Gå til innhold
Fiskersiden

Knurrulkeforsøk


nanablag
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til Stavanger neste helg og tenkte å prøve å prikke inn knurrulke da jeg har tid ledig på dagtid fredag.

Er det noen som er ledige da som har lyst til å være med?

Dersom noen vet at dette er feil tid på året for knurrulke (hmmm... hvordan skulle noen kunne vite det?) er det fint om dere sier fra :)

Hvilke andre arter kan man håpe å få på denne plassen?

Artsjakt et annet sted i området kan være aktuelt om knurrulkeplassen er umulig den dagen.

Håper på napp :D

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo lov å håpe att en eller annen dagdriver har tid. Eg har fått 3 steinbiter med samlet vekt på 300 gram på samme plass. Ellers er det endel fløyfisk der. Hvilke andre arter trenger du? har en plass som har levert paddetorsk, rødknurr, kveite, glassvar, kloskate, og alle dei vanlige som sanflyndre, lange, knurr, hyse, hvitting, lyr, torsk, sei, lusuer, sypike, brungylte, berggylte, grønngylte, blåstål og sikkert noen andre eg har glemt. Dette er ca 20 minutts kjøring fra knurrulkeplassen. Midt i mellom er det en plass som ved jevne mellomrom leverer gapeflyndre og rødspette. Eg kan nok ikke bli med, men bare si fra om du trenger kartlink. Regner med att en eventuell sjåfør\guide vet om plassene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte mye interessant der :D

Fløyfisk, paddetorsk, rødknurr, glassvar, kloskate og brungylt er høyst ønsket :D

Gapeflyndre og rødspette er også mangelvare i artssamlinga mi :P

Kartlink mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel...

Jeg ankom Stavanger.

Tok så båtn til tau og bussen derfra til Jørpeland.

Vel fremme i Jørpeland oppdaget jeg at dersom jeg dro ut til knurrulkeplassen ville jeg ikke kommet meg tilbake til Stavanger igjen i dag.

De glitrende kartlinkene jeg fikk lå igjen hjemme :S

Desillusjonert og frustert fisket jeg litt på Strandastø eller hva det het, hvor jeg fikk en tangkutling.

Dette prosjektet tok tilsammen ca 7 timer! Så jeg fikk i det minste brukt litt tid og lært litt om kollektivtrafikktilbudet i Stavangerområdet ;)

Neste gang tar jeg bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg at jeg humrer litt inni meg :P

Hehe :D

Rapporten ble vel lagt ut i håp om at folk fikk seg en god latter :P

En god latter forlenger livet sies det og i så måte gjorde jeg forhåpentligvis en god gjerning ovenfor flere enn deg :)

Hmmm.... planleggingen er halve turen er det noen som sier. De har kanskje et poeng.

Kjedelig at det ikke ble knurrulke på deg, det hadde du fortjent synes jeg.

Bedre lykke neste gang! :)

Jeg trodde planleggingen hadde vært god. Hadde brukt mye tid på å finne ut av hvor bussene stoppet....... Jeg hadde tydeligvis glemt å sjekke når :)

En eventuell neste gang tar jeg båten til Tau en time tidligere, etter hva jeg fant ut om disse bussene skulle jeg få grei fisketid der ute da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde planleggingen hadde vært god. Hadde brukt mye tid på å finne ut av hvor bussene stoppet....... Jeg hadde tydeligvis glemt å sjekke når :)

En eventuell neste gang tar jeg båten til Tau en time tidligere, etter hva jeg fant ut om disse bussene skulle jeg få grei fisketid der ute da :)

Er noe med deg og busser som ikke går helt i hop tror jeg..... he he :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe med deg og busser som ikke går helt i hop tror jeg..... he he :P

Det er noe med det :)

Det var faktisk hendelsen i Bergen som ble tungen på vektskåla og førte til at jeg ikke dro ut. Ønsket meg ikke ei ny kjempetaxiregning.

Alt skulle vært så enkelt som å ta bussen på Toten. Der stopper alle bussene så å si ved inngangsdøra mi og komplette tabeller for rutene begge veier henger der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det bør ikke være noe særlig problem. Denne fisken er så lett att du klarer den uten hail.

Forøvrig så hender det att det legger seg is fra tid til annen. Du får bare følge med på værvarselet, eller legge ut ett desperat rop om hjelp her når det nærmer seg. Regner med att noen tar seg bryet med å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe særlig problem. Denne fisken er så lett att du klarer den uten hail.

Da kan jeg jo bruke all tiden på fisking da :D :D

Men du... skummelt å si at en fisk er lett.... Vi snakker nå om fiskeren som har blanket både solabbor og pigghå... visstnok en uovertruffen prestasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Stavanger neste helg og tenkte å prøve å prikke inn knurrulke da jeg har tid ledig på dagtid fredag.

Er det noen som er ledige da som har lyst til å være med?

Dersom noen vet at dette er feil tid på året for knurrulke (hmmm... hvordan skulle noen kunne vite det?) er det fint om dere sier fra :)

Hvilke andre arter kan man håpe å få på denne plassen?

Artsjakt et annet sted i området kan være aktuelt om knurrulkeplassen er umulig den dagen.

Håper på napp :P

Hva er det du kaller knurr ulke ?

Er et vanlig knurr ?

Bor i stavanger og har mange plasser for den om du ikke fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@nana:

Du kunne jo bare svart : !google

;)

Sorry.

Håper jeg ikke brøt noen copyrightlover ved å poste det bildet istedet.

Skal være høflig nok til å svare "!google" neste gang :)

Men du, Hugo, kanskje du blir med som guide i Jaunar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.