Gå til innhold
Fiskersiden

Bare 0 dager, 6 timer, 5 minutter, og 8 sekunder igjen til Laksestarten 2010!


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Det er nedenfor Spinnerihølen på begge sider - aldri vært der.

Hender jeg er i Bjerkreimselva også :D men ikke så ofte. Har begrenset med tid (3 småbarn og kone og jobb.... - vet ikke hva som tar mest tid og krefter :) )og har årskort i ei annen elv her i nærheten som jeg trives godt i, så derfor blir Bjerkreim nedprioritert. Vil bli høyere prioritert når ungene blir større.

I tillegg har jeg tilgang til kort på nederste sone i Hå elva .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trukket meg noe sted - vi har et par vald og båter i Bjøra så det skal vi ta oss tid til. Hvis kjerav også ramler innom blir det jo rene vestlandstreffet. Oteren, GammelErik og en jeg ikke husker nicket på (EspenS?) er også der i huset på Storskogmo.

Nøyaktig en måned igjen. Har IKKE begynt å plukke nervøst på wobblerne, slik Oteren har gjort i mange dager allerede. Kjenner jeg ham rett har han vel vært ute etter doggmarken allerede. Men blir det varmt vær kan vel en justere og sortere tur i elva gjøre seg før man drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet ikke med det - men at du har trukket innbydelsen til en liten båttur på Bjøras bølger med meg.....

Under den hvite bro

Seiler en båt med to

Båten den vælva

osv dribble.gif

Har faktisk vannskrekk etter noen drukningsopplevelser. Vært livløs i vannet to ganger, som småbarn og som tenåring. Har derfor alltid vest. Folk flirer, men dem om det!

Bølger og strømskavler preger ikke akkurat Bjøra. Den er stille, ekstremt hemmelighetsfull - og ikke minst: lunefull..! Men i fjor måtte Jonny og jeg rømme på land da vindkastene ble så voldsomme at det ramla store, råtne greiner ned av de gamle trærne. Kanskje ikke direkte utrygt, men fader så mye kvist wobblerne fanga da mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske Bjøra med Per?

Da er jo punkt 5 på lista di helt klart:

5. Jeg har Ownerkroker på alle wobblerne mine.

Per har invitert meg med på en liten tur hvis vi ikke fikk tak i Bjøra fisking selv, og det klarte vi ikke. Så jeg bare holder han varm, slik at han ikke glemmer det :thumbsu:

5. Ja jeg har Ownerkroker på samtlige wobblere med unntak av de siste kjøpene. Har begynt å lure på om de skal ligge uten kroker og heller sette på ved behov - fordyrer jo wobbleren med ca. 20 kroner pr. stk med de krokene.

6. Jeg kan ro :D så han får fiska.

7. Jeg tar imot alle tips om wobblertuning.

8. Hva vi gjør med den 20+ fisken som jeg ror på til han er opp til han - CR, mat eller vegg hans valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per har invitert meg med på en liten tur hvis vi ikke fikk tak i Bjøra fisking selv, og det klarte vi ikke. Så jeg bare holder han varm, slik at han ikke glemmer det rolleyes.gif

5. Ja jeg har Ownerkroker på samtlige wobblere med unntak av de siste kjøpene. Har begynt å lure på om de skal ligge uten kroker og heller sette på ved behov - fordyrer jo wobbleren med ca. 20 kroner pr. stk med de krokene.

6. Jeg kan ro thumbsup.gif så han får fiska.

7. Jeg tar imot alle tips om wobblertuning.

8. Hva vi gjør med den 20+ fisken som jeg ror på til han er opp til han - CR, mat eller vegg hans valg rolleyes.gif

De som har iakttatt mitt lange, hengslete, strunkne legeme og sittet bak som stangpasser i en finsk Paijan Vene, vil forstå at dette er umulig. Jeg har ikke plass til beina bak i båten på Storskogmo, så der kan jeg ro. Men hvis vi drar opp på Fuglår er det skikkelige Bjørabåter, så der tar jeg gjerne fram "hemoridetemmeren" (Therm a Rest puta) og benker meg baki båten, gjerne med en pils som roeren spanderer...

Hvor mye dere får fisket avhenger selvsagt av hvor ivrige resten av gjengen er, men jeg har intet problem med å inngå i kokketeamet noen økter for å frigjøre plass i elva. Ingen av oss er nidfiskere, vi er jo der for å kose oss. Da blir jo laksen bare ren bonus uansett!

Skal du fiske Bjøra med Per?

Da er jo punkt 5 på lista di helt klart:

5. Jeg har Ownerkroker på alle wobblerne mine.

Heh, heh - du fikk med deg det, ja...

Men den storlaksen Jonny og jeg skiftet på å kjøre i fjor, som vi måtte ro etter når Calcuttaen ble litt vel ribbet for snøre, den knakk jo en ST41 treble i str. 6 samtidig som den ødela den knallgode Wäyläen min. Men det er også første gang en Owner har sviktet for meg...

Kommer det opp noen Bjøratråd snart? Er jaggu ikke lenge til nå :-)

Hadde Olav Moberg vært med i år og ikke surret med det dr. gradstullet sitt, hadde vel de første pølsene vært på nett allerede. lolu.gif

For de som ser etter tidligfiske i Bjøra (les: Bamsefiske) i perioden 15-22 mai, kan det muligens ordne seg med både båt og standsmessig overnatting til en ok penge. Send PM hvis det skulle være av interesse for noen av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke alt i svaret ditt Per, men så lenge jeg kan stikke oppom en tur så er jeg happy jeg. Blir kjekt å hilse på deg også vet du - har ikke møtt deg bare noen av fiskekompisene dine.

Tror ikke det blir noen flere enn meg som kommer. De andre får finne på noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I morgen på denne tiden står kaffen klar ved siden av bålet, stanga står mot ei bjørk og jeg sitter og studerer elva... for en hærli tid som er i vente! bow.gif

Ditto! I tillegg en liten skvett cognac i korken og en lighter lagt til rette under lunta til raketten. (og jevnlig terrorisering inn til MMS-bloggen.... Har du tilgang til MMS-bloggen, Altalaksen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.