Gå til innhold
Fiskersiden

Norges Lengste Gjedde


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ser på bildene av noen av de innmeldte fiskene,makan til behandling av rognstinne madammer.

Hvis folk fisker for å melde inn,burde man bry seg mer en å slenge den i gjørma/steinura. Blir helt oppgitt,premie ønsker de. Men ikke snakk om at de skjønner hvordan man bør behandle en fisk. Vi som fisker har et vist ansvar,og det spesielt i gytetidene.

Blir som i glomma hvor jeg holder til,vært kakket gjedde til den store gullmedaljen,og nå klager de samme folkene over hvor dårlig gjedde fisket har blitt!

Våkn opp a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man lage gjeddekaker er det jo egentlig litt likegyldig hvordan de behandles.

Legger til at gjeddekakene blir nok bedre om man bruker mindre eksemplarer og utenfor gytetida.

Dersom gjeddene ikke skal brukes bør de behandles best mulig slik at de får gytt. Store eksemplarer har mye rogn og formodentlig gode gener. Store predatorer kan ha god innvirkning på innsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppfordrer sterkt til egnet behandling av gjeddene! Også på mail. Men jeg har skjønt noe, det er at ikke ALLE er like sportsfiske frelste og med like mye erfaring og fartstis som andre, som meg og deg Fossen :blush:. Jeg skal gladelig innrømme at jeg ikke behandlet fisk veldig bra i mine første år som sportsfisker, men dette er noe som kommer. I dag med internett og alt er denne informasjonen langt mer tilgjengelig enn før. JEg ser ihvertfall lyst på det. Flere og flere klarer å forstå verdien av c&r, flere forstår verdien av å behandle fisk skikkelig. Og for å sette det på spissen. Meitere er desidert flinkest på dette, gjeddefiskere har blitt mye mer opplyst og dyktige på det. Laksefiskere er nok de desidert værste på behandling av fisken, men også der skjer det noe. Så uansett, vi går i riktig rettning. Informasjon og tydeliggjøring av feilbehandling av fisk er langt bedre enn raske skjennepreker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.