Gå til innhold
Fiskersiden

Truls trasker i Thailand


Trulsolsen
 Share

Recommended Posts

:) Truls trasker Thailand :D

71377_s.jpg

Klokka på mobilen slang ut sitt irriterende ringesignal.Den hadde passert syv og det var meget lett å hoppe seg opp av senga.

Nå var det tid for den store dagen i min familieferie i Thailand.

Jeg hadde dagen før tatt en telefon til en engelskmann med navn Neil.

Han jobber som guidei et av thailands tøffeste ferskvann(bare slått av et tullevann i Bankok).

Da jeg etter en kjapp dusj og smøring av kroppen med faktor 20, var jeg lettere nervøs da jeg drakk

en kopp kaffe i resepsjonen imens jeg ventet på telefon fra guiden.

Hotellet hadde vakter i innkjøingen til hotellet, så etter et par min ringer det til resepsjonen

" Mr trus ju can nåww go out to rowd" noe som jeg tolket til at transporten var kommet.

71375_s.jpg

Her er fiskeplassen.

Thailand har venstrekjøring og jeg har til dags dato ikke fått bilsyke eller noe i den duren,

men skal innrømme at jeg kjente det var noe som nesten kom opp, da vi kjørte på veier som er laaaangt

unna den normale skogsveg her i Norge.Det at vi ble forbikjørt på innsiden av vegen en rekke ganger var

meget spesielt og nervepirrende til tusen.

Praten i bilen gikk som det ofte går mellom fiskere, vi pratet om fisk!

71376_s.jpg

Guiden Neil

Da vi nesten var fremme stopper mannen fra Manchester ved en liten butikk,

han smiler lurt og sier at han skal kjøpe "Best bait in Thailand" Jeg sitter å venter i bilen å kjenner at jeg har

glemt solkrem et sted i nakken for sola steiker og svetten renner. Klokka er 08.15 og vi er klare for fisk!

Vi blir frakta rundt vannet i en golfbil, selv om jeg tror gangtid rundt vannet var på 4-5 min.

Stengen som guiden drar mer seg minner meg om de vi bruker her hjemme til småabbor og ørret.

Jeg spør om vi har tenkt til å fiske med det der, men guiden gliser å sier at de har tatt fisk på 25kg på dette

utstyret så da er det vel godt nok?

71378_s.jpg

Her er dassen

Da vi kommer frem blir utstyret lastet av å riggingen av stengene kan starte.

Vi fisker med inline feeder og dupp på den ene og glidene på de to andre.

Feederstanga blir agna med brød mens de to andre agnes med "best bait in thailand"

på norsk heter det svinekjøtt i terninger!!

Etter en kort tid napper det kraftig i stanga som jeg holder i hånda, jeg gjør mothugg men ingen

fast fisk, sveiver opp for å se på agnet og svinekjøttet er godt tygd.

Så blir det stille i flere timer, vi ser mye fisk over alt men ingen vil på krorken.

Men da jeg speider utover å ser en av vannets Arapaima får jeg sjokk!!

Jeg hoier ut noen ord på engelsk som man ofte ser i voksenfilmer og guiden smiler lurt fra

sin stol, det han svarer meg gjør meg ikke mindre oppgira. "baby fish" sier Neil og jeg må nesten

skifte bukse......Den minste i vannet veide 45kg sist den var på land.

Så bråker det kjent i en Shimano baitrunner, tilslaget sitter perfekt å fisken tar fart å stikker..

Her er det krefter, guiden sitter like rolig i sin stol...før han etter ti minutter reiser seg rolig opp

og tar med seg håven ned til vannkanten.

Nå Starter et fiske jeg ikke har opplevd i ferskvann noen gang.

Vi får fisk på nesten alle kast noe slipper mens andre tar seg en liten tur på land.

Det koker av fisk over alt!

71379_s.jpg

Pacu 3,9kg

71380_s.jpg

Red tail catfish 5,2kg

71381_s.jpg

Giant Siamese carp 8kg

71382_s.jpg

Striped catfish 4,1kg

Statusen etter en dag ved vannet var

Siamese Carp: 4,2 4,9 6,9 og 8 kg

Striped catfish: 3,6 4,1 og 5 kg

Pacu : 3,9kg

Red tail catfish: 5,2kg

Ifølge guiden var dette en dårlig dag ved vannet..... jeg er da superfornøyd!

Her kommer det noen fakt fra turen til Sawai Lake.

All fishing trips include:

Round trip transfer between your Phuket hotel

and Sawai Lake.

Full assistance of a fishing guide.

All fishing equipment and bait.

Unlimited fishing from 8.00 until 18.00

Dette koster 2400 Thb noe som er circa 480kr

Mat og drikke kjøper du på stedet til meget bra priser.

i løpet av dagen kjøpte jeg 5 flasker vann,2 pepsi og 2 øl og en stor

posjon med flott og god thaimat dette kosta meg ca 80kr.

Neil er en kjempegod guide han hjelper deg da det trengs og han ser fort om du har fisket før så han

er ikke den typen som henger over deg hele tiden.

Så er han Manchester United fan noe som er et stort pluss.

Her er linken til vannet

Slenger også med en del bilder fra turen, kjøpte meg ei stang med snelle der nede til 40kr, kvaliteten var som prisen. Fikk et par småtasser i havet men hva det er har jeg ikke peiling på, men dere kan jo hjelpe meg. Trenger også artsbestemmelse på de andre dyra på bildene, ikke alle bildene er like gode men dere kan da prøve.

71383_s.jpg71384_s.jpg71385_s.jpg71386_s.jpg71387_s.jpg71388_s.jpg71389_s.jpg71390_s.jpg71391_s.jpg71392_s.jpg

71393_s.jpg71394_s.jpg71395_s.jpg71396_s.jpg

Nå gleder jeg meg til å fryse og fiske i Tromsø

Truls

ps. apebildene er til Trond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn, faar jeg bare "appekatter" bildene, ikke noe annet, innlegget er helt blank! :D

Er det bare jeg som har det problemet? :)

PS: kan lese Trond's kommentar! Saa det ser ut at bildene kan ikke lastes ned paa min PC. Ingen problemer med andre traader!! Rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn, faar jeg bare "appekatter" bildene, ikke noe annet, innlegget er helt blank! :D

Er det bare jeg som har det problemet? :)

PS: kan lese Trond's kommentar! Saa det ser ut at bildene kan ikke lastes ned paa min PC. Ingen problemer med andre traader!! Rart!

Han har midtstilt alt - scroll til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gammel tråd men intresang. Var selv i puket sist sommer og fiska i den sjøen. Og en ting er helt sikkert; detta var sterkt vanedannende. Skal tilbake denna sommeren. Var nesten på gråten når taxien kom for å hente meg. Prøvde også og komme til det vannet like utenfor Bankok men det fik jeg ikke til. MEN SKAL DIT I SOMMER Skal oxo fiske i et lignene vann i Hua HIN på samme turen. Er en fluefisker; men detta meitefisket tok nesten pusten fra meg. Helt knall og bruke noen dager til dette, når fruen ligger og sløver i solen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæklar. Her var det en tråd som har gått meg hus forbi. Kjempefine bilder av ukjente fisker. Du må jo ha lagt til minst 10 arter i specimensamlinga? Synd at guiden va fotballanalfabet, men ingen er perfekt ;)

Fikk jo noen nye arter ja men dem teller liksom ikke så lenge man har tatt dem i utlandet :)

Men gøy var det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo noen nye arter ja men dem teller liksom ikke så lenge man har tatt dem i utlandet :D

Men gøy var det!!!!

Artene teller jo i utenlanslista. Har selv en liste over fisk fra utlandet.Ikke den jeg oppdaterer hyppigst men dog. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.