Gå til innhold
Fiskersiden

Hælsikes sauebonde


Potemkin
 Share

Recommended Posts

Herregud, er det så gjennomsyra av sosialister at man ikke kan stå frem og hyllet sitt parti selv om det ikke er sosialistiskt? Og enda værre så agerer de med alle klør ute og flekka tenner når noen harselerer med deres politiske syn, dette er vel sosialismen i et nøtteskall det der!!

Og Rune

Hvis du mener det er lite gjennomtenkt å skrive at Høyresiden har store fremgang i de aller fleste europeiske land, så har du et fakta problem.

Hvis du mener Norge har en tung industri og suksessrike firmaer om vi ikke har olje, så får du også gjøre leksene dine igjen. Og når man har en regjering som gjør det vanskeligere og vanskeligere for nyetablerte bedrifter som til stadig møter motgang i hjemlandet, da velger de heller å flagge ut, så er jo det veldig bekymrende den dagen vi ikke har olje!

Og om du mener at bøndene i landet ikke er grunnen til at vi er medlem av EU, så vennligst undervis meg! For det er vel lett å dra en rød tråd igjennom dette når motstanden for Eu er størst ifylkene med mest primærnæring!

Og Karl Marx var en rikmannsønn som lagde sin egen teori på ett styresett som aldri har virket noen sinne i lengden, det har kun ført til overforbruk og tusenvis i suppekøer og rævkjørt økonomi. Å hylle politiske partier med utgangspunkt i denne teorien er i mine øyne skummelt. Hva du eller andre mener om sosialismen er meg rivende likegyldig egentlig, for det interesserer meg ikke.

OG om du tror at om Høyre hadde vunnet og hatt styret i Norge, så ville villlaks, ulv, gaupe etc vært en sagablott? Nei, du klarer nok ikke å overbevise meg like lett som andre har blitt av Oss eller Borgerlig kaos! Hvem har ikke vært enig i ett større beredskap for ev olje katastrofer, om ikke Høyre. Selv om Sponheim skriker godt de fleste gangen han er i media, så er han desverre (for han virker som en flott person) en taper og en udugelig kaptein som forlater skuta når den synker. Valgdagen viste vel at venstre har meget liten tiltro, langt mindre enn partiene noen av dere hele tiden liker å tråkke ned i søla. Så ja, jeg er skuffa over at jeg må ha en rød-grønn regjering i 4 år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det så gjennomsyra av sosialister at man ikke kan stå frem og hyllet sitt parti selv om det ikke er sosialistiskt? Og enda værre så agerer de med alle klør ute og flekka tenner når noen harselerer med deres politiske syn, dette er vel sosialismen i et nøtteskall det der!!

Argumentere litt bedre så blir du ikkje spist opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det så gjennomsyra av sosialister at man ikke kan stå frem og hyllet sitt parti selv om det ikke er sosialistiskt? Og enda værre så agerer de med alle klør ute og flekka tenner når noen harselerer med deres politiske syn, dette er vel sosialismen i et nøtteskall det der!!

:) Tja, om det er sosialisme eller ikkje, så er det jo slik politiske partier behandler dei som ikkje gjev til kjenne det samme synet som dei har. Slike reaksjoner kjem uannsett kva for politisk synspunk ein fremmer. Og slik skal det kanskje vera, Remy, me er ulike alle saman, politikk, religion, etnisk, hobbyer, legning, osv. Men det som er sikkert er at alle her på FS er glad i å fiske - og det er fellesnemneren for alle brukarene her inne, derfor kan me samlast her i eit felles forum uansett andre ulikheter. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Rune

Hvis du mener det er lite gjennomtenkt å skrive at Høyresiden har store fremgang i de aller fleste europeiske land, så har du et fakta problem.

OG om du tror at om Høyre hadde vunnet og hatt styret i Norge, så ville villlaks, ulv, gaupe etc vært en sagablott? Nei, du klarer nok ikke å overbevise meg like lett som andre har blitt av Oss eller Borgerlig kaos! Hvem har ikke vært enig i ett større beredskap for ev olje katastrofer, om ikke Høyre. Selv om Sponheim skriker godt de fleste gangen han er i media, så er han desverre (for han virker som en flott person) en taper og en udugelig kaptein som forlater skuta når den synker. Valgdagen viste vel at venstre har meget liten tiltro, langt mindre enn partiene noen av dere hele tiden liker å tråkke ned i søla. Så ja, jeg er skuffa over at jeg må ha en rød-grønn regjering i 4 år til.

Joda, høyrebølgen raser i Europa, men har den gjort noe godt?

Angående rovdyr: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6775261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det så gjennomsyra av sosialister at man ikke kan stå frem og hyllet sitt parti selv om det ikke er sosialistiskt? Og enda værre så agerer de med alle klør ute og flekka tenner når noen harselerer med deres politiske syn, dette er vel sosialismen i et nøtteskall det der!!

Og Rune

Hvis du mener det er lite gjennomtenkt å skrive at Høyresiden har store fremgang i de aller fleste europeiske land, så har du et fakta problem.

Hvis du mener Norge har en tung industri og suksessrike firmaer om vi ikke har olje, så får du også gjøre leksene dine igjen. Og når man har en regjering som gjør det vanskeligere og vanskeligere for nyetablerte bedrifter som til stadig møter motgang i hjemlandet, da velger de heller å flagge ut, så er jo det veldig bekymrende den dagen vi ikke har olje!

Og om du mener at bøndene i landet ikke er grunnen til at vi er medlem av EU, så vennligst undervis meg! For det er vel lett å dra en rød tråd igjennom dette når motstanden for Eu er størst ifylkene med mest primærnæring!

Og Karl Marx var en rikmannsønn som lagde sin egen teori på ett styresett som aldri har virket noen sinne i lengden, det har kun ført til overforbruk og tusenvis i suppekøer og rævkjørt økonomi. Å hylle politiske partier med utgangspunkt i denne teorien er i mine øyne skummelt. Hva du eller andre mener om sosialismen er meg rivende likegyldig egentlig, for det interesserer meg ikke.

OG om du tror at om Høyre hadde vunnet og hatt styret i Norge, så ville villlaks, ulv, gaupe etc vært en sagablott? Nei, du klarer nok ikke å overbevise meg like lett som andre har blitt av Oss eller Borgerlig kaos! Hvem har ikke vært enig i ett større beredskap for ev olje katastrofer, om ikke Høyre. Selv om Sponheim skriker godt de fleste gangen han er i media, så er han desverre (for han virker som en flott person) en taper og en udugelig kaptein som forlater skuta når den synker. Valgdagen viste vel at venstre har meget liten tiltro, langt mindre enn partiene noen av dere hele tiden liker å tråkke ned i søla. Så ja, jeg er skuffa over at jeg må ha en rød-grønn regjering i 4 år til.

Nei, jeg benekter aldri fakta. Men det er ganske viktig hvordan fakta presenteres. Her kan man konstatere at du har en lang vei å gå. Og en av de klassiske fellene du går i er at du bare ramser opp feilene som kan tilbakeføres til venstresiden, mens alt grumset som er en konsekvens av høyrepolitikk soper du glatt under teppet. Og da er det ikke så rart man sliter med troverdigheten. Men ditt STØRSTE problem Remy er, som andre også påpeker, at du åpenbart sympatiserer med partier som er den sikreste garantien for at verdier og saker du tidligere har forsvart i nesten fanatiske ordelag, vil gå tapt. For selv om AP har en lang liste med svin på skogen når det gjelder miljøsaker, så er jo H og FrP MINST ti reiser verre på dette punktet.

Oljesaken er jo kanskje den heteste poteten. Du skriver at olje er avgjørende for norsk næringsliv generelt og industrien spesielt. Ja, det er riktig. Men du selv som ble så opphisset over oljesølet ved Langesund, langt mer engasjert enn den jevne FS-bruker, må i hvertfall være såpass konsekvent at du forstår at norsk oljevirksomhet er en alvorlig trussel for naturen. Og hvem skal tro på at det blir noe bedre med et borgerlig flertall på dette punktet? De går jo inn for å gjøre reglene enda mer liberale, og man trenger ikke å være noen Einstein for å forstå at dette øker risikoen for alvorlige hendelser, der utslippene ved Langesund vil fremstå som en solskinnshistorie til sammenlikning. Og HVIS man tillater oljevirksomhet i nord spiller det ingen rolle om det er sosialistisk eller borgelig styre. Poenget er at man uansett ikke har godt nok sikkerhetsutstyr til å takle forholdene der oppe, enn så lenge. Det er et FAKTUM, godt dokumentert i Brennpunkt på NRK forrige uke. Jeg håper du aksepterer disse fakta på lik linje som du "krever" at vi andre aksepterer de fakta du kommer med... Og selv om man ønsker en mye mer begrenset oljeutvinning i nord, og ihvertfall ønsker å verne noen områder (Lofoten) betyr ikke det samme som at man er prinsippielt mot oljevirksomhet. Den retorikken høyresiden har forsøkt i denne saken er jo mildt sagt uhederlig. Den krisemaksimering oljebedriftene bedriver mangler forankring i fakta. Det eneste hastverket man har med å utvinne olje i nord er at man må se etter å få pumpet opp oljen så lenge man kan få penger for den.

Det ville vært en OK parlamentarisk situasjon med et sterkt sentrum og et stort Høyre. DET kunne fungert som et godt alternativ til den rød-grønne regjeringen. Men nok en gang, FAKTA viser noe annet. Sentrum har smuldret opp, og Frp har fått nesten 1/4 av stemmene. Og selv om Høyre for så vidt er stuerene, særlig i et samarbeid med sentrum, et H-FrP samarbeid, som er det eneste realistiske på borgelig side er farlig for landet, særlig for oss som er glade i miljø. Derfor er en stemme til Høyre også en stemme i mot miljøsaken, dessverre. Når i tillegg H-Frp ikke har flertall, slik at det faktisk ER kaos på borgelig side, så tror jeg vi skal være glade for at Jens & Co vant valget. Dette var minst skadelig for landet tross alt. Og selv om du presenterer fakta vedrørende Karl Marx, å sammenlikne en sosialistisk regjering anno 2009 med det Karl Marx sto for viser hvor langt ut på jordet du er. Det er like usaklig som å sammenlikne FrP med nazistene, enda den sistnevnte sammenlikningen sannsynligvis er MYE nærmere sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du sammenligner FRP med er egentlig likegyldig, sosialismen bygger uansett på hva den bygger på, det er unektelig. Og jeg ROSER Erna for utestengingen av FRP og et mulig samarbeid i ukene før valgdagen. Jeg er ikke interessert i FRP, like lite som de sosialistiske partiene :) Og JEG tror ikke at miljøet vårt lider av et Høyre styre, jeg nevnte aldri FRP. Enough said

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du sammenligner FRP med er egentlig likegyldig, sosialismen bygger uansett på hva den bygger på, det er unektelig. Og jeg ROSER Erna for utestengingen av FRP og et mulig samarbeid i ukene før valgdagen. Jeg er ikke interessert i FRP, like lite som de sosialistiske partiene :) Og JEG tror ikke at miljøet vårt lider av et Høyre styre, jeg nevnte aldri FRP. Enough said

Fair enough, men problemet er jo at et høyrebasert borgelig styre er og blir en utopi anno 2009. Som sagt, siden Frp har nesten 1/4 av stemmene er det vanskelig for ikke å si umulig å tenke seg et borgelig samarbeid uten at Frp er tungt inne på en eller annen måte, og dette ville uunngåelig vært med å bestemme hva slags politikk en slik regjering skulle føre. Derfor virker det litt strutseaktig å håpe på en borgerlig regjering, og ikke innse at slik virkeligheten fortoner seg i Norge anno 2009, ville en slik regjering medføre et alvorlig problem for landet. Erna kan forsøke å utelukke Siv så mye hun vil, et borgelig samarbeid uten Frp er og blir en parlamentarisk umulighet slik det ser ut i dag. Og angående sosialisme. Uansett hva man mener om sosialismens grunnlag så er det helt håpløst og urimelig, ja rett ut usaklig, å sammenlikne dette med sosialdemokratiske partier i vår tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal uansett bli digg å observere det sure, sjokkerte, hoderystende og indignerte trynet til Siw Jenzzen de neste 4 årene. Blir glad bare jeg kjenner etter :)

Digger det :D

Og med så lav valgdeltagelse er ikke dette noe som har med demokrati å gjøre.

Dette er mindretallets diktatur.

Jeg er litt nysgjerrig hvor går grensen for valgdeltagelse for å kalle det demokrati? :)

Høyre gjorde et godt valg basert på utsiktene før valget, det er alt som teller. Hva de banale røde finner på i 4 år til .............. osv

Skal ikke si så mye............ bare....... nei shit i.

Uttalelsene sier egentlig alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.