Gå til innhold
Fiskersiden

Gebyr for å reise med fiskestang hos SAS


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

flyr du fra gardermoen? Sjekk inn ALT som er oversize, overvekt etc som spesial baggasje. Men sjekk inn på automat :) Lever det og gå. Kan ha med meg verktøy på 70kg og levere der, aldri fått en forespørsel, men alle andre flyplasser i norge må man betale overvekt, så og si. Flesland kan være runde i kantene om spesialbaggasjen er bemannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det trikset skulle jeg gjerne komt på i fjor, endte jo opp med over 5k i overvekt..:S Men nei, jeg flyr nok fra Værnes..

Leste i en artikkel fra 06 at fiskestenger og barnevogner(!) var det eneste som ikke kostet noe å sende som spesialbagasje, men det er jo godt mulig den artikkelen var utdatert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det trikset skulle jeg gjerne komt på i fjor, endte jo opp med over 5k i overvekt..:S Men nei, jeg flyr nok fra Værnes..

Leste i en artikkel fra 06 at fiskestenger og barnevogner(!) var det eneste som ikke kostet noe å sende som spesialbagasje, men det er jo godt mulig den artikkelen var utdatert..

Ja, jeg gjør dette hele tiden. Genialt.. men var jo ikke svar på spørsmålet ditt. Svaret er 160kr!! Det jeg betalte sist ihvertfall for to stenger, så en stang er vel 80kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt fiskestenger som spesialbagasje i "Bazooka" rør (største type), både med Air France, SAS og Lufthansa, men jeg kan ikke huske at jeg har betalt noe for overvekt...

da er det FOR lenge siden dere har reist, eller hatt det ritktige glimtet i øynene når dere stod i skranken. Gjelder deg og OZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler for noen mnd siden, men det er HELT opp til de som sitter iskranken om de skal ta gebyret eller ikke..

Ja helt riktig! Her er mine egne erfaringer de tre siste aarene:

SAS: Oslo-Trondheim og retur maatte betale paa vei opp men ikke paa vei tilbake.

Norwegian: Bordeaux Oslo og retur ingen betaling!

KLM: Amsterdam-Trondheim og retur, nei paa vei oppover, men stor krangel med skranke personalet paa Vaernes for aa slippe gebyret paa returen!

ICELANDAIR: Ingen gebyr men lang prat med skranke personalet paa Reykjavik flyplass!!

SAS: Paris-St Petersburg via Koebenhavn: Nei paa vei oppover men ja paa returen!

Saa, er erfaringen en blanding av positive og negative opplevelser!! Saan burde det ikke vaere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det FOR lenge siden dere har reist, eller hatt det ritktige glimtet i øynene når dere stod i skranken.

he he, mulig det. Sist jeg var ute og reiste med fiskestenger var oktober 2007. Mulig at damen i skranken enten syns vi så så fattige ut, eller at vi var spesielt kjekke. Eller kanskje ThorE vekket morsfølelsen hennes? :) :)

Har for øvrig også reist innenlands. Da vi var på Vannøya i 2006 ble det vel betalt for overvekten, fiskestenger inkludert, Remy, men da hadde vi jo med så mye annet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i praksis er man prisgitt dagsformen og humøret til den som sitter bak skranken... Mye det samme som gjelder ifht overvekt altså. :)

Med min flaks når det kommer til fiskerelaterte ting så kan du vedde på at a) Hunden til personen bak skranken døde i går eller b ) at huset brant ned. Får lime på et sleskete BI-smil og håpe på det beste...:)

wish me luck!

edit: b ) blir tydeligvis :D

Endret av Svendinfiskervenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, mulig det. Sist jeg var ute og reiste med fiskestenger var oktober 2007. Mulig at damen i skranken enten syns vi så så fattige ut, eller at vi var spesielt kjekke. Eller kanskje ThorE vekket morsfølelsen hennes? :lol::unsure:

Har for øvrig også reist innenlands. Da vi var på Vannøya i 2006 ble det vel betalt for overvekten, fiskestenger inkludert, Remy, men da hadde vi jo med så mye annet også...

ja, men da var det søkker ol. Fiskestenger kom først som gebyrbelagte i år en gang. Men noen ganger, noen ganger ikke. Sånn som overvekt. noen ganger, noen ganger ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.