Gå til innhold
Fiskersiden

Alexander sine fisketura (Vellykket SØtur+stangkne


aej
 Share

Recommended Posts

Turen gikk i dag til en plass jeg aldri har fisket på før. jeg og en kompis av meg, og faren hans satte oss i bilen og kjørte avgårde! etter ca. 1 time var vi fremme der hvor vi skulle fiske! men det skulle vise seg at det ikke skulle gå så bra som forventet!

Det gikk 4 hele timer før jeg endelig fikk en SØ på ca. 800g!

Da jeg sa at jeg hadde en på, LO de bare av meg og sa at den "måtte jeg dra lenger ut på landet med" men etter hvert som det gikk opp for de at jeg virkelig hadde en på, ble de brått ganske tause! Og jeg må si at jeg er ganske godt fornøyd med ny SØ pers på sluk. jeg fikk den på en Sølv/blå Fazet...

1110390708.jpg

bildet er litt dårlig da jeg glemte kamera og måtte ta bilde med mobilen isteden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg i dag en liten tur og fisket i Sponavikjo på stord (30min)! jeg var ute etter Diverse flynfre arter, og jeg fikk etter ca 10 min en liten sandflyndre som jeg slapp uti igjen! har desverre ikke bilde da jeg glemte kamera og mobil hjemme[ :) ] fikk den foresten på reke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jørgen meitefan

30 min ?????? Åssen tur er det ?

ja![:I] det var bare en kjapp tur! hadde egnetlig ikke tid, men jeg fikk lurt det inni mellom det jeg egentlig skulle! det er grunnen til at turen ble så kort![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Hei Alex,ingen turer er for lange,dei fleste er alt for korte! Det er flott at du alltid prøver å få tid til ein fisketur mellom alt annet.Har prøvt å ringe deg i heile dag for å spørra om du ville vera med på tur i morgon, men du har kanskje ikkje mobilen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Even A

[ :D ]Hei Alex,ingen turer er for lange,dei fleste er alt for korte! Det er flott at du alltid prøver å få tid til ein fisketur mellom alt annet.Har prøvt å ringe deg i heile dag for å spørra om du ville vera med på tur i morgon, men du har kanskje ikkje mobilen med deg?

hei! mobilen er tom for strøm, og ladaren finne eg ikkje[ :) ] hadde nok ikkje kunna vert me deg på fiske tur i dag! har 41 i feber[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Det var synd,Alex.Me hadde ein fin tur idag sjølv om det snøa som berre det, men det blei fisk idag og. Eg rekner med at Helge tar seg av referatet,han har bildene og skulle legge det inn på forumet.Men det er snart påske og du får bli med på tur da[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turen gikk i dag, først til dåfjorden på fitjar i lag med "Even A". der fisket vi i ca 1 time! even fikk 1 SØ på ca 800g og en på ca 350g samt en liten lyr...[ :D ] mens jeg bare fikk en torsk på ca 1500g og en SØ på ca 300g[ :) ] turen gikk etter dette til hellandsfjorden... der var vi i ca 3 timer med kun en fisk på ca 500g.. pluss et par napp. "det var even som fik fisken og hadde alle nappene"[ :) ]

1111332474.JPG

torsken har slukt børstemarken...

1111332691.JPG

bilde av hele torsken... ca 1500g

1111332600.JPG

største SØ på turen (even sin) ca 800g

NB: alt fisken ble satt ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alex,

var på samme plassen i dåfjorden ikveld, med Lars Kristian. Resultatet var magert, kansje på grunn av lav flo. Vi fekk to små lyr og ein liten aure, mistet 2 aurepinner. Fant ellers en liten torsk som låg og solte seg i fjøresteinene? [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turen gikk i dag til hellandsfjorden på stord. jeg fikk en SØ åp 250g med en gang vi kom frem, og like etter mistet terje en på ca 300-400g. etter dette ble det brått ganske dødt, og vi bestemte oss for og ta ruren litt lenger ut. det tok ikke lange stunden før terje ropte " der har eg ann", men til hans storeskuffelse var det bare en utgytt torsk på ca 2000g... vi ble på denne plassen i ca 1 time, før vi bestemte oss for og ta turen enda lenger ut, noe vi slett ikke angrer på... etter ca 10 min fikk terje en flott SØ på 1100g og jeg bestemte meg for og skifte sluk. jeg satte på en svart/grå atomsild 20g og kastet ut. det tok ikke lange stunden før jeg fikk en SØ på ca 350g og jeg tenkte som så "at nå er turen reddet". Men det skulle ikke gi seg med dette. det tok ikke lange tiden før terje fikk enda en fisk på ca 300g, og 10 min senere landet han en på 600-700g...[ :) ]

skulle i tilleg tatt med hagla,[ :) ] da vi så 3 mink på under en time[:0]

1111696524.JPG

her er den tynne stygge torsken som terje fikk...

1111696597.JPG

her er bilde av hode til torsken... (leg merke til hvor tynn den er i nakken)

1111696700.JPG

her en en av SØ`ene geg fikk (Ca 350g)

1111696788.JPG

Terje kjører fisk på over kiloen...

1111696851.JPG

og her er reultatet etter noen minutters kamp... 1100g

1111696912.JPG

her er en av de små som terje fikk... (ca 300g)

1111696995.JPG

her er bilde av den andre fine fisken terje fikk... (den øverste... ca 600-700g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turen gikk i dag til etne... jeg fikk også i dag vere med Even A på SØ tur. vi kjørte fra stord ca kl.12, og var fremme i etne kl 13.50! på vei ut stoppet vi og snakket med karl inge S, som sto med noen sinnsyke stativer fulle med stenger og fisket[:0] det var til og med sånn pipedings på stativet hans, som varslet når det var fisk...[ :) ][ :) ]

etter ca 20 minutter tok vi turen videre ut i fjorden for og fiske, og det tok ikke lange stunden før jeg fikk en på 600-700g. En time og to senere fikk even en liten også... dette var alt vi fikk i dag, selv om det var sinnsvakt masse vak, fra både laks og SØ...

http://www.img-host.us/files/1111697836.JPG

her er SØ`en som jeg fikk på mitt andre kast... (600-700g)

vi hadde fint vær, så vi har kost oss skikkelig.[ :D ][ :D ]

edit: tok vekk bildet da det var VELDIG stort

prøv å holde det til max 600*400 -moderaThor-

helt i orden det ThorEH[ :D ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.