Gå til innhold
Fiskersiden

Flere bilder fra påsken på sørlandet


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

I morgen kl 0700 starter årest første seriøse fisketur.

Turen går til lyngår og hytten i Dypvåg.

Målet er sjøøret, steinbitt,brosme og lange.

Båten er klargjort og fiskeutstyret har vært pakket i flere dager[ :D ]

Så får vi se om det kommer noe fangsrapporter etterhvert.

Ønsker alle brukere en riktig god og fiskefri[ :D ] påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trofebåten bytter mannskap

I morgen reiser Oblix hjem og jeg reiser ned for 2 dager med fiske.

Vi for se om dette har noe utslag på fangsten.

Caddis og Oblix hadde IKKE vært ute enda da jeg snakket med de 13:45

Men med ny "lettmatros" ombord så bør det vel bli lit mer fart på skuta.

Tipper at jeg er der nede og banker på døra ca 07:00 så for vi se hva som skjer.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme....

Torsdag morgen reiste jeg fra Oslo 0430 så vi skulle komme oss tidlig ut.

Vi testes etter Brosme og Lange på dyp fra 60 til 190m men vi ga opp etter mange timer uten et napp.

0.jpg

Vår følgesvenn på veien.

Vi reiste så nærmere land hvor jeg fikk en torsk. Så inn mot Lyngør der vi stoppa og forsøkte etter steinbit m.m. Men neida. 1 liten torsk ble det.

1.jpg

Kapteinen etter møte med kniven

Snurr film

Knall vær

Vi satte så kurs mot puben på Lyngør og tok noen påske pils.

2.jpg

De var helt nydelige... [ :D ]

Så var det nye runder med båten men fangsten ble ikke noe bedre.

Caddis satte nesa innom en kjenning på vei hjem. På vei ut fra bukta der han bodde så beit det på hos Cadde, en meget pen SØ på 2,5 kg rullet seg pent i vannet bak båten.

Når pulsen til Caddis hadde kommet NED til 194,75 igjen satte vi kurs til hytta. Det gikk i dorge fart mens Caddis ringte noe slik som en 20 - 30 folk for å fortelle om denne fisken.

3.jpg

Se så glad han er..

Kan ikke skjønne dette oppstyret jeg da. Har da ofte fått fisk på rundt 2,5 kg i sjøen [ :D ]

Vel tilbake på hytta så ble det litt varm mat på Caddis og så rett i bingen.

Tror mannen var tom på energi etter en dag ute.

Jeg og Pia tok "noen" glass vin og klarte til slutt å få opp Caddis av senga. Det ble en hyggelig kveld.

Vel over til fredagen.

0700 var jeg oppe og fikk fyrt opp i peisen og satt på kaffe.

Ca 08 stakk jeg ut med båten som hadde rimelig tom tank.

Det ble da dorging mot marinaen som ga 4 torsk.

Den var stengt.. De hadde vakt telefon men de kunne ikke levere bensin kun startsnøre osv. [ :D ]

Så da var et på med 5 liters kanna og å dorge tilbake til brygga ved hytta.

Men ny wobbler så ble det 0 fisk på vei tilbake.

Caddis var oppe nå (litt over 10) så han og Pia tok med noen kanner og reiste på bensinstasjonen etter mer bensin mens jeg tok en ny liten dorgerunder i området som heller ikke ga noe.

Det ble så en lunsj pause på brygga + påfylling av bensin så reist vi begge ut. Først så ble enda mer resultat løs dorging før vi skulle ned til en steinbit plass.

Det hadde kommet en del tåke nå så vi kjørt innaskjærs til passen.

Etter en masse dunking, takkel misting, flytting av plass / drift fiske så gikk det opp for oss at tåka hadde blitt enda tykkere. Vi hadde store problemer med å se land og hadde båten kompass? Nei....

Snurr film

Noe stort??

Snurr film

Med "anker" ute??

Vel med draft og kjøring langs land fant vi veien hjemmover igjen.

Det ble en del resultat løs dorging atter en gang før vi så klappa til kai ca 1830.

Vel, så enden på visa er vel at jeg kjørte 50 min, 4 bommstasjoner etter 6 små torsk. Men men, det var nå en hyggelig tur selv om ikke fangsten ble den største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Så er vi hjemme igjen etter en i mine øyne fantastisk helg på sørlandet. Fisket var vel ikke det beste for alle, men for min del så leverer området igjen.

været var veldig varierende, fra knall blå himmel til en tåkegryte jeg ikke har sett maken til.

Jeg og Oblix som du ser bilde av her var nede på mandag.

26032005172621C3SpNmyM7fsy.jpg?81

Vi tok noen lengre dorgerunder for å sjekke litt ut av vanntemp. Og den virket ikke særlig oppløftende. Mellom 1,2 og 1,7 grader.

Vi var en tur i Sportforettningen i Tvedestrand for å kjøpe noe utstyr, og så spurte jeg mannen som hjalp oss om det var mulig å få kjøpt noe angfisk i byen. Han trakk på smilebåndet å sa at slik har vi alle i frysen her så slike ting får du ikke kjøpt. Så vi ble bett hjem til han kl 1800 samme dag, hans sønn hadde bursdag så vi var velkommen kl 1800. Vi tok med oss en wobbler som gave til sønnen hans som ble 15 år. Grunnen til at vi var på "bursdag" var at han hadde agn i frysen. Så vi fikk både akkar,reker og småsild.Må si at det var en utrolig bra service.

Det ble ingen fisk denne kvelden. Når vi så kom tilbake til hytta kom det en kar fra hamar bort til meg og lurte på om vi hadde vann til hytte veggen, noe vi ikke hadde. men jeg viste om en komm der man kunne åpne vannforsynene så nede i der hoppet caddis. Rimelig mørk var det nedi kommen men fant noe kraner jeg skrudde på men da sto vannet i alle rettninger, så vi ga opp og smeltet snø i stede.

Det var to par på denne hytta og det viste seg at Bjørnar og Leif Edvart (som gutta het) brukte mye av sin tid på trolling. Spesielt i Mjøsa og på Vänern.

Så vi avtalte at de skulle komme opp på hytta litt senere på mandagskvelden for å bli litte bedre kjent, vi hadde allerede avtalt at de kunne bli med ut i trofebåten på tirsdag. De kom opp rundt kl 2200 men da hadde jeg og Oblix sovet i ca 2 timer alt, så de gikk ned til sin egen hytte igjen.

Tirsdag var det havfiske. Jeg oblix. Bjørnar og Leif Edvart.

Hamarsmafian begynte å dra fisk (småfisk) Knurr.

26032005172621lu59Y879Ho1T.jpg?42

Men så begynte de med noe det så ut til at de hadde gjort mye før.

26032005172621QQ4r3MHnl9e6.jpg?74

Kjærvet seg i hverander gang på gang

2603200517262113C74Q6GXfxs.jpg?97

Så fikk jeg en fisk og for meg en ny art. Brosme på ca 1,5 kg

26032005172621p58uH43xXLVA.jpg?88

26032005173411a1c3wbXUcFU4.jpg?77

Hva dettte var fikk jeg alldri svar på satt og skulle ta bilde av havet så dukket dette øye opp.

26032005173411nhdOq3BkGWSU.jpg?100

Fått rimelig pepper av en i redaksjonen her for at jeg ikke tørr å reise langt ut på og kaller meg en kylling. Men han med det for meg er det viktig å kunne kose seg når man er ute og ikke sitte å være nervøs og redd. Har veldig respekt for vann, men for å bevise at vi var rimelig langt ute så tok jeg dette bilde

26032005172621Yx93NW6E68j6.jpg?27

Hamars gutta fiske torsk, rød torsk, veldig rød torsk.

26032005172621FrcUV72ba2Ue.jpg?97

Å så kjærva de litt igjen

260320051726214M35E18w1256.jpg?68

På onsdagen lånte jeg bort båten til guttene og jentene fra Hamar greit å være snill vettu.

Jeg og oblix reiste med bil for å prøve noe lune viker etter sjøørret. Her med en børstemarkimitasjon. Noen fisk fikk vi ikke.

26032005172621k9e29QTq267Y.jpg?95

Torsdag kom Eirik og Oblix reiste hjem.

Jeg og Eirik prøvde alt havfiske

26032005173411uaHd91636F2k.jpg?21

Dorging

26032005172621eU4W1jo96dHp.jpg?91

Men ingen fisk.

Lyngør fyr er et kjent landemerke

26032005172621Ui76618mct9u.jpg?85

Det var også flere ute på havet.

26032005173411bhB9W3f35eN5.jpg?95

Så litt sendt på ettermiddagen hugger det for Walmann (caddis)

26032005172621fbhKRAGcxgO2.jpg?41

Noe rart her tråden henger rett opp gitt og bjella likeså.

260320051730481K7I2Yl2J29c.jpg?78

Verdens vakkreste fisk.

26032005172621WMos1HLQE521.jpg?37

Da vil jeg få lov til å takke Oblix, Eirik og kona mi Pia for en glimrende uke

Vil også takk gutta fra hamar Bjørnar og Leif Edvart for fisketuren og Helle og hege for god middag.

Fisken vegde 2,5 kg og var 61 cm lang. K-faktor 1,1.

26032005172621fbhKRAGcxgO2.jpg?95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pen SØ caddis[ :D ] Har testa litt med båt i påska sjøl og det er pinadø ingen garanti for storfangst! Største fangsten var 6 torsk tatt med meite fra LAND! Var ute i dag på havblikk ,12+,sol , men ikke ett flass! Morro lell å ragge rundt i egen båt igjen[ :D ]

Kan den derre silda som laksefiskern meldte inn oslofjorden svømme feil å ta en avstikker inn til kragerø, blir det kanskje sildafiske i morra[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.