Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor 17.06.04


Remy
 Share

Recommended Posts

Var ute i dag i go været og dro ikke mindre en 12 havabbor, største på 1,7kg og minste på 450gr. Merket to av de, stress å ikke være to da dette arbeidet skal utføres. Mye på kort tid, skalpel, kutte, sette i merket, ta skjellprøver, få de i konvelutten, gen prøve av finnen, få de i glass med sprit, måle lengden og vekta. Alt mens man prøver å holde liv i fisken samtidig.... Alle havabborene var det sprut i og jeg hadde det kjempe kjempe kult. Tok oxo 5 makrell på flua, største på 1,1, og to sjøørret på 750 og 1,2kg. En relativt BRA fisketur. I like it alot.... Blir flere slike kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Ja, det var deilig med en skikkelig go tur igjen. Nå har det blåst og stått på i over en mnd, så endelig skulle det begynne å ligne på noe... Tenkte på å ringe deg Cadd, men for en gangs skyld var det digg alene. Men en annen gang, u bet. Just ask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dorg som vanlig... 3 - 4++ knop. Trenger ikke så mye annerledes fart etter de enn andre fisker på sommeren. However, jeg er ingen dorgeekspert på havabbor. Bedre om CB kommenterer det etter å ha forhørt seg med dorgekompisene hans som har dorget ha. Ha er for fluefiske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

eheheh har med to små barn til hytta i helgen og da blir det nok dorging, ellers er jeg sikkert helt enig med deg,men jeg har jo ikke fått noen HA enda.

Men det må jeg snart få. heller en HA på 1 kg en to damer i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.