Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Lavvann og nordavind ja. Jevnt over dårlig uttelling med disse forholdene, men som du sier; ingen regel uten unntak. På fjellet har jeg noen ganger vært ute for eventyrlig bett på knallhard nordvest og tordenvær i lufta.

En ting er ihvertfall sikkert; får null fisk hvis man ikke prøver :) Er jo mange ganger deilig å bare få kastet litt.

Endret av AreBare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på hvaler (storesand) fikk en fin å blank på 0,9kg og mista en annen som virket større. Dem tok på hvit og grønn møresild 15gr.Kan også legge til at dem tok når jeg sveiva fort , med en del korte stopp mellom.

Hvor på Storesand var det fisken beit? Fisker du fra stranden og ut på sandbunn, eller går du ut på svabergene på venstre side? Har hytte der ute, og har dorget litt med wobler fra båt rundt det området og mot ørekroken/rødshuet, uten å ha fanget drømmefisken enda. Noen småpene har det blitt, men tror området har større potensiale enn det jeg har fått oppleve. Jeg tar alle tips om Storesand i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på Storesand var det fisken beit? Fisker du fra stranden og ut på sandbunn, eller går du ut på svabergene på venstre side? Har hytte der ute, og har dorget litt med wobler fra båt rundt det området og mot ørekroken/rødshuet, uten å ha fanget drømmefisken enda. Noen småpene har det blitt, men tror området har større potensiale enn det jeg har fått oppleve. Jeg tar alle tips om Storesand i mot med stor takk!

Starter fiske fra stranda og går mot venstre, men sjelden helt ut i gapet der.

Var der en tur med fruen i dag og fikk en flott en på 1450gr, står i ovnen nå:rolleyes:

Og en veldig liten som fikk leve en stund til. Begge på samme sluk (grønn og hvit)

Så det kan jo være ett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Da skal det prøves ut. Har blå og blank møresild som standardsluk når det kommer til sø-fiske, men får gå til innkjøp av noen fler varianter skjønner jeg. Håper fisken smakte fortreffelig!

Ingen dum standar sluk det. Bruker den mye selv.

Men en ting å tenke på når du handler møresild er å velge

10 eller 15gr for dem går best i vannet, etter min mening.

Fisken var nyderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I srømmen rett nedenfor borgen på Isegran (mot Gamleby`n) sto det folk og fiska før, men nå er det en stund siden jeg har sett noen der. Har ikke hørt at det har blitt tatt SØ der, men det er sikkert sant. Blir liksom til at man lett forbinder området med dassfisk, og velger å fiske lenger utover mot renere vann.

Flott område da. Nær by`n. Var mye på Isegran når skøyta vår lå der.

Skal jaggu ta med stanga og prøve der en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Skjebergkilen i går, etter og vært en tur ute på onsøylandet.. Der blåste det veldig, så vanskelig og styre flua der ute.. I Skjeberkilen fant jeg en god leplass og fiske på. Ørreten spratt rundt øra på meg.. Fikk 3 små ørreter, og mange som gikk og dytta til flua.. Vrient får en si, minsta nok ti stykker! Er nok en typisk høstdag på kysten da fisken er forsiktig og var :)Ørreten som jeg fikk var farget og ble satt ut igjen..

69113_488945174459_676674459_6838541_6050257_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og tok noen kast i kveld! helt blikk stille, og masse vaking! ble et bra resultat! 4 stk SØ på rundt 600gram :goodjob:! alle ble sluppet ut igjen! stedet der jeg fisker er en bukt med sandbunn. sikkert genialt og fiske med fluestang!! tror det nærmer seg og kjøpe seg en fluestang nå snart.

undres på om hva det blir tatt mest med? fluestang eller kastestang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flustanga er som oftest best, ingen tvil om det.. I sær er den bra på denne årstia, da ørreten er vanskelig og drilsk.. Men skal en ta storørreten på sen vår, er jeg sikker på at sluken er vel så bra som fluestanga.. Ihvertfall etter de store ørretene som eter sild.. :D

Ps!

Er det noen som har lyst og lære og binde fluer til sjøørret og laks, er det fluebinding på Bekkhus i regi av Sarpsporg jeger og fiskeforbund førstkommende mandag. Vi binder fluer hver annen mandag frem til mai måned.. Det koster ingen ting og delta.. Vi starter kl. 18.00

Mvh

Olaf

Endret av skjetvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fint eks på fluas effektivitet har jeg fra senest idag,3 slukfiskere og meg med flua(fisket alene),fikk 2 stk feite blankiser på hhs 1,1 og 1,5kg...gjett hvor mange slukgutta fikk.......(liten magnusvariant med gml rosa epoxyhode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fint eks på fluas effektivitet har jeg fra senest idag,3 slukfiskere og meg med flua(fisket alene),fikk 2 stk feite blankiser på hhs 1,1 og 1,5kg...gjett hvor mange slukgutta fikk.......(liten magnusvariant med gml rosa epoxyhode)

Hei Pistus !

Lenge siden sist , gratulerer med kjempefangst . Jeg selv har tilbrakt noe av dagen først på nudisten uten noe særlig bett . Tenkte jeg skulle flytte meg til mer ramsalt vann . Dro til Danmark ( Larkollen ) . Det var dårlig bett her også , ellers så har jeg hatt noen morgenstuder i Kjellandsvika med ørret og sei på menyen .

Var du sørpå i dag hvor du fikk disse flotte fiskene . Vi snakkes og vi møtes sikkert snart , jeg har også lagt min elsk på øya i oslofjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.