Gå til innhold
Fiskersiden

Dyno 03.05


Joshimar
 Share

Recommended Posts

Kjenner meg igjen. Er godt med østeuropeere med svært liten intimsone her oppe også. Irriterende som *****! De tar liksom ikke hintet etter å ha dregget opp tacklene våre to tre, fire ganger. De tar heller ikke fem øre for å stille seg opp klin i tripoden, eller klin i meg, om de ser jeg får fisk. Den eneste gleden er å lempe opp 5kg's torsken forran føttene på dem, for så å bare kaste den ut igjen haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen som er bedre enn meg på dette, men de jeg vet med sikkerhet er iallefall: Gjedde, Gjørs, Mort, Laue, Flire, Hork, Vederbuk, Sørv, Asp og Brasme, sikkert flere :)

Hiv på stam og gullbust også. Ørret er jo tatt ved Rælingsbrua, så det skal være mulig. Lake finnes også, selv om jeg ikke har hørt om at noen har fått det i Dynovika.....

Sørv har jeg hørt rykter om at skal være tatt i Øyeren en eller annen gang, men er ikke sikker på om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Er godt med østeuropeere med svært liten intimsone her oppe også. Irriterende som *****! De tar liksom ikke hintet etter å ha dregget opp tacklene våre to tre, fire ganger. De tar heller ikke fem øre for å stille seg opp klin i tripoden, eller klin i meg, om de ser jeg får fisk. Den eneste gleden er å lempe opp 5kg's torsken forran føttene på dem, for så å bare kaste den ut igjen haha!

Altid gøy med CR når det står en av dem siden av seg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørv var vel kanskje mer innbilning en faktiske opplysninger ja:) -> Hvor får man sørv da?

Å gullbust kan vel ikke være hverdagskost? Men så var det dette å se forskjell på det som for "vanlige" folk bare er mort.... Er nok mange sørver, gullbuster, flirer og lauer som har blitt kalt mort opp gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange. Største jeg har hørt om er vel 948 gram (eller noe rundt der)

Min største derfra er 950 gram.

Og i min verden er den stor. :)

Noen plasser i Bjørkelangensjøen hvor det er barnevennelig, lett å komme til, men hvor det likevel er muligheter for stor sørv? Tenkte å kombinere turer med barna med det å forbedre sørv-persen min litt i løpet av sommeren :)

Bedre tips er Hemnessjøen. Mange gode plasser som er lett tilgjengelig. Gode muligheter for sørv på 500 gram+++, Gabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt på den plassen, men har ikke inntrykk av at badestranda er så bra fiskeplass - eller kanskje jeg tar feil? De fleste stor-sørvene tas vel på plassen langs veien og den er jo ikke barnevennelig.

Du har helt rett, Gabbe.

Alle de store sørvene jeg har hørt om er ihvertfall ikke tatt på badestranda. :)

Hemnessjøen er et greit alternativ spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.