Gå til innhold
Fiskersiden

lake fra isen 12/12-08 OPPDATERT med bilder


link
 Share

Recommended Posts

noen som har lyst til og gjøre ett forsøk på glomma isen i kveld

var nede og borra i sted og den var 25 cm i go vika javnt over det hele og 0 overvann :) dette er et sted jeg har tengt fiske i fler år men har ikke blitt til det men i kveld skal vika prøves dybder i vika javnt 2 meter men 6 meter i hulla

pm eller tlf 47329577 kai. Drar i 8 tiden i kveld

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

F.....

:);):(

Du må jo si ifra slikt før!!!! Jeg hadde i utgangspunktet kvelden fri, men har nå gått med på å dra på besøk til ikke-fiskende mennesker.

Lake fra isen er jo moro det.

Lykke til !!!

Blir spennende å høre om det er noe lake der.

Husk ispigger og slikt da.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble brå bestemt da jeg tidligere i dag dro på gjedde tur og fant ut at jeg hadde glemt gjedde tackla hjemme f...........n det var den turen så da måtte det jo bli en tur ut i kveldinga da og siden det er så tykk is og

2-3 minus passer det knall bra og sitte på 25cm is i kveld :-) bilder skal taes om det blir fisk eller ikke :) må passe på mens det er bra is der nede i f.... d... men ;)

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell nye plassen er testet og der finnes det lake ja :) sted blir røpet den 20 des

jeg og marc dro ut på isen i glomma i går og tykkelsen på isen fra 25cm til 10 cm . Temp i går når vi dro 2.8- og det dro seg opp til ca -15 . Utrolig gøy og hvere på isen da . Blir omtrent som om noen skyter med hagle rundt øra på deg .Smeller godt da :) fangst i går 3 på ca 1.5kg og en på ca 500gr .2 på oss hver .

Her er litt bilder fra turen . Filma og litt på isen av litt kanonskud og litt oppdraing av lake kommer 20 des :)

men bilder kan dere få nå. Hadde fått mer fisk om det ikke ble så lyst var om trent som noen skrudde på en 60w lyspære når full månen kom frem i 11 tiden

70104_s.jpg

70105_s.jpg

70106_s.jpg

70107_s.jpg

70108_s.jpg

70109_s.jpg

70110_s.jpg

Blir ny tur til uka mens isen enda er bra

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja -15 er kaldt, men når det er 1. tur på isen, laka biter så tenker man ikke over det da... men det var jevli gøy, spesielt når isen begynner og smelle som en hal bataljon på skyte trenning :) , som deretter "synger".

håper verjert holder så man kommer seg dit i jula :)

takk for enda en flott tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en avkrokingsmatte kanskje? Fisk dere slipper ut bør strengt tatt ikke ligge på isen når det er 16 minus.

nå skal det ligges til at disse laker fikk vi mens det enda var mildt i verjet, ikke over 5-, men klart en tappe ikke og ta med avkroknings matte :blush: , da tempraturen kom lengere ned var det mye lysere og resulterte i 0 nul fisk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en avkrokingsmatte kanskje? Fisk dere slipper ut bør strengt tatt ikke ligge på isen når det er 16 minus.

har self nett og avkroknings matter men de lå i fiske bua og som marc sa det kom ikke fisk opp når det slo om og ble lyst for da hadde vi avkroka i hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså. :)

Døkk driv me gravfisk?

Herlige fisker disse lakene.

Var på tv2 været de nevnte at lyset fra månen var opptil 30%sterkere enn vanlig.

Grav fisk nei . Men gravlyktene koster 9.90 for 2 og de holder omtrent 2 døgn og lyser greit ved hulla

så det var dagens tips :)

Blir ny tur på fredagen enten på isen om den holder. Eller i båt om isen har gått nå har jeg sagt fra før Svein ;)

Blir det isen hadde det hvert kult om vi ble en del folk litt sosialt samvær :)

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sjans for greie gjedder der inne også hvis man starter mens det er lyst?

Og brasme på mormyska?

jo det er det stam /hork/gjedde/abbor/lake self/borre/brasme og buk/ørret/steinsmett. er vell stortsett det du kan få der i dagslys lake kan og fiskes i dagslys om det er en del snø på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.