Gå til innhold
Fiskersiden

Hva ville du ha valgt?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Hvis du kunne få fiske et døgn gratis en valgfri plass hvor som helst i Norge til det tidspunktet på året du selv ville (innenfor lovlig sesong) og ingen andre kunne fiske i en omkrets på 500 fra deg det døgnet.

Hvor ville du da ha fisket?

Ja, en drømmesituasjon, men er det lett å velge?

Ville du velge å fiske et sted du ellers ikke har råd til å få fisket? Et sted du kunne få fisket ellers hvis du bare hadde bladd opp nok penger?

Ville du velge å få fisket et sted hvor du ellers ikke slipper til? Etter hva jeg har skjønt er kulpen under Gaulfossen et slikt sted – sikkert ikke kjedelig å få hele plassen for seg selv på åpningsdagen f.eks

Ville du valgt et sted som er billig/gratis og lett tilgjengelig bare at du ville nytt fordelen av å ha plassen for deg selv i et helt døgn? F.eks et helt døgn for seg selv i Dynovika i mai? Eller for meg hadde det jo vært topp å få disponert hele Hellefossen alene på åpningsdagen – vært førstemann på alle de spennende plassene…

Eller en kilometer av Randselva siste døgnet i sesongen

Hva jeg selv ville ha valgt er jeg jammen ikke sikker på. Kanskje åpningsdøgnet i sone 5b i Otra – uten baglimit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig ikke noe lett valg det her. Det første jeg ville gjort var å tråle alle magasiner, nettsteder og forhørt meg om aktuelle plasser da det garantert er hundrevis av fine plasser jeg aldri har hørt om. Tror ikke jeg ville valgt Gaulfossen, måtte da bli fryktelig kjedelig og slitsomt etterhvert.

Jeg tror jeg hadde valgt min faste plass på fjellet jeg, der stortrives jeg og får være i fred, ikke er jeg garantert noen storfangst heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En foss i Øyensåa som jeg akkurat nå ikke for alt i værden kommer på navnet på. :)

Ingen eksklusiv plass, og heller ikke særlig stor laks...men en nydelig plass som leverer fin små/mellom-laks.

Fin lita elv som man slipper å plages med 2-handsen i. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argentina etter sø. Alaska etter king salomon. Canada etter steelhed. Grand Canaria etter skate(skal om en uke, i 3 uker:))) ).Scottland etter laks og bruntvann;)).

Sånn ca i den rekkefølgen :) ,

Men kor i norge ? :D

Dan når du sir det å¨den måten så hadde polaria frista nokka jævlig. Flekk/blåsteinbit, ulvefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte nok blitt en av de beste strekkene i Alta, under den beste uka. Fluefiske fra båt/land med egen guide. Fin natur, lyst om natta, og kos ved bålet :lol: Hadde ikke vært dumt nei.

Gaulfossen har ingen sjarm synes jeg, det blir altfor forutsigbart. Som å fiske oppe i en avstengt kum :lol: Og laksene er ikke større der enn ellers i elva, he he. Men man får jo kjørt seg lei kanskje for en stund.

Monkey Cliff på Borten ligger ikke så høyt egentlig, jeg har jo mitt andre hjem der, og dalstrøka rundt :D

Hadde også kunne tenkt meg en villmarkstur til Pasvik Nasjonalpark, helst sammen med en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.