Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligtur til Bjøra, 2009


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

Mmmmmmm

4. mai, og elva åpner 15......

Vi kommer 23, og da står elva blå av laks skulle jeg tro :)

Det blir god mat, det blir god drikke og med både PerH og Nils Master i hus sannsynligvis namdalens største wobblerutsilling noensinne.

Spennende :)

Uansett, jeg tillater meg å få fjorårstråden opp igjen, så kan alle la seg inspisrere til å bidra som best man kan.

Bjøra 2008

Enjoy

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mmmmmm....

Ja. sesongen nærmer seg, og vi har allerede begynnt å planlegge menyene.

Gjetter jo på hjort, noe reinsdyr og kanskje ei gås eller to. Vi kan jo aldri vite :)

Uansett, 13 kilo spekepølse er produsert og har hengt noen uker. Tipper de er klare til avreise ;)

81838_s.jpg

Reinsdyrpølse, gåsepølse og litt vanlig grisepølse. Og neste uke tenkte jeg å kline til med å lage pølser til grillen. Ost, rein, pepper...kanskje noen lammepølser?

ja, ymse grillmat. Pleier å gjøre seg det. Og noen fiskekaker til PerH som er redd tunge middager skal ødelegge kveldsfisket :D

Og det eneste som mangler da......

Vi drar jo gjennom den vestlige sivilisasjonens vugge, Voss.....

Skulle vi lurt med oss en dunk med brygg?

Dette kan bli bra, det..... :P

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å gjøre seg det. Og noen fiskekaker til PerH som er redd tunge middager skal ødelegge kveldsfisket :D

Tror ikke jeg hadde en eneste skikkelig kveldsøkt i fjor? Var så forspist på all mulig slags viltmat at jeg rett og slett var ufør om kveldene... :)

Kanskje skal jeg lure med noen ryper i år - må vel ha et svært kull av dem til dere slukhalsene..?

Og det eneste som mangler da......

Vi drar jo gjennom den vestlige sivilisasjonens vugge, Voss.....

Skulle vi lurt med oss en dunk med brygg?

Dette kan bli bra, det..... :P

Olav

En maursyredunk med "brydlaupsbrygg" hadde i alle fall fått stemninga i taket fort!

Skjønner vel allerede nå at flere kveldsøkter vil gå fløyten i år også. Men det er jo en koselig og sosial måte å spare gytelaks på, så galmannseting og ovdrykkje med øl er da godt for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel alltids klare å rote fram noen ryper fra dypet av fryseboksen jeg også tenker jeg.....

Men heimebrygga øl!!???? Fy flate! Nå skal jeg ikke påberope meg noen stor kjennskap til vossabrygget, men hvis det er noe som helst i nærheten av det "stupølet" de er så stolte av i Stjørdalen, så har jeg bange anelser.

:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel alltids klare å rote fram noen ryper fra dypet av fryseboksen jeg også tenker jeg.....

Men heimebrygga øl!!???? Fy flate! Nå skal jeg ikke påberope meg noen stor kjennskap til vossabrygget, men hvis det er noe som helst i nærheten av det "stupølet" de er så stolte av i Stjørdalen, så har jeg bange anelser.

:D:P

Nei dette er brygget med kjærlighet av feinsmeckere, etter oldtids oppskrifter og hundreårige tradisjoner. Godt og livsfarlig lettdrukkent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er brygget med kjærlighet av feinsmeckere, etter oldtids oppskrifter og hundreårige tradisjoner. Godt og livsfarlig lettdrukkent... :(

Ja, tenk deg.

Hvilebua nede ved elva....

81921_s.jpg

Jeg tenker meg at det står en dunk godbrygg til kjølings ved siden av termometeret nede blandt elvesteinene. Når vi kikker over pølsene som ligger å farges på grillen, ser vi ut på reset....

(Har faktisk sett en laks der en gang :blush: )

Nei, jeg vet ikke hva man gjør i Stjørdal, men på Voss kan man sakene. Skal ikke beskylde dette for å være pils, men godt.....

Å joda, det blir bra. Kom nettopp på at jeg har spekede gåsebryst og noen reinhjerter også, tror jeg.

Tenk, å bruke mer tid på å planlegge maten enn fisket :)

Kanskje ikke så rart, jeg har jo masse mat, men bruker jo bare to fluer :blush:

Gleder meg!!!!!

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brygget frå Stjørdal har eg ein del erfaring med, men kan nok ikkje gje det gode skussmål. Eg høyrde ei god beskriving av det: "som ei blanding av kreosot og jernbanesviller". Vossabrygg er som regel svært godt, men variasjonen er jo ganske stor frå år til år og produsent til produsent.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brygget frå Stjørdal har eg ein del erfaring med, men kan nok ikkje gje det gode skussmål. Eg høyrde ei god beskriving av det: "som ei blanding av kreosot og jernbanesviller". Vossabrygg er som regel svært godt, men variasjonen er jo ganske stor frå år til år og produsent til produsent.

:)

Hehe

Joda, det svinger litt på Voss også, men har man kontroll på prosessen, eller i alle fall produsenten går det bra. Og jeg kjenner gode bryggere :o

Skal på fest hos en grom-brygger kvelden før vi reiser oppover, og satser vel på å få med meg noe derfra.

Skulle det være vanskelig å få til, så tror jeg jaggu jeg skulle klare å nappe med noe fra Flåm også. Det er nå på veien det også ;)

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmm

4. mai, og elva åpner 15......

Vi kommer 23, og da står elva blå av laks skulle jeg tro :o

Det blir god mat, det blir god drikke og med både PerH og Nils Master i hus sannsynligvis namdalens største wobblerutsilling noensinne.

Spennende :D

Uansett, jeg tillater meg å få fjorårstråden opp igjen, så kan alle la seg inspisrere til å bidra som best man kan.

Bjøra 2008

Enjoy

Kommer 26de, så i år blir det mye Tobias i elven. Kommer innom for smakstest av pølsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp Godtfolk.

Fredrikstadgjengen kommer oppover 29 mai.. ord blir fattige når man skal forklare hvor mye vi gleder oss til klokka slår 12 på lørdag, og vårt fiske begynner. Min lille Wobblersamling begynner å få en del finske godbiter, og den nye stanga har allerede fått prøvd seg på noen pene ørreter. De siste sesongene har vi hatt 20+ grader og stor sol hele uka, kan ikke si vi håper på det samme i år.. Men turen blir uansett høydepunktet i år. God mat og drikke hører jo til ;)

Ønsker alle skittfiske, og ser med spenning frem til å lese fangstrapporter og div blogger fra 15 mai og Bjøra.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp Godtfolk.

Fredrikstadgjengen kommer oppover 29 mai.. ord blir fattige når man skal forklare hvor mye vi gleder oss til klokka slår 12 på lørdag, og vårt fiske begynner. Min lille Wobblersamling begynner å få en del finske godbiter, og den nye stanga har allerede fått prøvd seg på noen pene ørreter. De siste sesongene har vi hatt 20+ grader og stor sol hele uka, kan ikke si vi håper på det samme i år.. Men turen blir uansett høydepunktet i år. God mat og drikke hører jo til ;)

Ønsker alle skittfiske, og ser med spenning frem til å lese fangstrapporter og div blogger fra 15 mai og Bjøra.. !

Hehe, det blir vel omtrent samtidig som vi slutter det. Skal la det stå igjen en fisk eller to :D

Hvor fisker dere?

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det blir vel omtrent samtidig som vi slutter det. Skal la det stå igjen en fisk eller to ;)

Hvor fisker dere?

Olav

Vi bor på hyttetunet til Stig Lasse, Så det er (tror jeg) 2 nederste sonene på Fuglår/Bjørnes og 2 øverste på Fuglår/Skjørland.

Dere må la det stå igjen noen til oss ja.. hehe. Fikk en på siste dagen i fjor, men i år så reiser vi opp med en god del mer erfaring, så vi håper det biter litt i år. Blir muligens et par døgn i Namsen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen gode spåmenn her? Hvordan forholdene kan komme til å se ut..

Er vel noen garva Bjørafiskere som sitter med glasskula eller kjenner på gikta.. ? :)

Det er vel ikke så veldig lenge før Gammel-Erik og Stig er på plass, så da kommer vel ryktene susende. Sikkert kaldt og surt, og helt forferdelig nå :)

Det er som du sier, de siste årene har siste uka i mai vært varme og deilige, og det må den gjerne være i år også så lenge snøen ikke har rent vekk før vi kommer. Bjøre går rundt 60 kubikk nå, og det er ikke så bra. Vi må spare snøen!!

Nei, la ryktene suse. Er det ingen på FS-forum som bor på overhalla og kan ta en titt?

:)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 mai.......

Natt til fredag KAN man stå ielva. Sikkert kaldt og surt, men ut på morgenen burde det være action. Regner ihvertfall med at Stig og Gammel-Erik aller nådigst legger seg ut på elva med de slemme, slemme wobblerne sine. Og da, i løpet av et par dager burde vi, med litt flaks, få en ide om det har gått på en fisk eller to.

Etter å ha fulgt med noen år, er vel inntrykket mitt at maifisket begynner tregt, men tar seg opp og er på topp siste uka i mai.

Og da er JEG der!!!!!

ERIK OG STIG!!!!

Er dere kommet på plass?

Fortell hvordan det ser ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør vi!

Hver gang denne tråden kommer opp blir jeg minnet på om at jeg kanskje skulle ha vært ute og plukket noen doggmarker til turen..........

Drar alltid med meg døggisser på disse turene, men har enda til gode å få dyppet dem :lol: De ender vel opp på Oterkroken tilslutt, tenke jeg. Jeg og Per fikk oss en tur, med heller moderat fangst, og med gjeldende værmeldinger ser det vel ikke ut for at det blir mere heller :blush:

nei, det får bli flua og wobbleren i år også

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.