Gå til innhold
Fiskersiden

Jærkysten 12 februar, Piggvar


Karleif
 Share

Recommended Posts

Det ble ikke mye fiske nei [ :( ]

Stranda var full av tare, sikkert en halv meter høye hauger [:0] [} :) ]

Så tare langt utover fra land.

Hadde det ikke vert for at jeg hadde småen på 2 år med så hadde jeg prøvd, men fant fort ut at det kunne by på litt problemer med han i hælene.

Litt dårlig tid i tillegg.

Får levere ham til ei bestemor en ettermiddag og prøve på ny....[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Ferkingstad, og der var det umulig pga dønninger og store mengder tare.. kjørte videre til Sandve og der var det minst like umulig, mye pga at Inga har ommøblert såpass kraftig der ute at det bryter MYE lenger ute, og dermed er det laaanggrunt, spesielt når det er flo :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Inga har ommøblert såpass kraftig der ute at det bryter MYE lenger ute, og dermed er det laaanggrunt, spesielt når det er flo :-(

Her nede på "mine" strender er forholdene ikke spesiellt forandret som følge av vinterstormene. Ikke er det spesielt mye tare i sjøen heller. Sør på Sola, Ølberg og Vigdel er forholdsvis uforandret. På land synes sporene desto kraftigere. Hellestø lengst sør og lengst nord likeså; har ikke besøkt midtpartiet enda. Jeg fisket på Ølberg igår og en kort tur på Hellestø igår (fikk selvfølgelig bare én Piggvar og den var mindre enn 1770 gram, snarere 170 gram. Knappt [:I] . Rennene og surfen er på samme plasser som vanlig -.

Når det gjelder Piggvarren, finnes denne også på andre type strender enn tradisjonelle surf-strender. Bukter og viker med sand/grus bunn om nærhet til dyp er å foretrekke. Jeg har fått de fleste piggvarrene mine i Vista bukta, ved Strand Hotellet. Denne typen strender ligger enda mer skjermet mot vinterstormer enn de andre strendene. Det høres ut som om dere på Kærmøyno burde lete opp andre plasser enn de mest tradisjonelle piggvarr plassene?

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ferkingstad ca kl.09.00 i morges og da var det lite dønninger.

Sjøen var helt klar og jeg kunne se taren sikkert 20-30 meter utover på søre delen av stranda.

Det blåste jo opp en del utover dagen.

Tengte også på Sandve, men jeg hadde en anelse om hvordan det så ut der sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.