Gå til innhold
Fiskersiden

Stoooooor Mort


ivan_
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har et poeng der, men røyene i Lutvann (her i Oslo) er nå rimelig pene de også.

Ellers har Drammenselva også en god del fiske-fordeler framfor elver andre steder i landet:

Fisket er lett tilgjengelig, og på soner med begrenset kortsalg er det bla.a loddtrekning og dermed like muligheter for alle og enhver uansett status i samfunnet og tykkelsen på lommeboka. Det er en verdi i seg selv.

Det er få restreksjoner på redskapsbruk, noe som er veldig bra for de som liker å fiske variert

Sesongen er lang, så selv travle familefedre får rukket å ta seg noen døgn i løpet av sesongen

Ellers er Drammeselvalaksen er stor og sterk, vakker å se på og velsmakende - og ikke minst: Den er tallrik så man behøver ikke baglimiter som gjør at folk bare får fisket en halvtime om morgenen før de må avslutte fisket. Man fisker også i kulturelt interessante omgivelser med fabrikker og andre ting som samfunnet er avhengig av som kulisser. Og damene som rusler tur langs elva er mye penere der enn andre steder i landet.

Men nå har jeg ikke vært i Gaula enda så jeg har jo ikke helt sammenlignigsgrunnlag - spør meg etter treffet der i slutten av juni :)

Ja, forresten - det at Drammenselva er så vakker er noe jeg sier litt spøkefullt ;)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen Ivan!

Både med konge fisk, og for å få asfalttraverne enda noen hakk grønnere av misunnelse enn de vanligvis er! :)

Troillan på topp! :)

Som frafallen asfalttraver med 40 fartsår i Oslogryta hiver jeg meg på den der! Folka i hovedstaden får si hva de vil. Barteland ruler! Take it from en som har sett begge deler. Savner noe, men ikke noe jeg ikke kan klare meg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som frafallen asfalttraver med 40 fartsår i Oslogryta hiver jeg meg på den der! Folka i hovedstaden får si hva de vil. Barteland ruler!

Jeg tror deg den dagen du drar på deg hockey-sveis og bart. Inntil da er alt bare en unnskyldning for at pensjonistpartiet på Oppsal la ned veto i bystyret, og fikk deg forvist :)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som frafallen asfalttraver med 40 fartsår i Oslogryta hiver jeg meg på den der! Folka i hovedstaden får si hva de vil. Barteland ruler! Take it from en som har sett begge deler. Savner noe, men ikke noe jeg ikke kan klare meg uten.

Du har endelig skjønnt det! Heimert, proppelen, bart og tett dass er livet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har endelig skjønnt det! Heimert, proppelen, bart og tett dass er livet!

he he, du glemte halvfulle kaffekopper, skinnvest og dde! ;):)

men barteland har mye å by på for oss fiskegale, liten tvil om det. Noen av de beste lakseelvene, MANGE av de beste ørret og røyevannene, stor harr, sik og Canadarøye, glimrende sjøfiske, og nå altså stor mort. Fisken til Ivan er en av de flotteste fiskene tatt til nå i år her hjemme. Det er et sunnhetstegn at stor karpefisk dukker opp andre steder i landet enn på Østlandet. Kanskje dette mer enn noe annet kan bidra til at fordommene mot disse artene etter hvert forsvinner?

men flytte til trøndelag..? tja, kanskje ikke, selv om jeg trives veldig godt der, og tar meg et par turer dit i året for å fiske. ;)

og btw, hjemmebrent styrer jeg helst klar av. Blankt brennevin er kun for utvortes bruk. Her holder vi oss til de brune varene.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.