Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeite i øygarden i morra ?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Jeg har endelig fri en lørdag så jeg kan komme meg utover i øygarden og fiske litt etter ordentlige fisk.

I utgangspunktet tenkte jeg Ormhilleren, men siden jeg ikke skal ha med barn er det jo mulig med andre plasser. Dessuten meldte plutselig kompisen som skulle vært med avbud.

Noen som har noen forslag, eller har lyst å slenge seg med ?(jeg tar buss altså)

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, er ikke så kjent i området siden jeg er bosatt i ålesund. Men skal nedover til øygarden senere i sommer, og har lest litt om denne plassen, ormhilleren. Har søkt litt i arkivene om plassen nå og er vist en god fiskeplassmed sluk(?), har lest gjennom arkivet her nå, så mulig jeg prøver meg der i år. Har i hovedsak fisket under broen på tjeldstø de siste somrene, men har ikke vært allverdens til fangst. Har i år tilgang til motorbåt dog, så blir nok å drivende utpå sjøen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fri en lørdag så jeg kan komme meg utover i øygarden og fiske litt etter ordentlige fisk.

I utgangspunktet tenkte jeg Ormhilleren, men siden jeg ikke skal ha med barn er det jo mulig med andre plasser. Dessuten meldte plutselig kompisen som skulle vært med avbud.

Noen som har noen forslag, eller har lyst å slenge seg med ?(jeg tar buss altså)

Eg og Andreas skal jo utover ein tur. Har plass til overs i bilen og, men det spørs jo litt når du har tenkt å ta laust. Vi skal sikkert spele litt fotball og slikt før vi fer.

Endret av lakselorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en riktig så hyggelig tur.

Lakselord med sønn var trivelig og turvant selskap. Fiskene var passe medgjørlige, været var ikke så ille.

Riktignok er kveitene mine byttet ut med småttinger som disse:

21062009114993765d6f158b4bb68c.jpg?7

210620091146505a1b1f662f433ab8.jpg?93

men de var nå morsomme å få allikavel. fikk 3-4 av dem (den minste tok seg litt vel rask realease, så den teller egentlig ikke)

Seien og lyren beit villig vekk, og hadde besøk av en makrell i løpet av kvelden (quickrealease på den og)

Natta kom uten at det egentlig ble noe mørkt, og parafinkubba brant lystig utover nattetimene.

Rundt to tok lakselorden kvelden, og jeg rigget meg opp minibivuakk med stangfeste under hodeputa (dvs ryggsekken) og døste.

Litt over tre var det liv, så jeg stod opp litt, dro opp et par sei og lyr mens jeg ventet på at fisken skulle ta skikkelig, og så satt den:

21062009115387dac85535d84cada0.jpg?24

Nesten kiloen og en svært ønsket art.

I firetia beit denne:

2106200911594893653e3b5e4a9092.jpg?55

Og jeg gikk der i søvnørske og lurte fælt på hva det var. Pussig munn og skinnende rosa.

Utras i femtia

Isekstia fikk jeg en hyse til, og besøk av en polakkgjeng

Og etterhvert stod lakselord og sønn opp, og innen den tiden hadde hysene blitt mere normale i fargen, selvom jeg fremdeles stusset på den kjeften. Noen obligatoriske sistekast med sei, lyr og makrell til resultat og så tok jeg bussen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.