Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

noen som er utpå isen i bunnefjorden og fisker etter SØen eller??? :)

Nå er vel Bunnefjorden i Akershus, denne tråden omhandler Østfold.

Ellers kan jeg nevne at det visstnok har vært labre SØ-fangster i Kjellandsvik såvidt jeg har hørt. Håper på første mitt forsøk på sjøisen til helgen (Men da etter torsk og ikke slips :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal du fiske sjøørret,dra heller utaskjærs med flue eller sluk,ikke så mange-men fine feite og blanke!

Jeg har ikke sett vann eller ei fiskestang siden i høst. Vinteren kom for tidlig i år :-/

Er det noen som kan fortelle meg hvordan er isforholdene rundt Onsøylandet og Hvaler? Eller lettere sagt; hvor kan jeg gå for å stå å kaste med stang fra land? Kjenner abstinensene stiger. Det er like før jeg kjøper meg pilkeutstyr og rigger meg ved Floa, for å fiske abbor i ansjosstørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor så og si i vannkanten ved brua mellom Asmaløy og Spjærøy.

I de grunne (og stille) vikene langs hele sundet ligger det tynn is, ellers er det forsåvidt greie forhold.

Periodevis mengder med is som flyter med tidevannet forbi her.

Var ute en tur i formiddag, men ingen napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor så og si i vannkanten ved brua mellom Asmaløy og Spjærøy.

I de grunne (og stille) vikene langs hele sundet ligger det tynn is, ellers er det forsåvidt greie forhold.

Periodevis mengder med is som flyter med tidevannet forbi her.

Var ute en tur i formiddag, men ingen napp.

da er det med andre ord muligheter for en tur skjønner jeg :-)

Er det mye snø helt ned i fjærestenene. I januar i fjor husker jeg at det var helt til knes med snø. Var vanskelig å bedrive beveglig fiske. Men det var ved engelsviken, er vel uansett mindre snø på Hvaler. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig fikk jeg rota frem stanga og termosen for første gang i år. Hadde kun et par timer til disp, så det var ikke noen mulighet til å dra til Hvaler. Men hva gjør vel det, når mulighetene er så mange her i Onsøy. Har ikke sett havet siden i høst, så jeg var ganske så ivrig da jeg runda hjørnet på kiosken på Foten. Hakesleppet var rimelig stort da jeg så at isen strakk seg utover så langt som øye kunne se. Kaffen smakte bra og frisk luft er sunt for kropp og sjel sies det. Snøret får jeg sikkert fukta senere i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Per Magnar" opplysninger,vil jeg bare legge til at det har vært oppe i Mossesundet på Sjøhaug(2 dg siden),men har nå frosset til igjen <_< det samme gjelder vestsiden idag,tett i tett med drivis ispedd slush...Skitt fiske Rune :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Per Magnar" opplysninger,vil jeg bare legge til at det har vært oppe i Mossesundet på Sjøhaug(2 dg siden),men har nå frosset til igjen :) det samme gjelder vestsiden idag,tett i tett med drivis ispedd slush...Skitt fiske Rune :)

Takk for det!

Shit fiske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.