Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig et drift med vind! Specimenfjesing!


Hugo
 Share

Recommended Posts

Dette var nok mitt sjette forsøk på driftfiske til nå i år, men ulikt alle andre forsøk, så var det faktisk litt vind i går. Med i båten var Karleif og Truttakiller. Både jeg og trutta manglet rødknurr og fjesing, så dette var åpenbare mål for turen.

Vi la oss til utenfor Sirevåg på 5-10 meters dyp og hadde en fart på ca 0.5 knop pga vind og strøm. Ikke optimalt, så karleif fisket mye med sluk i tillegg til agn, for å få litt fart på fisken. Han hadde konstant napp på sluken og mistet flere fisker, blant annet en diger fjesing. Dagens første fisk var det jeg som tok. Fjesing ble min jubileumsart nr. 80. Vekt 535 gram, og dermed også specimenfisk!

86275_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34605/86275.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Like etterpå tok jeg også en rødknurr, type veldig liten.

Trutta mistet et par fisk på sluk, og han mistet kanskje dagens største fjesing 10 cm utenfor håvkanten.

Karleif drar to fjesing på sluk og agn mot slutten av dagen, før knurrbonanzaet starter på hjemturen. Alt i alt en veldig rolig dag på sjøen (rent fiskemessig), det var helt tydelig at vi ikke fikk noe særlig på den lave driftefarten. Vi får håpe på mer vind og mindre bølger til neste gang!

Takk for turene. Det var kjekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye!

Om rødknurren var liten, kommer det vel en ny art av litt andre dimensjoner om noen uker som plaster på det såret.

Det hadde vært kjekt å fått en fisk som er like tung som alle andre fisker jeg har fått i livet tilsammen ja. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.