Gå til innhold
Fiskersiden

Trollvann, Lillomarka 16.08.09


erik
 Share

Recommended Posts

Jeg har fartet endel rundt i Nordmarka og litt i Østmarka før, men Lillomarka har fått være uforstyrret fra min side. I dag fikk jeg noen timer til overs, så da gjaldt det å finne et bynært vann, i nærheten av der jeg bor. Ut i fra kartet så jeg at mange av vannene hadde drikkevannsrestriksjoner, så derfor endte jeg opp med valget mellom Trollvann og Aurevann. Lat som jeg er ble det Trollvann. :)

88425_s.jpg

Vannet ligger ved Grefsenkollen alpinanlegg.

88426_s.jpg

Det var endel folk der, men et og annet vak ga meg trua uansett. Noen timers fluefiske senere hadde jeg tre småabbor og en ørret på 25-30 cm notert som fangst. Trollvann må forresten være ideelt som barnevennlig vann. Det er maks 100 meter å gå fra parkering, det ligger et serveringssted ved vannet og det er to flytebrygger å fiske fra. Samtidig var det uendelige mengder med småabbor..... Jeg gikk langsmed land med polaroidbriller, og jeg må ha sett over 100 tusenbrødre i løpet av noen timer.

88427_s.jpg

Denne karen og hans brødre, kan du ikke unngå her.

Moralen er; neste gang blir det å tråkke seg litt lenger inn, men Lillomarka skal utforskes videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Lett tilgjengelig, og det kultiveres slik at det alltid er en viss ørret stamme i vannet. Skoler og andre bruker også dette som utfartsområde. Ikke lenge siden var det på TV herfra med en hel gjeng med unger. Jeg kan ellers anbefalle Aurevann og noen av de mindre tjennene i område. Aurevann har ørret og abbor. Finnes også litt større abbor der. Tidligere var det brukbart med ørret. Vannet e meget klart og fint, og er en av de få ikke humusfargede. Men Lusvasan er heller ikke dumt! I nordenden av Aurevanner det kort vei til Aurvannsputtene også. Fiskbart om de ikke har grodd i gjen de seneste årene. Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.