Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilket kamera


angler
 Share

Recommended Posts

Jeg må (vil) ha ett speilreflekskamera for å ta bilder av ungene mens de enda er "små og søte" .

Jeg vil og bruke det til annet ,kanskje jeg tilogmed tar en fisketur .

Vi ha det til helgen og kjøper derfor derfor i butikk i Bergen. Er Japan Foto rette stedet ?

Jo mere jeg leser jo mere forvirret blir jeg .

Jeg har sett på billige Olympus kamera som virker robuste og enkle,jeg vurderer Canon Eos 1000D,Canon EOS 450 D

og jeg kan la meg friste av ett noe for dyrt Nikon D500.

Jeg burde vel fortalt mer om mine behov men aner egentlig ikke hva de er ?

Noen som gidder å gi tommel opp evt tommel ned for noen av disse kameraene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på billige Olympus kamera som virker robuste og enkle,jeg vurderer Canon Eos 1000D,Canon EOS 450 D

og jeg kan la meg friste av ett noe for dyrt Nikon D500.

Klasseforskjell på dette og dei andre så det er ikkje noko å lure på hvis du vil legge ut såpass. Ellers kan du gå for Canon 450D og heller legge pengene i bedre eller meir optikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg på et normalnivå på hus og legg heller litt ekstra i optikk. 450D-nivået er nok mer enn bra nok om ikke du har ambisjoner om å få foto som en ny hobby... Litt ekstra kr i optikk gjør mye større utslag på bildene om du f.eks ønsker lage noen i stort enn litt ekstra kroner i hus gjør. Faktisk så kan litt softwarekunnskap og bilderedigering gi deg mye mer på sluttproduktet enn litt ekstra penger i hus gjør. De aller fleste gode bilder er noe justert enten med tanke på eksponering, kontrast, fargemetning, curves eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasseforskjell på dette og dei andre så det er ikkje noko å lure på hvis du vil legge ut såpass. Ellers kan du gå for Canon 450D og heller legge pengene i bedre eller meir optikk.

Takk til dere begge . Såvidt jeg finner ut er det bare 500,- i forskjell mellom de to nevnte kamera her .

Er det slik at jeg kan filme med Nikon 5000D og ikke de andre ? Er dette fint å ha,eller er det bare mer som kan gå istykker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon er jo et ovelegent merke over Canon men begge kameran er jo i billigklassen, selv vil jeg ha valgt en hybrid som Nikon P90 framfor disse lavklasse SLR kameran.

Men disse hybridkameran gir røven bilder i automatmodus men i samme klasse som SLR i manuel.

men bruker du automat modus eller manuel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon er jo et ovelegent merke over Canon men begge kameran er jo i billigklassen, selv vil jeg ha valgt en hybrid som Nikon P90 framfor disse lavklasse SLR kameran.

Men disse hybridkameran gir røven bilder i automatmodus men i samme klasse som SLR i manuel.

men bruker du automat modus eller manuel?

Aaah... Gullkorn fra barnemunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg ikke ha valgt et så avanset kamera for da får du ikke noe igjen før pengene.

kjøp dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=441390

Nikon L100 er et helauto kamera som er meget lett å bruke å gir meget bra resultat.

Selv har jeg en Nikon p90, sku kjøpe meg et speilrefeks men la være før jeg sku lære meg alle funksjonene et slik har først.

jeg valget P90 for den har alle innstillingene man har på et spilrefeks og den nesten like bra resultat

p90

pluss at P90 har 24x zoom som er noe helt sinnesykt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeel......

@ Angler: Når du finner ut hva du vil ha så har det i grunn ikke mye å si hvor du handler annet enn at det lønner seg å sjekke litt rundt fordi enkelte av kjedene innimellom kjører kanonkampanjer på enkelte kamera og fort kan ligge en 1000-lapp eller mer under konkurrentene ifm kampanjen. Sånn reklamasjonsmessig skal det heller ikke ha noe å si, men det vil alltid være aktører som er mer seriøse enn andre og som f.eks tar garantisaker i retur uten diskusjon mens du kanskje må krangle med andre for det samme. Men i 99,7% av tilfellene så skal man ikke ha noe problem med et nytt DSLR.

Kvalitetsmessig duger de aller fleste kameraene (DSLR, lommekameraer osv) om du ikke skal lage noe større bilder enn 10x13 eller kun se de på skjerm med 72 dpi. Når det er sagt, så er langt de fleste gode bildene her inne i rapporter, fototråder osv neppe tatt med noe annet enn DSLR-kamera. Og det er mange grunner til det fra fotointeresse til optikk-kvalitet og spennvidde i brennviddemuligheter. Men man skal være klar over at DSLR-kameraene heller ikke velger komposisjon for deg - i langt de fleste tilfellene er det den som holder i kameraet som "ødelegger" bildet ;-). Den raskeste veien til gode bilder er at den som holder i kameraet leser litt relevant stoff om fotografering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom fleste liker det dom har, om kommer gärna med lovord uten at kanske ha brukt alternativene i nån større grad (meg inkludert). Tror ikke du tar feil med noen av dom ledende leverantørerne. Själv valgte jag en Nikon D70 når den kom, men det var mest på ergonomien, Canon kameran som var i samme klasse føltes unaturlig i min hånd. Bildemessig mente jag dom kom ca likt ut totalt sett. Og når det var dags for en oppgradering blev samme merke.

Japan foto hade i alle fall tidigere meget bra priser. Dom var billigst i Norge når jag kjøpte min D300. Så jag vill anbefalle at du tar turen dit og prøver dom ulike kamerorna. akam.no har en prisguide där du kan sjekke priser på ulike kameror i ulike butikker.

Lykke til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Ove:

Du er ikke alene, bla Pentax K200 som er rpisgunstig kommer godt ut i tester, bla fordi det pga pris og brukervennlighet kommer godt ut for nybegynnere.

Og som mange sier over her- i denne prisklassen er det vel så viktig å tenke optikk, og kanskej klå litt på kamera i butikken også.... vi har forskjellige hender og kameraene ligger litt forskjellig i hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Ove:

Du er ikke alene, bla Pentax K200 som er prisgunstig kommer godt ut i tester, bla fordi det pga pris og brukervennlighet kommer godt ut for nybegynnere.

Klart det kommer godt ut i tester pga PRIS, Karl Inge - man kan jo ikke ta full pris for halvgode varer..... Er liksom litt som på Rema - det er 10-kronerstilbud på varer som holder på å gå ut på dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kommer godt ut i tester pga PRIS, Karl Inge - man kan jo ikke ta full pris for halvgode varer..... Er liksom litt som på Rema - det er 10-kronerstilbud på varer som holder på å gå ut på dato

Jada...

K200D og K20D er kameraer som akam.no ambefaler i sine tester. Ikke pga prisen ,men kvaliteten på kameraet. Og nå som Pentax kommer med nye kameraer så er kan en få kjøpt gode kameraer til en god pris.

Fra akam.no K20D Kamera søker tilbud fra fovi.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.