Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor På Flue- Endelig!


Olagaard
 Share

Recommended Posts

:)

Har fått havabbor på stang før, men aldri på flue - det har vært et mål i fjor og i år. Har vært ute med kompiser som har fått, og også guidet andre til suksess. Har til og med vært midt oppi action uten å ha fått. Har hatt et par - tre turer hittil i år uten å ha sett snurten. Så da Jenspetrus inviterte til en tur med båt i dag tidlig, var jeg ikke vanskelig å be. Klokken 0400 ble jeg plukket opp på Vikingskipene, og utstyrt med kaffe og dybdekart skred vi til verket. Vinden var litt for sterk til at vi kunne kaste fra båten begge to, så vi bestemte oss for å ta fast grunn for å kunne kaste mer effektivt.

brax5.jpg

I 6-draget smalt det på hos Jens, og mistanken var stor da fisken raste ut, og backingen viste seg.

brax3.jpg

Mistanken var rett, det var en flott havabbor på ca 1,7kg, feit og fin.

brax2.jpg

Kvarteret etter fikk jeg endelig HUGGET jeg har ønsket meg, med påfølgende utras, og kunne lande en super fisk.

brax4.jpg

1,9 kg, 55cm - Yeah. Flua den tok var en Runars Deceiver parret med Jiggyhode og - krok.

Takk for en super tur Jens- gøy når det klaffer!

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Har fått havabbor på stang før, men aldri på flue - det har vært et mål i fjor og i år. Har vært ute med kompiser som har fått, og også guidet andre til suksess. Har til og med vært midt oppi action uten å ha fått. Har hatt et par - tre turer hittil i år uten å ha sett snurten. Så da Jenspetrus inviterte til en tur med båt i dag tidlig, var jeg ikke vanskelig å be. Klokken 0400 ble jeg plukket opp på Vikingskipene, og utstyrt med kaffe og dybdekart skred vi til verket. Vinden var litt for sterk til at vi kunne kaste fra båten begge to, så vi bestemte oss for å ta fast grunn for å kunne kaste mer effektivt.

brax5.jpg

I 6-draget smalt det på hos Jens, og mistanken var stor da fisken raste ut, og backingen viste seg.

brax3.jpg

Mistanken var rett, det var en flott havabbor på ca 1,7kg, feit og fin.

brax2.jpg

Kvarteret etter fikk jeg endelig HUGGET jeg har ønsket meg, med påfølgende utras, og kunne lande en super fisk.

brax4.jpg

1,9 kg, 55cm - Yeah. Flua den tok var en Runars Deceiver parret med Jiggyhode og - krok.

Takk for en super tur Jens- gøy når det klaffer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg en tur fra kl 0400-1000. Var innom mange plasser uten antydning til HA. Traff en annen i en båt som heller ikke hadde hatt kontakt med noen. 

Fikk noen fine torsk, men de var full av kveis. Ellers ble det SØ, makrel, lyr sild og sei som svømmer videre.

Så på loddet en del stor fisk midt i vannlaget. Brålaget tre marker av en gummislange jeg hadde i skrinet. Slang på en stingsild og slapp ned. Hadde ikke tatt mange dragene før det svart skikkelig i stanga. Etter en stund fikk jeg det opp mot overflata. Øverst satt det en lyr på et par kg og under dem seier som var mye større. Fikk avkroka lyren, men da røk snøret, nytt o,43mm. Fikk ikke sluppet den øverste kroken fort nok. Det var ganske ergelig for det hadde vært garantert ny pers. Hadde desverre ikke mer kontakt med de store.

Var en i en ribb som fikk en torsk på 8-10kg på 6m dyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.