Gå til innhold
Fiskersiden

Knurrulkeforsøk


nanablag
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søk litt rundt i forumet så finner du ut av det :)

En tanke som slo meg var at det utbredelskartet kanskje kunne være for arktisk knurrulke pga den store tettheten ved svalbard? Men det kan vel ikke stemme siden enkelte ganske sørlige utbredelser var avmerket der.

Men vi kan nok ta utgangspunkt i at det kartet ditt viser for begge artene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt rundt i forumet så finner du ut av det :)

En tanke som slo meg var at det utbredelskartet kanskje kunne være for arktisk knurrulke pga den store tettheten ved svalbard? Men det kan vel ikke stemme siden enkelte ganske sørlige utbredelser var avmerket der.

Men vi kan nok ta utgangspunkt i at det kartet ditt viser for begge artene :)

har du hørt om noen som har fått den i Stavanger området og omegn.

blir gjerne med å prøver om du skal "dit" igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt om noen som har fått den i Stavanger området og omegn.

blir gjerne med å prøver om du skal "dit" igjen

ALLE kjente verifiserte fangster av nordlig knurrulke i norske farvann er fra denne ene plassen, ikke langt fra Stavanger.

Korriger meg hvis jeg tar feil.

Det står registrert en norgesrekord på knurrulke(fra Svalbard?), men dette skal være arktisk knurrulke.

Jeg skal si fra til deg når jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da tyder ting på at forsøk nummer 2 blir lagt til en av de to siste helgene i januar :)

Hvis noen vil være med er det kjempekoselig!

De av dere som har meldt sin interesse tidligere får PM når dato for turen er spikret!

Lang reise for liten fisk..... jeg blanker sikkert på nytt :) Dette er sikkert feil tid på året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu skal eg få bite i meg denne uttalelsen. Rett etter att eg skrev dette startet den lengste kuldeperioden på ørti år. Mulig du må ha med isbor.

Hvis jeg kommer med toget, så spørs det om jeg ikke må benytte meg av eventuell guide :)

Isbor på toget gidder jeg ikke, det er ikke den fisken verdt.....

Det blir spennende å se :o

Kanskje jeg rett og slett ikke er kompatibel med sære arter? :P

Ellers så kunne jeg jo fiske lysing på isen istedet.... Hvis man bare visste hvordan man skulle holde småkveitene unna agnet sitt :)

Flate bifangster er alltid velkomne så det er vel ikke akkurat noe jeg betrakter som et problem.

Det ville vært utrolig gøy å få knurrulke på isen, det er det kanskje ingen som har gjort enda?

Kjenner jeg meg selv rett, blanker jeg, jeg pleier å gjøre det, spesielt når det er snakk om fisk som skal være ekstremt enkel å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dette har visst blitt bare tull for meg.....

beklager til alle dere som har bidratt med hjelp eller har sagt dere villige til å være med :)

Derimot er det nå sikkert at jeg skal til Stavanger etter Nautnes-treffet så jeg SKAL ut dit da dersom forholdene gjør det mulig å fiske der.

Noen som vet noe om forholdene der?

Er det is?

Vil denne være trygg i beg. av mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om isforholdene?

Er det eventuelt isfiske som er mest aktuelt andre plasser nær Stavanger nå?

Planen er å gjøre et forsøk på knurrulke tirsdag 2.mars, om den er mulig å få på denne tiden av året vet jeg svært lite om :)

Dersom noen har anledning og lyst til å være med er det kjempehyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å gjøre et forsøk på knurrulke tirsdag 2.mars, om den er mulig å få på denne tiden av året vet jeg svært lite om :)

Er vel strengt tatt veldig få med erfaring i det heile tatt, og truleg ingen med erfaring frå det vi får håpe er det "eventyrlege vinterfisket etter nordleg knurrulke". Her har du jo sjansen til å bli litt av ein pionér! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info :)

Jeg har bil denne gangen.

Da lar jeg isboret være igjen hjemme. Greit å slippe å drasse med seg det sammen med alt det andre :)

"eventyrlege vinterfisket etter nordleg knurrulke".

Det er helt sikkert minst like knall som alt det andre vinterfisket jeg har prøvd etter arter i ulkefamilien :)

Noen som vet hva annet jeg kan få der ute?

Har tidligere blitt tipset om at det er fløyfisk der, denne syntes høyattraktiv da, men nå har jeg den jo på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ankom plassen var det softisvær og vindstille.

Det var tydelig at våren var tidligere ute her enn på Nautnes, noe som ikke var uventet.

Naturen var flott og det var koselig å stå på flytebrygga alene.

Etter en tid uten antydning til napp gikk jeg inn mot land og kikket etter mikrofisk.

Det bekymret meg litt at de minste krokene jeg hadde med var str 20......

Noen fisker som antas å ha vært tangkutlinger ble sett samt en som antagelig var en kutling av en annen type.

To ganger fikk jeg lurt en til å ta agnet mitt, den ene falt av i vannet, den andre i lufta.

Da jeg gikk for å sjekke meitestengene var to agn borte....

Kanskje var det skjebnesvangert å begynne å konse om mikrofiskene jeg ikke fikk......

Deretter merket jeg lite inntil sola forsvant bak fjellene og jeg kom på at jeg hadde en middagsavtale.

Kort fortalt, det ble blanking.

Dersom noen i Stavangerområdet har tid, lyst og anledning til å fiske sammen med meg f.eks på onsdag ville det være veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye forsøk følger senere :)

Sånn ca hvor langt og i hvilken retning har de som har fått den kastet?

Jeg syntes det var litt ubehagelig at det flere ganger gikk små steinras i fjellveggen bak, men litt spenning trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.