Gå til innhold
Fiskersiden

Film av havmus


 Share

Recommended Posts

Nydelig fisk og film.

Jeg fikk høre fra en dykkerkompis av meg i Verdal som dykket i Skarnsundet på dagtid, at han hadde to havmus som sirklet rundt ham og nappet i dykkerhanskene hans.

Det er sikkert også en fin plass å dykke.

Og, helt enig, veldig synd vi ikke får havmus i Stavangerområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk og film.

Jeg fikk høre fra en dykkerkompis av meg i Verdal som dykket i Skarnsundet på dagtid, at han hadde to havmus som sirklet rundt ham og nappet i dykkerhanskene hans.

Det er sikkert også en fin plass å dykke.

Og, helt enig, veldig synd vi ikke får havmus i Stavangerområdet.

Skarnsundet er en fin plass for havmus. Har dykket der flere ganger. Rett ut fra moloen på Steinkjersiden av sundet. Men, litt langt å kjøre for en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at et nattdykk på "Tømmerkaien" ville gitt deg Havmusbilder, samt svarthå, hågjell og pigghå i bøtter og spann :) , en flupose ned på 25 meter skulle vel ordne det meste av interesse... :angry2:

Hmm. Hvor er Tømmerkaien da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her! :) 6-8 minutter kjøring etter at du er kommet over brua.

ca 280 meter dypt 150 meter ut fra kaien, mener det er ca 20 meter rett ned under kaifronten, så er det noen avsatser nedover, men hele fjellveggen er full av bruskfisk på kveld/natt virker det som...

68292_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/26979/68292.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her! :) 6-8 minutter kjøring etter at du er kommet over brua.

ca 280 meter dypt 150 meter ut fra kaien, mener det er ca 20 meter rett ned under kaifronten, så er det noen avsatser nedover, men hele fjellveggen er full av bruskfisk på kveld/natt virker det som...

68292_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/26979/68292.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Regner med at dette er Stord og det er jo absolutt mye kortere å kjøre enn til Bergen :) Er det mye båtrafikk på kaien da?

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite og ingen båttrafikk ,finnes ikke så mye som en tømmerstokk der nå, er helst utpå vårparten at det er et par annløp,går måneder mellom hvert annløp, om det mot formodning skulle ligge båt på denne kaien er det en kai med de samme forholdene 60 meter lenger nord, (mulig litt vanskelig å se på bilde) der er det ALDRI båt lenger.

Om du har tenkt å ta turen så bare gi en lyd i forkant så kan jeg sjekke om det er båt på kaien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye tettere med andre bruskfisker, men det er tatt mange havmus på stang fra båt de 200 meterne ut fra kaia, og siden loddet nesten ikke treffer bunnen før det sitter en hågjell eller svarthå, så tror jeg at muligheten for å møte på alle typer bruskfisk samt en havmus der ,er relativt gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye tettere med andre bruskfisker, men det er tatt mange havmus på stang fra båt de 200 meterne ut fra kaia, og siden loddet nesten ikke treffer bunnen før det sitter en hågjell eller svarthå, så tror jeg at muligheten for å møte på alle typer bruskfisk samt en havmus der ,er relativt gode

Det holder med en havmus :P selv om mange jo er å foretrekke.

Uansett så planlegger vi en tur oppover siden det er bare halve avstanden til Stord som til Bergen.

Er det noe strøm i sundet der som kan gjøre dykkingen vanskelig?

Har dere noen formening om hvor lenge en bør vente etter lokkeforing før bruskfisken begynner å sige inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stavanger til stord nøyaktig 2 timer

Stord -Bergen 1 time og 45 minutter, så nesten dobbelt sålangt :)

Ellers så er det vanligvis moderat strøm der, trur ikkje det skal by på problemer for dykkinga sin del.

har aldri prøvd med flupose der, men ein krok agna med makrell ligg ikkje mange sekundene før det er aktivitet på kveldstid, så om man slenger ut en pose en halvtime før man skal uti, så bør det være endel fisk på plass.

hvor dypt dykker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stavanger til stord nøyaktig 2 timer

Stord -Bergen 1 time og 45 minutter, så nesten dobbelt sålangt :)

Ellers så er det vanligvis moderat strøm der, trur ikkje det skal by på problemer for dykkinga sin del.

har aldri prøvd med flupose der, men ein krok agna med makrell ligg ikkje mange sekundene før det er aktivitet på kveldstid, så om man slenger ut en pose en halvtime før man skal uti, så bør det være endel fisk på plass.

hvor dypt dykker du?

Tipper han snur litt før klokka sier femti meter.

EDIT: Håper du får til en tur til Bontelabo en gang Rudolf. Hadde vært utrolig spennende å se undervannsbilder derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.