Gå til innhold
Fiskersiden

Hva har skjedd? Slutta å bite:-(


Recommended Posts

Hei! Var en tur å fiska 10.04.2009 i drammensfjorden da fikk jeg en sø på 1,07 kg og en laks 1,7kg. Fikk begge 2 rundt kl.15 og dorga rundt til kl 21.00 uten bett etter det, har også vært 5 turer etter det og ikke en sjøørret eller laks å få. Fiska fra 5-8 timer, prøvde både på morran,midt på dagen og kvelden. Men ikke en ussel liten pinne av en sø å få,noen som har noen forklaring på hva som skjer?

Her er bilder fra turen 10.04.2009

81832_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32898/81832.jpg

81833_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32898/81833.jpg

81834_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32898/81834.jpg

81835_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32898/81835.jpg

81836_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32898/81836.jpg

SØ 1,07 kg og Laks 1,3 kg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel normalt at slikt går i bølgedaler. på våren 07 opplevde jeg og et par kompiser(JonT på forumet og en til) ute etter SØ 11 flere timers turer uten å se snurten av annet enn noen ytterst få torsk. våren (og sommern) ifjor derimot hadde jeg hellet med meg nesten hver gang jeg fisket etter SØ. eneste forskjellen på taktikken de to "sesongene" var at jeg dorga og duppmeita mer i 08 enn i 07 da gikk mer i slukdenging(JonT dengte flue uten mer suksess). var ubetydlige forskjeller i fisketid mellom de to "vårsesongene". tilskriver ikke metode-forskjellene all æren for mer fisk. tror det er mye tilfeldigheter som gjorde at fjoråret ble bedre enn 06 (selv om kanskje mer erfaring ga positive utslag).

eneste jeg kan driste meg til konkludere med er at jeg tror det kan lønne seg med båt, da man kommer til flere plasser og dekker mer område.

så det er nok bare å kjøre på så kommer du inn i en godperiode igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel normalt at slikt går i bølgedaler. på våren 07 opplevde jeg og et par kompiser(JonT på forumet og en til) ute etter SØ 11 flere timers turer uten å se snurten av annet enn noen ytterst få torsk. våren (og sommern) ifjor derimot hadde jeg hellet med meg nesten hver gang jeg fisket etter SØ. eneste forskjellen på taktikken de to "sesongene" var at jeg dorga og duppmeita mer i 08 enn i 07 da gikk mer i slukdenging(JonT dengte flue uten mer suksess). var ubetydlige forskjeller i fisketid mellom de to "vårsesongene". tilskriver ikke metode-forskjellene all æren for mer fisk. tror det er mye tilfeldigheter som gjorde at fjoråret ble bedre enn 06 (selv om kanskje mer erfaring ga positive utslag).

eneste jeg kan driste meg til konkludere med er at jeg tror det kan lønne seg med båt, da man kommer til flere plasser og dekker mer område.

så det er nok bare å kjøre på så kommer du inn i en godperiode igjen :)

Takk for svar :) Det er første gang jeg opplever så dårlig sjøørret fiske som i år, kanskje blitt litt for bortskjemt der :) Ja må jo bare prøve videre, er vel ikke no som er bedre enn å fiske mest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel normalt at slikt går i bølgedaler. på våren 07 opplevde jeg og et par kompiser(JonT på forumet og en til) ute etter SØ 11 flere timers turer uten å se snurten av annet enn noen ytterst få torsk. våren (og sommern) ifjor derimot hadde jeg hellet med meg nesten hver gang jeg fisket etter SØ. eneste forskjellen på taktikken de to "sesongene" var at jeg dorga og duppmeita mer i 08 enn i 07 da gikk mer i slukdenging(JonT dengte flue uten mer suksess). var ubetydlige forskjeller i fisketid mellom de to "vårsesongene". tilskriver ikke metode-forskjellene all æren for mer fisk. tror det er mye tilfeldigheter som gjorde at fjoråret ble bedre enn 06 (selv om kanskje mer erfaring ga positive utslag).

eneste jeg kan driste meg til konkludere med er at jeg tror det kan lønne seg med båt, da man kommer til flere plasser og dekker mer område.

så det er nok bare å kjøre på så kommer du inn i en godperiode igjen :)

Skjønte ikke helt innlegget ditt, men 07 var ikke en dårlig sesong for min del. Tok persen min da (på flue). Husker jeg hadde en tørke periode fra midten av februar til april, men jeg fikk gjevnere med fisk i 07, enn jeg gjorde i 08. Mer og faktisk. Forskjellen i fisketid trur jeg gjorde størst utslag for min del, og selvfølgelig det å treffe på ideelle forhold når en får muligheten til å komme seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser på innlegget nå så blir jeg litt usikker på om jeg ikke har surra litt med årstall eller noe. var mest den tørkeperioden du nevner jeg mente. var langt unna SØ jeg å i den perioden. men skjønner helt klar at det går an å bli forvirra av innlegget:) skulle vel holdt meg til å snakke om mitt eget fiske. beklager. men poenget var bare at det går opp og ned med suksessen i SØ-fisket uannsett om man gjør ting riktig.

synes forøvrig at de fiskene ligna på SØ begge to jeg å.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt Horten har jeg inntrykk, også fra andre, at det bare har gått nedover de siste årene. Ikke minst er det langt mellom de store. Man venner seg dessverre/heldigvis med at slik er det bare, og to fisk på en kveld blir til ørretbonanza. Det er jo påfallende få rapporter fra fiskere lenger inne i fjorden hvor så mange fisker. Det er tydelig at det står dårlig til. Hvorfor det gjør det er spørsmålet..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke akkurat hvilke steder du mener med lenger inn i fjorden. men i sandebukta og holmestrandsfjorden har jeg inntrykk av at det er mye SØ. selvfølgelig langt mellom de skikkelig store, men det er mer naturlig vil jeg tro. tror godt rehabliteringsarbeid i elvene/bekkene i området har hjulpet på.

kan hende det er problemer med gytebekkene/elvene i hortensområdet? SØen bruker jo ofte små bekker, så mye ødeleggende forurensing og andre inngrep kan forbli uoppdaga fordi bekkken virker så liten og ubetydelig. hørt om eksempler på slike situasjoner før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener innafor Drøbak. De jeg har snakka med som har vært i Sandebukta har fått lite eller ingenting. Det er ingen gytebekker i området rundt Horten men det har jo vært bra med fisk her tidligere. Sjøørreten vandrer en god del og rundt Horten er det mange fine steder med leopardbunn og bra med mat.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.