Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Er bra med sjøørret på Hov i iddefjorden nå. Vaker i et sett fra klokka Tre til Halv Ni tiden, og de som vaker nært land og følger sluken er nok akkurat over minstemålet. Er større vak lengre ute men... Mye fisk som følger etter flua og sluken og noen biter på så hvis jeg hadde gjort tilslag hadde jeg nok fått et par stykker. Ingen med noe størrelse men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ute på en meget kjapp fisketur så vidt over svenskegrensa i dag, ingen SØ.

Veit dette er litt off-topic, men et innlegg overlever vi sikkert. Han nemlig noen spørsmål angående tidligere innlegg i denne tråden, og spørsmålene er rettet mot dere (andre) Østfoldinger. Jeg har nemlig bestemt meg for å prøve å ta SØ'en med Abu bombarda, slow death krok og Gulp sandworm.

- Disse "slow death" krokene som ble vist i en videoe tidligere i denne tråden: Veit noen hvor man får kjøpt disse her i Østfold? Kan de ha dem på XXL?

- Disse "Gulp! Alive! Sandworm" som skal være nydelige på SØ, veit noen om de har dem i passe store bokser? Ikke i disse små plastposene, og ikke på store bøtter, men altså i omtrent denne/denne størrelsen?

- Dere her som har tatt endel SØ med bombarda, har dere brukte floating, intermediate eller sinking? Hvilke vekter på kasteduppene ville dere valgt til Gulp-sakene? Stanga jeg bruker er en 15-40g.

Håper på kjappe svar, iom. at jeg er veldig ivrig på å få prøvd detta nå :thumbsup:

Mvh,

MagnusSP.

Endret av MagnusSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke svare på så mye av det, men jeg vet iallefall at det er vanlig å bruke intermediate-versjonen av bombarda-duppen, og når det gjelder kastevekt så bør den jo helt klart tilpasses utstyret du skal fiske med, men jeg ville tro alt fra 15 til 30g var ypperlig :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det blitt handlet inn til å prøve å fiske Gulp med bombarda og Mustad crawler action (slow death)-krok! Alt funnet på MM Fiske i Sarp. Inversterte i både 10 cm børstemark (bloody) og 10 cm Minnow, så får vi se hva som funker på SØ'en.

Blir nok en tur eller to i helga, så da skal jeg sørge for å rapportere her etter endt dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August,kanskje..men fra Sept og utover øker det bare på! Hadde et forrykende sø-fiske(flue) i fjor høst,turer med 10-20 fisk i håven var nesten normalt....høres kanskje skrønete ut,men sånn var det! Ellers er yimen før soloppgang og utover(litt avhengig av sol eller ei)bettiden øker i lengde med litt rufsevær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis temperaturen synker i August nok da skal det bli litt bedre men som Pistus sagt den skikkelig periode for SØ fiske er fra September til November. Fra November det beggyner å bli mindre aktivitet igjen men ikke så dårlig som sommermåneder.Sommeren er den VERSTE period for SØ fiske. Man prøver alt mulig, reker, tangløpper, streamere, jigger, sluker, meite men fisken er j....g selektiv ov vil ikke ha noe :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en tur ved fjorden idag for å prøve sild og dupp. Klarte å forsove meg så var vel ikke nede før halv 8 tiden. Så vel en 8 - 9 stykk og hadde et napp (på innsveivingen faktisk, den bet bare av halve silda) men ellers ingenting. Så fort sola traff vannet var det dødt, noe det riktignok ikke gjorde før i 10 tiden. Gleder meg til Høst - Sjøørretsesongen begynner...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.