Gå til innhold
Fiskersiden

Christer besøker Stavanger våren 2009


Hugo
 Share

Recommended Posts

Turen startet med sjøsetting av båt og graving av fjæremark:

P3110009.jpg

P3110007.jpg

På kvelden fikk vi vår første fisketur,denne turen var kloskaten målet. Christer spotter en fra bryggen så fort vi går ut av bilen, men vi fikk ikke denne til å ta agnet, tross flere timers kikkmeite etter den. Christer redder dagen med å blindfiske opp en av fjordens millioner mikroskater.

IMG_3678.jpg

IMG_3682.jpg

Kikkmeite etter skate på grunna er kjekt.

Torsdag:

Været var dårlig i Stavanger, så vi tar turen inn i Ryfylke hvor værmeldingen spådde vindstille og oppholds. Her klarer Christer raskt å spotten en liten kjeks:

IMG_6896-1.jpg

Vi fisket om hverandre på den, men fikk den ikke til å ta før vi prøvde med reke.

IMG_6881.jpg

452,6 gram

Senere på dagen ser Christer nok en kjeks, men lar meg fiske på den, da den ser ca like stor ut.

IMG_6899.jpg

Etter ca ti nervepirrende minutter, sitter kjeksen som støpt på en 3/O krok.

IMG_6886.jpg

IMG_6889.jpg

940 gram

På torsdags kveld møtte vi opp med Karleif for å fiske etter rødspette i Stavanger. Kveite var også ikke aktuelt.

Jeg tror Karleif var først ute med denne pene spetten:

P3120029-1.jpg

P3120036-1.jpg

Karleif får hjelpe meg med vekten, mener den var rett over kiloen.

Deretter var det Christers tur:

P3120028-1.jpg

950 gram

Noen minutter senere fikk jammen jeg også en liten en:

P3120039.jpg

900 gram

Jammen drar ikke Karleif en kloskate på samme plass før vi gir oss:

P3120044.jpg

Fredag:

Fredag er dagen for bryggemeite i Stavanger. Jeg og Christer fisket med blåskjell og fjæremark etter lomre og rødspette. Fisket var til tider svært tregt. men lillegutt får da opp tre lomrer, alle tatt på steinbitutstyr med Owner SSW 4/O krok med svære blåskjellklaser.

IMG_3693.jpg

IMG_3706.jpg

730 gram/40 cm

IMG_3723.jpg

890 gram/43 cm

IMG_3732.jpg

850 gram/40 cm

Guiden er snill og er fornøyd med dagens minste:

IMG_3715.jpg

600 gram

Undervannsvideoer av lomrene til Christer:

http://www.youfish.no/video/201/Lemon-sole-sub-surface

Fredags kveld prøver vi oss på rognkjeks og steinbit, men undertegnede klarer kun å kroke en stor rognkjeks i øyet. ;)

Denne dvergulka ble med opp:

P3130058-1.jpg

45,4 gram

Lørdag:

Lørdag ble en laber dag rent fiskemessig. Vi testet piggvaren i fire timer uten ett napp. Kveldstid ble det hjemmelagd pizza og godt drikke, etter en siste økt på børstemarkvika.

Søndag:

Søndag var siste sjanse etter de store lomrene i Stavanger, og Karleif ble også med. Karleif og Christer startet med å dra opp masse lomre, torsk og sandflyndre, mens jeg nøyde meg med å miste storfisk i starten.

Karleif syntes at vi burde merke lomrene våre, slik at vi kunne se om det ble gjenfangst. En original måte synes nå jeg da.

IMG_3751.jpg

IMG_3746.jpg

Karleif og Christer drar også opp hver sin fløyfisk før jeg i det hele tatt får startet:

IMG_3737-1.jpg

Så til slutt finner jeg også en godplass og begynner å dunke med 90 grams søkke, kort og tykk fortom direkte i søkket og en diger blåskjellspølse som agn. Jeg mister den første fisken, og den kjentes stor ut. Fem minutter etterpå sitter det en ny fisk på kroken.

IMG_6917.jpg

IMG_6913.jpg

840 gram

En time etterpå sitter nok en grom fisk på steinbittacklet med 4 blåskjell på en mustad worm 2/0-krok.

IMG_6931.jpg

1288 gram/47 cm

IMG_6935.jpg

Dagens siste ble en luring på 932 gram / 41 cm

Det ble en fin avslutning på en kort uke med fiske.

Ingen fikk nye arter og fisket var rimelig tregt, men siden de fiskene vi fikk var såpass tøffe, så var fiskeøktene kjekke likevel.

Endret av Hugo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Hugo, og mye fin og spenned fis var det også- NICE lomre btw....

Tja, får vel Christer svare for seg selv. :)

Det blei da ett par festlige fisk på tross av forholdsvis tregt fiske. Vekta på rødspetta mi var forøvrig 1050 gram.

Hugo:

Har Christer reist hjem? I såfall, er du klar for en tur på den gode plassen? :lol:

Klart det, klar i kveld? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall film! Hvordan kamera bruker du? ellers fikk dere jo mye fin fisk.

Fløyfisken er jo havets Jan Tomas.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...BkAAAEOA.M03xiL

Dette er modellen som kom etter min, jeg har olympus mju 790 sw. Vanntett til tre meter etc. Fint til undervannsgøy, men ubrukelig til bilder over vann. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.