den ene prøver å lure kundene med "falske" priser blir feil i dette tilfellet.

Jeg har ikke sett at Skittfiske har kommet med vill-ledende priser, men oppgir som sagt veiledende priser fra importørene, i tillegg til sin egen salgspris slik at du ser hvor mye du sparer i forhold til å betale "fullpris".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg (nesten) helt sluttet å handle i vanlige sportsfiskebutikker, de klarer ganske enkelt ikke konkurrere med nettet. Og mange utenlandske nettbutikker sender villig varer som 'gave', dvs. uten moms eller toll-tull:)

Selvsagt kjekt å ha noen å rådføre seg med, kjenne på/inspisere utstyret rent fysisk i butikken, men liten vits å betale i dyre dommer for dette! Har mange ganger prutet ned 5-10-15% i butikk, men noe særlig mer er det vanskelig å få (med mindre det er "høstsalg", konkurssalg etc).

Tipper de lokale butikkene vil merke konkurransen fra nettet særlig godt dersom vi nå går inn i en roligere periode i økonomien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg (nesten) helt sluttet å handle i vanlige sportsfiskebutikker, de klarer ganske enkelt ikke konkurrere med nettet.

Jeg skjønner folk gjene vil ha fiskeutstyr billigst mulig.

Spørsmålet blir jo da om disse nettbutikkene klarer å yte god service på samme måte som din lokale utstyrsbutikk? Klarer de å gi deg tips om riktig bruk? Hva med reklamasjoner? Har du tid/tålmodighet å måtte vente i uker på nytt utstyr osv?

En masse fordeler forsvinner om din lokale butikk kneler.

Jeg ofrer heller noen kroner ekstra for å ha en butikk jeg kjenner og hvor servicen er upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eng med moderator-Svein her. Eg betaler gjerne nokre kroner ekstra for å kjøpe i butikk framfor ebay. Unntaket er når prisen er ein tusenlapp eller to høgare.

:D

Eller at en norsk butikk ikke har nøyaktig det du skal ha.

Men hvis Mustad mener at butikkene kan ta 2 lapper for den stanga, så tror jeg de sitter og ser på ei annen stang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen mista vi vår utstyrsbutikk i fjor. Livet har ikke vært det samme siden. Det er ikke bare å stikke innom og kjøpe det man har behov for lenger. Har jo noen butikker med gummimakker og Mustadkroker og noen slukdengerstenger, men spør man etter surfutstyr eller seriøst havfiskeutstyr står det bare et stort spørsmålstegn på andre siden av disken.

Støtt opp om nærbutikken selv om det koster litt mer! Når den er borte oppdager man hvor kjekt det var å ha den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.