Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligtur til Bjøra, 2009


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

Moro lesning!!

Neste bergenslaget som Olav nevnte på slutten hadde sin beste tur noensinne i år, ihvertfall hvis man ser på resulatet :)

8 mann med fiske i Namsen og Bjøra endte på 13 laks tilslutt. Vi var også bortpå broren til Oteren sin laks fra ifjor. En laksekamp på 30 minutter på Øy-valdet i Namsen endte med seier til laksen...

Neste år!!

Vi fikk ca halvparten av fiskene i Bjøra, og resten i Namsen. Fiskene jeg husker:

Bjøra:

3.3, 6,7, 10,7 ( turens største )

Namsen

2,9 - 10,2 - 10,2 - 7,5 - 9,7 ( tatt 40 minutter inn i namsensesongen )

Resten av fiskene lå på 6-9 kg. Noen på makk, mange på wobbler og 2 på flue

Nok en fantastisk tur til Namsenvassdraget!

Hehe, det var helt tilfeldig at jeg skulle se på noe av alt rølpet vi hadde skrevet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hmmmm........... 31.august og jeg sitter og kikker på denne tråden.......... Bare et alt for tydelig bevis på at årets laksefiske er over, noe det i praksis har vært i ukesvis, og at man ser fram mot neste års tidligfiske.

Bare 8 og en halv måned igjen..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm........... 31.august og jeg sitter og kikker på denne tråden.......... Bare et alt for tydelig bevis på at årets laksefiske er over, noe det i praksis har vært i ukesvis, og at man ser fram mot neste års tidligfiske.

Bare 8 og en halv måned igjen..........................

Det kommer alltid et nytt år....

Og som vi alle vet, det er året vi sklal ta den STORE!!!!

Kan ikke slå feil. Den samme flua som ikke virket i år, helt lik feitmakk som alle andre år, og en ny wobbler som heter noe nytt, men egentlig ligner veeeldig på en av de 450 som henger på veggen :lol:

Kan det slå feil?

I think NOT!!

Neste år....

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid et nytt år....

Og som vi alle vet, det er året vi sklal ta den STORE!!!!

Neste år....

Olav

Ble vel ikke så mange gampelaks på 15+ i Bjøra i år. Flere inklusive oss var bortpå dem, men særdeles få kom på land.

Strategien blir litt annerledes neste år - så med tolmod & tru kommer de nok opp skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi forventer fråtsing av alle typene pølse du hadde med i fjor - toppet med hjortepølse..? rolleyes.gif

Noen "makrogram" kolesterol, instant tettede årer og noen års forkortet levetid driter jeg glatt i, for disse var en kulinarisk lekkerbisken!

Men Olav, kommer du med oss til neste år eller krever jobben for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh

Tør ikke tenke på hva mine veiledere skulle mene om jeg dro på fisketur midt i en sannsynligvis dramatisk avslutning ^_^

Så denne gangen tør jeg ikke planlegge fisketur. Men med tanke på mitt gode(?) navn og rykte, tenkte jeg å sende med noen pølser likevel. Om ikke annet så for å å smiske meg til et stykke røykelaks ett eller annet sted fra :)

91528_s.jpg

Og disse henger og modner nå. Svææært langsomt, må jeg si......

Og ikke vær redd Per, jeg vurderer å lage noen litt magre og svært tørre soyapølser, bare for deg :)

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke vær redd Per, jeg vurderer å lage noen litt magre og svært tørre soyapølser, bare for deg smile.gif

...det kaller jeg en ekte venn - ikke et øye er tørt... biggrin.gif

Men siden jeg har vært gjennom samme hardkjøret som du vil få i vår - det er når hodet koker og du begynner å bli lei at kroppen & sjel trenger litt positiv fritid for å lade batteriene. Gjør det sammen med oss da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det kaller jeg en ekte venn - ikke et øye er tørt... biggrin.gif

Men siden jeg har vært gjennom samme hardkjøret som du vil få i vår - det er når hodet koker og du begynner å bli lei at kroppen & sjel trenger litt positiv fritid for å lade batteriene. Gjør det sammen med oss da vel?

Joda, jeg har tenkt samme tanken. Men, siden jeg ikke helt vet hvordan trykket er når tiden nærmer seg, vegrer jeg meg for å bestille. Mye hederligere og ikke love seg bort, enn å falle fra i siste liten. Men men, utpå nyåret vet jeg litt mer hvor landet ligger.

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

fan, nå ble jeg sjalu på dere. Må dra i noen kontakter å få skaffa meg tidlig fiske.

Har en følelse at perioden 15-31 mai blir skikkelig vond periode uten en tur. Avisene begynner å skrive, blitt liv i noen børser...nei må få ordna meg en tidlig tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.