Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligtur til Bjøra, 2009


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper ikke du er lege Henrik! :huh:

Sjukdommen laksefisker er en alvorlig sykdom, og mms-bilder er ikke rette medisin;)

Helseutdannet, med div. videreutdanninger ...... eksponeringsteknikker, utført med klinisk presisjon kan være effektivt.

- Så jeg sender bare bilder av hodet på fisken, eks.vis med en Habanero hengende i munnvika og med meg og Lars leende i bakgrunnen..

Det tenker jeg skal få igang blodpumpa :unsure:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fisker øvre Flasnes fra Top Pool ned mot Grand Hotell. Beste wobbler-/båtvaldet i elva!

Vi starter noe seinere i år. Begynner vel fisket 29 mai. Vi har Fuglår samt Storskogmo/Fallet. Har dårlig tro på at det er vann da, og dårlig tro på innsiget i år - men vi får nå se hva som er på elva da. Uansett deilig å tjuvstarte litt.

Bergen JFF har fiske fra 15 mai-28 mai på Storskogmo/Fallet. Mange av bildene du ser i tråden er derfra. OK vald rett ovenfor strykene på Himo/Rodum med innkvartering i Trønderhus (Jack Daniels huset) der det er romslig og seks sengeplasser disponibelt. Båt følger med. Husker ikke helt hvor laksene ble tatt, men tror vi tok 2-3 storlakser der andre uka i fjor. Hvis medlemmer av foreningen booker, har de førsterett, men jeg kan ta beskjed om noen skulle være interesserte i strødøgn, helger eller uker. Tror vi betaler rundt 12.000 i uka alt inkludert, da unntatt mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bra! :P

Pæta - Nå er det like før..

Kan du ringe dine kontakter og høre om det er no fisk å se :-)..eller sikre rask oppdatering dersom det observeres en spol på vei opp elva:-).....med det samme jeg tenker på det, kanskje oppdatere Petri brødre på endringer i vannstand også :-)Det står deg videre fritt å spekulere i hvilke konsekvenser dette vil ha(eks. at H1rik trolig får en fisk osv......)

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da noen timer igjen enda Henrik :dribble: og hvis noen ser noen spoler/rygger nå så bør de kanskje sette fra seg flaska :bow: regner med at det er en del is på elva enda (håper det).

Ellers så ser jeg frem til å høre om vannstand og ikke minst snømengde i fjellet.

Blir ikke noe fisking på meg i Bjøra, har ikke lykkes å få tak i kort. Må vente til 1. juni. Men det blir en liten tur opp til Per og gjengen helgen før (lenge å vente), og som den barmhjertige samaritanen han er, så får jeg kanskje være med å dyppe en wobbler eller to :dribble:

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæta - Nå er det like før..

Kan du ringe dine kontakter og høre om det er no fisk å se :-)..eller sikre rask oppdatering dersom det observeres en spol på vei opp elva:-).....med det samme jeg tenker på det, kanskje oppdatere Petri brødre på endringer i vannstand også :-)Det står deg videre fritt å spekulere i hvilke konsekvenser dette vil ha(eks. at H1rik trolig får en fisk osv......)

Hehehe, skal i traktene neste uke. Kan stoppe ved elva å ta tempen og ta en laksedans ved bredden hvis det er ønskelig :) ? Skal tilbringe påska i fjellområdene som gir vann til namsen, så skal holde deg oppdatert med snømengde og eventuelle tegn til for tidlig smelting;) Nå renner dette vannet ut i namsen, men gir nok en liten pekepinn på hva som kan ventes.

Endret av Pæta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skal i traktene neste uke. Kan stoppe ved elva å ta tempen og ta en laksedans ved bredden hvis det er ønskelig :P ? Skal tilbringe påska i fjellområdene som gir vann til namsen, så skal holde deg oppdatert med snømengde og eventuelle tegn til for tidlig smelting;) Nå renner dette vannet ut i namsen, men gir nok en liten pekepinn på hva som kan ventes.

:)

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

La nå ikke den skumle wobbler-mafiaen lure deg opp i stry nå da, husk det er flua som gjelder :)

Hehehe, skal litt til det da,flue-mann jeg :) jegTror wobbler-mafian vil ha sin tyngste oppgave hvis de skal klare å omvende meg;) var 100% flue i fjor, men starter sesongen litt tidligere i år så blir nok noen drag med wobbler og kanskje til og med litt mark i starten nå....

Endret av Pæta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det like før.og det er jo hyggelig at det ser ut til å bli vann, i år også.

-Marken er i hardtrening, wobblerne er på plass, snører er lagt på, kroker er kvesset, søkker er støpt, det jeg tror er ro-muskelen er trent.. Ja da er det bare å begynne å pakke og kjøpe noe mat - så er jeg på vei :-)

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.