Gå til innhold
Fiskersiden

Flytende vann i Tydal, jaggu!!!


cb
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble tatt en ørret nedi elva på 3-4 kilo på flue natt til fredag. Fighta visst i 20 minutter og flere av disse sto fisken pal ute i strømmen. I natt tok jeg en tur med leiebåt for å denge streamer. Ble ikke noe å snakke om, kun etpar fisk på rundt halvkiloen, men så plask etter større fisk. De største plaskene kom derimot fra bever. Vannstanden i elva går opp og ned som en jojo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det ble en tur ut med skuta i går. Holdt på å snu på vei ut da himmelen ble kølsvart og regnet øste ned. Regnbuksa var heller ikke pottetett, så jeg ble rett og slett klissblaut allerede på vei ut. Men etter en drøy halvtime dro det til, og snøret dro av snella. En intens kamp fulgte, og inne ved båten sto fisken og stanget i dypet før jeg tok sjansen på å presse den opp. Heldigvis hadde jeg en diger båthåv, så den delen av jobben gikk greit. Ørreten hadde slukt vobbleren, så den flotte hannfisken måtte kakkes. I alt ble det fem hogg, derav jeg mistet en. De tre andre var på rundt kiloen, og fikk dermed svømme videre med unntak av en stygt kroket fisk på 1,2. Vel hjemme kunne fisken veies til 3,7 kilo og 67 cm. I magen hade den ei røye på ca 20 cm. Tok ikke med kamera ut, og ved bilen dugget linsa ned. Ergo ble det bare noen kjøkkenbilder, og de gidder jeg ikke å legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene bildet som ikke ble reklame for Zalo: 88147_s.jpg

Kunne liksom ikke vekke naboen klokka to på natta heller...

Det vanker garantert velfortjent pepper for det bildet, men hva gjør dere andre når man sitter alene i vind og bølger i en gyngende båt midt på natta og skal ta bilde av fisken? Var tåke på slutten, så uten GPS hadde jeg ikke funnet bilen. Strømmen forsvant i tillegg på land, så det var nada å orientere etter. Bilturen hjem gikk i maks 50 km/t grunnet tåka.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig grei K-faktor på den pluggen der......

Ikke vanskelig å se at den ferskvannsstasjonere og den sjøvandrende egentlig er en og samme art heller.

:-)

(Er nødt til å lage "tastatursmiley", siden smileyene mine stort sett er forsvunnet utenfor venstre bildekant. Hører du det Remy?)

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Er nødt til å lage "tastatursmiley", siden smileyene mine stort sett er forsvunnet utenfor venstre bildekant. Hører du det Remy?)

Da er vi 2! :closedeyes:

Ellers, megagrattis med en flott fettfinne Cato. Imponerende fangster du tar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne liksom ikke vekke naboen klokka to på natta heller...

Det vanker garantert velfortjent pepper for det bildet, men hva gjør dere andre når man sitter alene i vind og bølger i en gyngende båt midt på natta og skal ta bilde av fisken? Var tåke på slutten, så uten GPS hadde jeg ikke funnet bilen. Strømmen forsvant i tillegg på land, så det var nada å orientere etter. Bilturen hjem gikk i maks 50 km/t grunnet tåka.

det er vel ingen grunn til å gi pepper for dette. Noen ganger er "kjøkkenbilde" det eneste man får til, og forholdene talte jo for seg selv her. Ørreten er jo uansett grom den! Men jeg hadde kanskje vurdert å vekke naboen... spørs jo hvor god kamerat man er. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.