Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret fiske på kveld/nattetid??


Recommended Posts

Heisann.. er ny her og relativt ny innen sjøørret fiske åsså! har fått en del SØ hittils i år, men de fleste har gått uti igjen!

Lurer på når på kvelds/natt tid fiske er best og med hvilke sluker?? har 0 peiling på fluer så her går det bare i sluker!

Å noen tips utenom dette å er jo ikke å forakte;)

Takker for alle svar!

Har en Gamba 16 g BL/FL/F som jeg fikk i ett sjøørret sett jeg kjøpte ifjord.. duger denne på kveldstid/nattid?

Endret av borninsin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å fiske sluk på natten er at du må fiske sakte og høyt. Dette er vanskelig med sluk.

Hadde satset på en sort spinner eller noe kanskje. Flytewobbler kan også være et alternativ.

Ellers er jo dupp og flue en meget velprøvd metode i elva etter sjøørret. kanskje dette er aktuelt for din del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å fiske sluk på natten er at du må fiske sakte og høyt. Dette er vanskelig med sluk.

Hadde satset på en sort spinner eller noe kanskje. Flytewobbler kan også være et alternativ.

Ellers er jo dupp og flue en meget velprøvd metode i elva etter sjøørret. kanskje dette er aktuelt for din del?

Om jeg fisker fra rundt halv 8-8 da og fisker til mørket faller?? hva slags sluker anbefales da... mørke(sorte) eller sølv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mørk kystwobbler som du med å heve/senke stanga pluss innsveivingshastigheten kan få til å fiske på det dypet du vil. Tren på dagtid. Natta er fin å fiske på. Nesten ikke folk, vinden har ofte stilnet av (på sommeren) og plasket av fisk som tar får deg veldig våken. I tillegg tør større fisk å gå nærmere land.

Skitt nattfiske.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Gambaen kan bli for tung ang det å skape siluett,skal den gå like under overflaten må du ta den inn raskt,da har du et problem på natta,fisken rekker ikke å se den og hvis den gjør det,er det ikke sikkert den gidder å følge/hugge pga energiforbruket i relativt kaldt vann.Svarte/mørke spinnere er undervurdert,men fordrer lett utstyr,skjesluker type lette vingler og flagrer(tar mye plass),lettere for ørreten å se den.Du kan også feste en opphengerflue enten 20cm før sluken eller feste den i trebleringen og la den gå 15-20cm bak flua.Tasmanian Devel kan også funke bra i lette utgaver på denne tiden.Bruk lette overdressete"store fluer(som flyter,helst).Dette har ihvertfall funka for meg før om åra.Skitt fiske :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gode erfaringer med Tasmanian Devil som alternativ til flue i nattemørket. Gladsax-wobbleren har også vist seg å fungere bra utifra det jeg har sett. Spesielt den minste utgaven i orange har jeg sett flere bruker om natta og som de får fisk på - har også selv brukt Gladsax litt og til torsk er den til tider minst like bra som flue - har ikke fått SØ på den selv (fisker jo 99% med flue i mørket) men det er det mange andre som har gjort. Wobbleren er en kystwobbler og krever at du rykker litt mens du sveiver inn.

Ellers er flytende wobblere "harvet inn" mot land effektivt til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis i området en bit sør for Oslo som har hatt bra fiske med Tasmanien Devil som han har tusjet hele sort og laget noen røde/gule osv prikker på... Vær også oppmerksom på muligheten for å fiske TD bak frem - det gir en annen gange enn riktig vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.