Gå til innhold
Fiskersiden

Lygnin 27.12.2009


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Var en snartur på isen me'n Mudi Andrè Skotthold (Vilhelm) tredje juledag. Været var som alltid på topp, vindstille og nesten skyfritt.

Isen var et sted mellom 25-30cm tykk og steinhard, så det ble rene gerilja-kardioen på 17 hull. Jeg hadde egentli tatt med motorsag, men glemte å fylle bensin.. :)

Anyhow, vi får litt fisk.

Første som runner er en pigghå som har smakt på silda mi.. Husker ikke vekta, men ny pers iallefall.

96236_s.jpg

Så kommer det ei piggskate på 5.8kg. Den klarte ikke å motstå 5gram's-hvittingene vilhelm pumpa til den store gullmedaljen.

96238_s.jpg

Vilhelm dro en bra pigghå, husker ikke vekt, men den ble ikke fotografert.

Utover kvelden fikk jeg ei lita piggskate på størrelse med et middagstallerken, sleit en pigghå for vilhelm under landing, og et sjøuhyre dro med seg stang og snelle som jeg lånte av vilhelm ned til havets dyp. Så hvis noen får ei kveite på.. tja, la oss si 70-80kg med ei stang og snelle på slep; den tilhører vilhelm.

Ellers så var det noe småkveit som luska rundt på isen og beita drops.

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover kvelden fikk jeg ei lita piggskate på størrelse med et middagstallerken, sleit en pigghå for vilhelm under landing, og et sjøuhyre dro med seg stang og snelle som jeg lånte av vilhelm ned til havets dyp. Så hvis noen får ei kveite på.. tja, la oss si 70-80kg med ei stang og snelle på slep; den tilhører vilhelm.

Ellers så var det noe småkveit som luska rundt på isen og beita drops.

Kjipern det da :)

For noen år sdien forsvant en stang jeg lånte av Thor under isen i Etne, men gullhåra ordna det så jeg fiska den opp igjen 2t senere :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det snart et komplett ismeiteoppsett på bunnen i Lygnin. Jeg har mista ei stang før, Jim har mista varsler, så nå nærmer det seg. Var en knallfin dag på isen, selv om fisket ikke tok helt av :)

Snart så begynner det å stikke rigger opp av hølene når havfruene står under isen og meiter. Får mye rare tanker i hodet av lite søvn gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.