Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt familie medlem å fiskekompis :)


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Black Fish og Big Fish passer fint sammen :P

He he, to navn er litt dustete på hund men takk for forslag ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish ^_^' date='22 December 2009 - 19:25' timestamp='1261506300' post='559564]

Leo er fint, men ser for meg en viss fotballspiller med underbitt å stor hake så det er uaktuellt ;)

he he, ja da hadde jeg heller satset på myggen, bedre han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggen å allt som har med fotball å gjøre er et stort NEI :)

Var på tur nå, første gang i bånd, trengs litt trening her ja.

th_powershot2009des020.jpg

Turen gikk fint men "Fenris" som han kansje blir hetende måtte bæres tillbake etter ca 800 meter :)

Fenristur.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg blitt 9 uker å pappa kaller meg Fenris.

Var på dyresykehuset her om dagen å fikk vaksine noe som gjorde litt vondt.

Pappa sier vi skal tillbake på noe som kalles revaksinering, da skal jeg også få en "shipp" i ryggen så jeg kan identifiseres hvis tyver stjeler meg.

Gruer meg litt til det men pappa har lovet meg å holde meg i labben.

Fenriz1.jpg

Ellers har jeg begynt å lyde ordet "nei", noe jeg får høre mye om dagen siden jeg er litt rampete å klør i tenna.

Allt er morro å leke med, også pappas ting å barnas, men får kun lov å tygge på mine ting ^_^ kjedelig.......

Ellers trener pappa meg opp nå til å lyde navnet mitt, han sier det er viktig å jeg har begynt å komme på innkalling (NÅR DET PASSER MEG)

Fenriz2.jpg

Har hatt mine første fisketurer å funnet ut at agn er utrolig spennende å luker godt, fint å tygge på også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris var eit godt valg, Lasse, men du må læra han å halda seg unna agnet, ellers vert det mange turer til dyresjukehuset for å få fjerna kroker. :P

Ein flott hund og takk for at du deler opplevelsane dykkar med oss andre.

Pappa lover å følge opp tråden å utviklingen min.

Får ikke lov å tygge på agnet selvom jeg har utrolig lyst ^_^

Krok i meg vill jeg heller ikke ha, håper ikke pappa kroker meg som hans bror "short-wire" gjorde min venn Balder.

Balder å jeg ble foresten veldig gode venner etter en uke sammen å det at han beit meg har ikke gjort meg redd men mere forsiktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt dyreplager på jobben i går å EXPLODERTE......... :)

Begrunnelse :

I romjula jobbet jeg 3 dager, ville prøve å se om hunden kunne være med på jobb å satte bilen rett utenfor ingangen til jobben.

Har mulighet til å lufte hunden å sjekke han hele tia å han hadde masse pledd osv.

Dette gikk helt fint å han frøys ikke men det var ikke like kaldt da.

Prøvde dette alternativet siden hunden er så liten å må bærsje å tisse mange ganger iløpet av dagen, å jeg ville ikke sette han hjemme alene i 10 timer pr dag.

Nå har han bur å i buret er det ullpledd, 1 stor strikka genser å en ullgenser, buret er pakka inn i et pledd for extra isolasjon.

Mandag kommer jeg på jobb å gjør samme greie med hunden, sjekker hele tia får å se om han fryser, lufter han pluss at han er med meg under frokost å lunsh, ingen problem i mine øyne å han viste heller ingen tegn på at han frøys, var varm å sov godt flere ganger når jeg løfta han ut.

Tirsdag kommer en annen hundeeier bort til meg på jobb å påstår at jeg ikke veit hva jeg gjør å at hunden fryser, jeg ber han bli med meg til bilen så han får sjekket hunden får å berolige han men dette ville han ikke.

Onsdag spør samme person igjen om jeg har hunden i bilen, han får samme svar å jeg ber han fokusere på noe annet.

Torsdag kommer hans "sjef" å spør meg om jeg har en hund i bilen, jeg sier ja å han sier jeg kan ta buret inn, jeg sier hunden har det fint men takker for tillbudet.

Forsto selvfølgelig hvem som hadde snakket med han å ble irritert, men sa ingenting.

Fredag morgen i garderoben topper det seg skikkelig, samme person er på meg igjen foran 5,6 andre arbeidskollegar å lurte på om jeg hadde hunden i bilen, jeg svarer ja å spør hva problemet hans er å at han kan bli med å sjekke hunden om 1 time.

Dette ville han ikke men kalte det dyreplageri å skulle ringe "sheferhund klubben" for å høre hva de sa, jeg ble forbanna å ba han heller ringe dyrebeskyttelsen å annmelde meg for dyreplageri om han mente jeg var det å at det jeg gjorde var dyreplageri.

Dette utviklet seg til en kraftig diskusjon å jeg ble sinnsykt forbannet siden han kommer med en påstand uten å ideheletatt gidder å bli med å sjekke hunden, han pratet også negatift om meg til flere kollegar gjennom uken noe som jeg selvfølgelig fikk greie på, men brøy meg ikke om det selv om jeg kjennte det bobla litt innvendig.

Konklusjonen på dette vill jeg fortelle, men vill høre deres meninger rundt dette med hunden først.

Kan legge till at han ringte shæferhund klubben, det var da 7 minus ute.

De annbefalte at hunden burde tas inn.

Igjen kom hans "sjef" til meg å ga meg samme tillbud om å ta hunden inn, jeg takket for tilbudet igjen å sa nei.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så mener jeg at en bør være forsiktig med å ha en valp i bilen når det har vært så kaldt som det har vært denne perioden selv om dere vel har hatt det relativt "mildt" med -7. Virker uansett som om du har tatt en del forholdsregler for at valpen ikke skulle bli kald så å kalle deg dyreplager vil jeg ikke, men ville i fremtiden kanskje vurdert å heller ta hunden inn så lenge du får tilbud om det. I hvertfall om det er varmere der og ikke trekk.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så mener jeg at en bør være forsiktig med å ha en valp i bilen når det har vært så kaldt som det har vært denne perioden selv om dere vel har hatt det relativt "mildt" med -7. Virker uansett som om du har tatt en del forholdsregler for at valpen ikke skulle bli kald så å kalle deg dyreplager vil jeg ikke, men ville i fremtiden kanskje vurdert å heller ta hunden inn så lenge du får tilbud om det. I hvertfall om det er varmere der og ikke trekk.

Takk for innspill, vill gjerne at flere svarer å sier sin mening.

Jeg er ikke "hårsår" :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også takka ja til tilbudet om å ha hunden inn. Ikke la stoltheten din gå utover hundens beste. Det er vel ingen tvil om at den har det bedre inne enn ute i bilen uansett hvor mange tepper som ligger der ute? Hvalper er jo enda mer utsatt enn voksne hunder og.

Dette går ikke på stolthet Vilhelm.

Skal komme med mine argumenter senere, vill bare høre hva flere synes først.

Kan kansje legge till at på min jobb er det mye gass å sterk lukt.

Jobber med glassfiberprudukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ikke det er noe lurt å ha en schæfervalp i en bil når det er såpass kaldt ute. Vi snakker om en valp og disse har ikke helt de samme varme egenskapene som en voksen hund ville hatt. Hadde det vært en polarhund hadde det ikke vært noe problem men schæfervalp ville eg ha vært forsiktig med. En voksen schæfer som er vant til å være ute i kulden hadde taklet dette mye bedre.

Eg ville personlig ikke tatt sjangsen på å ha valpen i bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ikke det er noe lurt å ha en schæfervalp i en bil når det er såpass kaldt ute. Vi snakker om en valp og disse har ikke helt de samme varme egenskapene som en voksen hund ville hatt. Hadde det vært en polarhund hadde det ikke vært noe problem men schæfervalp ville eg ha vært forsiktig med. En voksen schæfer som er vant til å være ute i kulden hadde taklet dette mye bedre.

Eg ville personlig ikke tatt sjangsen på å ha valpen i bilen. :)

Har forståelse for at du mener det du mener å ikke tatt "sjangsen" som du sier.

Ser du har hunder som en av intressene dine, da kan jeg også skyte inn at ser man bort ifra min oppvekst med hunder har jeg selv vært hundeeier i 24 år av mitt voksne liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt krabat. :D

Ned til minus 12 er ikke noe problem for en valp med regelmessig tilsyn.

En valp har høyere kropps temperatur enn voksene hunder,samt at voksene hunder har høyere kroppstemperatur enn oss mennesker.

Pelsen deres er spesielt tilpasset for at valpene blir ligge i hiet når matmor er på jakt. (I ditt tilfelle buret baki bilen.)

Nå er det er "vanlig" valp og ikke en liten trekkbikkje du har,så ett lite opphold på kontoret på jobben din når temperaturen synker mere er å anbefale.

Noe som også har innvirkning på trivsel temperaturen til Fenris er ute-inne temperaturen,noe som du også må ta i betraktning.

Det blir det samme som å ta ei innekatte å lempe den ut i 15minus,da dauer den rimelig raskt.

Pelsen til en hundevalp er ikke så ulik en katt sin pels. (Skogskatt)

Norske Skogskatter fint kunne overlevd en uke i -30C om de fikk nok feit mat. Sibirsk Husky kan sannsynligvis tåle kulde enda bedre.

En annen viktig faktor er været. Det er ikke temperaturen som dreper, men tap av varme. Slik at hvis det blåser øker avkjølingen betydlig og hvis dyret blir våt i pelsen misker pelsen isolasjonevne (varmetapet øker)

Jeg kan godt forstå at "sladrekjærringa" på jobben din er bekymret,men slik oppførsel grenser til hysteri.

therefore it is not a danger for the dog to have a "wooly" coat. Siberian Huskies and Alaskan Malamutes can survive temperatures down to below -35 degrees or more. If anyone has seen the movie "Eight Below" they will recognize this for themselves. They are extremely hearty animals and seem to adapt well to any climate.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på tryta her. Har hatt hvalper med på isfiske. Vind og vann kan få dem til å fryse. -10°C og vindstille er ikke noe problem.

Tviler på at det blir så veldig kaldt i den bilen. Den er vel noenlunde tett, og den begrensede størrelsen gjør at det blir rask temperaturøking der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på tryta her. Har hatt hvalper med på isfiske. Vind og vann kan få dem til å fryse. -10°C og vindstille er ikke noe problem.

Tviler på at det blir så veldig kaldt i den bilen. Den er vel noenlunde tett, og den begrensede størrelsen gjør at det blir rask temperaturøking der.

Bilen er rustfri å tett ja, inni buret blir det som et lite rede.

It's a lot colder up here and the landlords elghund is happy to lay outside on the snow... I doubt -7 in a car with plenty of insolation would harm the wooly little bugger.

This is a puppy not a grown elghund :)

He gets cold outside and start to shake after 10 to 20 minuts, some times longer if he plays and is active.

We been to some fishingtrips together and i have to put him in the car after some time.

There he just curle up and falls to sleep.

Stor forskjell på en schaferhund og en en elghund !

Jeg ville aldri, altså aldri, vurdert det - selv om det mest sannsynlig går bra..

Ville du ha prøvd om du hadde hatt muligheten til å sjekke han hele tiden som jeg hadde i begynnelsen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) så fin hund. dere kommer til å få mange fine turer sammen.. har selv en hund som har vært med på utalige fiske turer. men trur ikke henne blir med på isen i vinder.. hu har blitt frysen avseg..hu vil inn med en gang hu har kommet ut omtrent.. ;) gleder meg til det blir litt varmere , da er det lange turer i skogen med fiskestang og løs hund :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst grattis med utrolig fin hund. Jeg er ikke noen hundemand selv, men liker at andre har dem så jeg kan møte dem innimellom og kose og leke.

Men de må seffern bli oppdratt. Har hatt noen hundemøter med dattera mi på 1 år som ikke har vært hyggelige. Det positive er dog at min frykt for hunder (har ikke vært veldig framtredende de siste åra) er ikke tilstede når avkommet skal beskyttes, og det å jage hunde jeg før ville vært rimelig skeptisk til går som en drøm.

Nok om alt, du må seffern kalle bikkja di for Bunker, og jeg har ikke filla peiling på bil i hund problematikken. Sladrehanker som skal lage dritt isteden for å ta det opp med deg på en skikkelig måte er uansett en plage på arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.