Gå til innhold
Fiskersiden

helt sinnsyk snelle?


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Daiwa lager jo mye bra, men denne er neppe verdt prisen tenker jeg...

Sikkert ei bra snelle, og dritkult med digitalt tellerverk da.

Men for å si det sånn...10 lapper!!!

Får jo en tiagra 12 til en fjerdedel på nettet, og da mangler du bare tellerverk.(som neppe er verdt 7500,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penn hadde jo en snelle med dig telleverk som visstnok ikke ble noe suksess https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=10645&st=0&p=134518&hl=penn&fromsearch=1entry134518

kan hende dig telleverk er blitt bedre nå, forøvrig så bruker jeg snellen den dag idag og har ikke hatt noe problem med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penn hadde jo en snelle med dig telleverk som visstnok ikke ble noe suksess http://www.fiskersid...=1entry134518

kan hende dig telleverk er blitt bedre nå, forøvrig så bruker jeg snellen den dag idag og har ikke hatt noe problem med den.

Denne serie av sneller fra Penn tror jeg er den mest undervurderte av alle. Har brukt snellene siden de kom på markedet og en god del kg. (tonn) med fisk per snelle er blitt med om bord ved hjelp av disse. Aldri hatt problemer med noen av disse på tross av hardkjør med greie fisk (bla. lange på nesten 38 kg fra 240 mtr dybde) Serien er utrolig pålitelige og trofaste , bare man forstår hvordan disse ønsker å bli behandlet ( akkurat som en kvinne)

Det strides om hvorfor de forsvant fra markedet ( hos Sølvkroken var det begrunnet lav salgstall) Det kan hende det samme skjedde rundt om i verden. Det sies også at disse ble produsert av Ryobi og det var noe tull med rettighetene om verktøyet til å fremstille disse.

Om noen av dere har noen av serien 895LC som kjeder seg i skuffen eller som kan brukes som reservedeler snelle ,tar jeg gjerne imot PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele ishidai konseptet virker veldig skjult. det er sant det som skrives på siden at den er slags myte. fant snella på japantackle og her står det at den ble produsert i 04. uansett tror jeg dette telleverket funker som bare det, men om snella er verdt ti lapper er en annen sak. de skriver at den er beregnet på båtfiske eller lett havfiske, hva legger de i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den neppe noen myte bare fordi man ikke har hørt om den... Sjekk japanske nettsider for sneller og stenger. Der er det rimelig mye "mytisk" utstyr :wub: Det vi har å velge mellom her til lands er jo helt minimalt i forhold. 10k er forresten hysterisk. Virker som om de bare har funnet på en pris for å få den til å virke mer spesiell og eksklusiv enn den er. Ville aldri funnet på å betalt så mye for den der.

Shimano har en som ligner ganske mye forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den neppe noen myte bare fordi man ikke har hørt om den... Sjekk japanske nettsider for sneller og stenger. Der er det rimelig mye "mytisk" utstyr :) Det vi har å velge mellom her til lands er jo helt minimalt i forhold. 10k er forresten hysterisk. Virker som om de bare har funnet på en pris for å få den til å virke mer spesiell og eksklusiv enn den er. Ville aldri funnet på å betalt så mye for den der.

Shimano har en som ligner ganske mye forresten...

Oz, har du link til shimanoen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin, jeg er enig med det de PENN LC snellene er dritbra. Vet at Øyvind har ei 895 men tviler på at han vil selge.

Ja, har ei 895 LC. Fantastisk snelle, men krever, som Martin sier, godt vedlikehold.

Den snella har mye fin fisk på samvittigheten, og telleren har vært svært nyttig.

Og nei, jeg selger ikke..

(har forresten ei 875 LC også, men med teller i fot. Har mista "dingsen"/skruen på sida, så nå går ikke sveiva ordentlig rundt.. dermed ikke brukt siden i fjor)

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest raphaug

Martin, jeg er enig med det de PENN LC snellene er dritbra. Vet at Øyvind har ei 895 men tviler på at han vil selge.

Har en selv som flittig blir brukt, aldri hatt problemer med hverken telleverk eller snellehuset. Eneste jeg misliker er stjernebrems, men det er jo mest en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.