Gå til innhold
Fiskersiden

Truls trasker i Thailand


Trulsolsen
 Share

Recommended Posts

:) Truls trasker Thailand :D

71377_s.jpg

Klokka på mobilen slang ut sitt irriterende ringesignal.Den hadde passert syv og det var meget lett å hoppe seg opp av senga.

Nå var det tid for den store dagen i min familieferie i Thailand.

Jeg hadde dagen før tatt en telefon til en engelskmann med navn Neil.

Han jobber som guidei et av thailands tøffeste ferskvann(bare slått av et tullevann i Bankok).

Da jeg etter en kjapp dusj og smøring av kroppen med faktor 20, var jeg lettere nervøs da jeg drakk

en kopp kaffe i resepsjonen imens jeg ventet på telefon fra guiden.

Hotellet hadde vakter i innkjøingen til hotellet, så etter et par min ringer det til resepsjonen

" Mr trus ju can nåww go out to rowd" noe som jeg tolket til at transporten var kommet.

71375_s.jpg

Her er fiskeplassen.

Thailand har venstrekjøring og jeg har til dags dato ikke fått bilsyke eller noe i den duren,

men skal innrømme at jeg kjente det var noe som nesten kom opp, da vi kjørte på veier som er laaaangt

unna den normale skogsveg her i Norge.Det at vi ble forbikjørt på innsiden av vegen en rekke ganger var

meget spesielt og nervepirrende til tusen.

Praten i bilen gikk som det ofte går mellom fiskere, vi pratet om fisk!

71376_s.jpg

Guiden Neil

Da vi nesten var fremme stopper mannen fra Manchester ved en liten butikk,

han smiler lurt og sier at han skal kjøpe "Best bait in Thailand" Jeg sitter å venter i bilen å kjenner at jeg har

glemt solkrem et sted i nakken for sola steiker og svetten renner. Klokka er 08.15 og vi er klare for fisk!

Vi blir frakta rundt vannet i en golfbil, selv om jeg tror gangtid rundt vannet var på 4-5 min.

Stengen som guiden drar mer seg minner meg om de vi bruker her hjemme til småabbor og ørret.

Jeg spør om vi har tenkt til å fiske med det der, men guiden gliser å sier at de har tatt fisk på 25kg på dette

utstyret så da er det vel godt nok?

71378_s.jpg