Gå til innhold
Fiskersiden

bunnefjorden ved nesset


pistus
 Share

Recommended Posts

Hehe-er vel kanskje en fordel med et lite kurs i Russisk,ja......for isfiske,det kan de........ ^_^ Får vel vente litt da,jeg vil ikke være førstemann utpå der,noen meter til bunn ,veit jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallangpollen burde vel også få et lite lag med is på seg nå? Noen som har vært der og kan oppdatere?

Hallangenpollen kryr av god matfisk (torsk på mellom 2,5 til 3 kilo) når man treffer rette dagen.

hvordan er parkerings mulighetene der er fiske plassene lett tilgjenglige ?

skal ha med meg min far som er dårlig til ben`s så det kan ikke bli noe fjellklatring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport i dag 03.01: Formiddagstur, gikk ut fra Nebba brygge. Minus 12 i lufta. Fin is, må ha vært omtrent 20 cm. Null overvann. Isen lå et godt stykke utover (altså nordover). Vi fisket ca. 300 m til venstre for brygga og litt ut, på om lag 25 m dybde. Brukte et par ståsnører med reke, og pilk. Fangsten? Ikke mange, dvs. bare en. Men det var til gjengjeld en voksen sei på 2 kg. Hvittingen glimret med sitt fravær. Så en kar som dro en pen torsk. Det var vel 8-10 andre på isen, de fleste utenfor Kjærnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balansepilk i de fire vannmassene har stort sett alltid utfisket klassisk pilk nede ved bånn i Oslofjorden.

Hvor omtrent er de fire vannmassene, Cato? :o Må få til en tur til Bunnefjorden snart - isfisket der er vel noe av det mest spennende man kan oppleve om vinteren. Husker fremdeles kampen med ei snaut kilosstor sjøørret på ultramyk stikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire vannmassene finner man mellom vannmasse tre og fem...

Ellers fikk vi jo bekreftet at balanse i de FRIE vannmasser også funker som juling her i Trøndelag. Både torsk, stor hvitting, bra lyr og sei hiver seg over varene, ofte overraskende høyt i vannet. At spesielt sei og lyr dessuten byr på heftige fighter og drøye rusninger gjør ikke saken mye verre. Hørte nylig om sjukilos sei utenfor utløpet av Lierelva og har selv fått både bra lyr og torsk ved Nesset, så det finnes muligheter også i hovedstaden. Ikke minst er det nok også mer sjøørret i Oslofjorden, ettersom bestanden i Trondheimsfjorden har vært et sørgelig kapittel i det siste.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire vannmassene finner man mellom vannmasse tre og fem...

Ellers fikk vi jo bekreftet at balanse i de FRIE vannmasser også funker som juling her i Trøndelag. Både torsk, stor hvitting, bra lyr og sei hiver seg over varene, ofte overraskende høyt i vannet. At spesielt sei og lyr dessuten byr på heftige fighter og drøye rusninger gjør ikke saken mye verre. Hørte nylig om sjukilos sei utenfor utløpet av Lierelva og har selv fått både bra lyr og torsk ved Nesset, så det finnes muligheter også i hovedstaden. Ikke minst er det nok også mer sjøørret i Oslofjorden, ettersom bestanden i Trondheimsfjorden har vært et sørgelig kapittel i det siste.

Høres ut som artig fiske. Har du noen tips på balanser? Og agner du balansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapala, Strike Pro, Nils Master, Karimax+++

Tror ærlig talt at fisken driter i hva det står på balansen. Innbiller meg at den leser lite kataloger. :)

Agner svært sjelden balansen i sjøen. Vil jeg ha småhvitting bruker jeg heller hekle. Balanser på rundt 8-10 cm på 30-40 gram funker som juling. Farger så ymse, men brislingliknende saker er aldri feil. Foruten stigende flo er ofte grålysningen og mørkninga bra for torsken. Sjøørreten dukker opp når det passer den.

Kjør ei stikke på en snau meter, liten haspel med braid på rundt 0.15-0.20 og en drøy meter fortom FC i rundt 0.30. That's it!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.