Gå til innhold
Fiskersiden

Veneren


Blydonkern
 Share

Recommended Posts

En lang historie i kortversjon er ikke lett men men.

Jeg var invitert av Cameron på en fisketur da jeg først var nedom en tur hos LMC sjefen Christian Markstrøm. Selfølgelig takket ikke jeg nei til en tur med VK experten. Her skulle det studeres knep ja. Etter å ha ankommet hjem til Cameron og hilset på hans familie bar det sef i retning fiskeprat og annet vi har holdt på med sammen i de siste mnd. det ble sent men vi var oppe tidlig og satte kursen for Spiken.

IMG_0905.JPG

Her er vi framme og Cam er oppe i båten og gir instrukser , så vi setter igang her. Som dere ser er han alltid blid og har trua. Heldig med været var vi også.

IMG_0909.JPG

Cam plukket rask sine favoritt vk straks vi hadde ankommet Plassen og konstatert Temp i vannet. Det tok ikke lange tiden før vi hadde hugg men for liten var den.

Det ble nå slik at vi mista et hugg etterpå og siden fikk vi bare for små.

Men så hugde det på planern og jeg var raskt på plass og fikk tatt den. Kunne kjapt konstatere at dette var iaf lovlig size da den dro raskt ut sene til 630fot. Inn vill den ikke så det var bare å vente på at den vill gi seg. Litt inn og utras igjen. Sånn var fasiten helt til vi rota oss uten å følge helt med inn i en verden av lauenett. Cam sa vi fikk bare vente litt til vi fik navugert oss ut av nettverdenen her. Historien ville det slik at vi gikk på et grunt plass, det var 3 m her og jeg hadde 130-150 fot sene igjen til fisken

Det rykket i alle sstenger både på planer og rigg.Det ble opp med rigger og tilstramming av bremser...de som satte seg fikk enten bli med eller bli igjen for godt.

Vel ute i trygt farvann og 30m dyp så fulgte denne fisken bunnen ned faktisk. men da den kom nærme nok til at vi så det var villfisk, så ba jeg Cam om å legge vekk håven og ta bilde av den. Det var jo villfisk, så om den gikk nå var ikke det så farlig da vi uansett måtte la den gå tilbake i vannet.

Var heldig med noen av bildene synes jeg.pen fisk gitt

IMG_0913.JPG

Bred rygg på denne....Vakker... er dere ikke enige?

IMG_0924.JPG

Dere ser vk skallen med 120cm tafs.

IMG_0931.JPG

Et siste bilde, før den gikk i håven. Cam håvet den og jeg kroket den av. Den lå rett ved metermerket og både hue og halet var på utsiden av meter`n. Jeg løftet den opp og takket for fin fight og sendte den tilbake.

Ingen tvil om at dette var en 10++

den var nok nærmere 12 kg en 10kg Resten blir bare vill gjetting uansett. Jeg har fått en fight som det kommer til å ta år og dag før jeg er i nærheten av det igjen!

En stor takk til Cam for en fin tur !! lærte her noen tips og trick som ska sees litt nærmere på

Og selvfølgelig tusen takk for oppvartning og selskap fra Cam og hans Familie

I`ll be back Mr Ross ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd den hadde fettfinne

spiller det noen rolle da? Uansett en fantastisk fisk, og moro at det fortsatt vokser opp villfisk til denne størrelsen i Vänern. For å få greie på vekta, kunne man jo veid den i håven på utsida av båtripa før man satte den ut igjen, og så trukket fra vekta av håven. Ikke helt presist, men bra nok til å unngå for store spekulasjoner om vekta, i den grad det gjør noe da...? :unsure: Grattis til fangstmannen for en opplevelse for livet. Og enig i at bildet av fisken i overflaten er et utrolig godt fiskebilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fisk...Har trollet i 18 år på den sjøen og har aldri kommet over 10- og du din filur får

en så vakker fisk..hmmm klart avundsjuk

Grattis

Takker, man må ha litt flaks også

Oppdater profilen din, du bor ikke i oslo lenger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.