Gå til innhold
Fiskersiden

Willmannsøien 2009


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Alle fisker er vakre på sin måte og gir glede til den som fisker den-Jeg digger laksefiskene. Sånn er det bare. Har fiska masse arter, men det betyr ikke mye for meg å få nye arter. Litt moro men det tar ikke av om jeg får ny art.

De artene som er interessante skal ha matverdi, se fine ut og være spennende å fiske..Ikke minst. Laks og ørret oppfyller disse kravene. Og Laks er ikke bare lotteri....

Laks og sjøørret er magisk. Sånn er det bare. Tror ikke karpefiske fks så lenge det finnes elver med laks vil bli mer populært. Laksefiske er son heroin. Har ikke prøvd heroin ,men jeg ser hvordan noen som bruker det blir.....

Sjørøye er kanskje det fineste jeg vet å fiske. For en vakker fisk, for en samk og for et eventyr å fiske den.

Men hugget fra laks på flue er bare enestående, blir aldri lei den følelsen. Hatt den følelsen endel i det siste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fisker er vakre på sin måte og gir glede til den som fisker den-Jeg digger laksefiskene. Sånn er det bare. Har fiska masse arter, men det betyr ikke mye for meg å få nye arter. Litt moro men det tar ikke av om jeg får ny art.

De artene som er interessante skal ha matverdi, se fine ut og være spennende å fiske..Ikke minst. Laks og ørret oppfyller disse kravene. Og Laks er ikke bare lotteri....

Laks og sjøørret er magisk. Sånn er det bare. Tror ikke karpefiske fks så lenge det finnes elver med laks vil bli mer populært. Laksefiske er son heroin. Har ikke prøvd heroin ,men jeg ser hvordan noen som bruker det blir.....

Sjørøye er kanskje det fineste jeg vet å fiske. For en vakker fisk, for en samk og for et eventyr å fiske den.

Men hugget fra laks på flue er bare enestående, blir aldri lei den følelsen. Hatt den følelsen endel i det siste:)

Jeg er så enig, og sikkert enfoldig.

Men det er ikke bare det at det er laksefisk, det er nesten like mye det å fiske i elv. Jakta rundt steinene, strømkantene, brekkene...... Tror jeg hadde hatt et helt annet forhold til lyren, hvis den kunne kaste seg på strykene.

Det betyr ikke at jeg har problemer med at folk fisker andre fisker enn meg, men mitt fiskesinn er snevert, og det handler om elv nesten like mye som laks. Havfisket er gøy, men mangler det magiske og ender opp som underholdende matauk for mitt vedkommende.

Så, nå setter jeg sikkert laksefiskere i et dårlig lys, og bidrar til å opprettholde fordommene som finnes mot oss, men det får være.

Jeg er en enkel sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange laksefiskere har vokst opp med mye annet fiske..........Men jeg finner det IKKE rart at så mange virkelig faller for laksefiske! Og opplever mye annet fiske som koselig men ikke "it".

Det er sant. jeg har fisket som en gal siden jeg kunne gå. Torsk i fjæra, gylter på kaia og ørret i fjell og lavland. Flue, makk, sluk og ellers alt med krok. Stort sett er alt fiske gøy, men noe fiske treffer mer enn annet. Tror karpefiskerne egentlig skjønner hva jeg snakker om :)

Virker som de kan være like intenst opptatt av å jakte storkarpe som de noen av oss er på storlaks.

Ihvertfall hvis alt jeg hørte i etterkant av Bensons bortgang er sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.