Gå til innhold
Fiskersiden

Hva om FS lager en årsoppsummering for fiske i Norge hvert år?


 Share

Recommended Posts

En skikkelig årsoppsummering for sportsfiske i Norge finnes ikke noe steder og det er ikke rart – for det vil være veldig tidkrevende å lage den i tillegg til at man må ha oversikt over alle viktige hendelser på alle områder.

Men en årsoppsummering tilsvarende 4-5 sider (inkl bilder) i AoF f.eks burde være mulig å lage, spesielt om man har det i tankene gjennom året og noterer opp hendelser som er aktuelle for oversikten underveis.

En slik oversikt burde inneholde:

- Oppsiktvekkende fangster i løpet av året

- Litt om hvordan store landsdekkende festivaler gikk

- nye arter på rødlisten og situasjonsutvikling for truede fiskearter

- Endringer i situasjonen til anadrome laksefisker – bestandsutvikling, trusler,

- Viktige endringer i regleverk

- Nye produkter av betydning. Større endringer i sportsfiskebransjen.

- Metoder som ”vokser”, (eks: ismeite for en del år tilbake, jerkbait etterpå)

- Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå. Forslag?

Ingen har vel tid til å lage noe slikt for 2009 nå, men kanskje FS skal planlegge å legge ut en ”Årsoppsummering for sportsfiske i Norge i 2010” neste nyttårsaften. Tror FS har blitt så stor nå at man kan ta seg tid/råd til å lage noe slikt – som jeg tror vil være av stor interesse for svært mange å lese. Ja, ALLE som er mer enn litt fiskeinteressert vil vel ha lyst til å lese noe slikt?

Kanskje et samarbeid med Aof om dette også hadde gått an?

Dette er bare tanker fra min side. Jeg ville synes det hadde vært moro å lese slike oversikter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide dette. Personlig har jeg vel neppe kunne bidratt med noe nyttig informasjon, men hadde utvilsomt vært god lesing på tampen av året.

Jeg synes havmussatsinga di burde sortere under "oppsiktsvekkende fangster gjort i løpet av året" :blush:

Du har jo også bidratt sterkt til at andre fiskere har satset på havmus med suksess. (Tenker da bl.a. på Christer)

Det du har bidratt med var, i mine øyne, noe av det mer interessante på FS i 2009.

Personlig kommer jeg neppe til å klare å få havmus noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måten å gjøre det på er at det er en egen tråd KUN for linker til forum tråder brukere mener er viktig for dette. Ingen diskusjoner, inget annet enn linker.

Eller hva?

Jo, det høres lurt ut. Men man kan kanskje legge til litt tekst i forbindelse med linken, f.eks: Langesundfestivalen - Bare nordmenn, og til og med FS-medlemmer, på de 10 øverste plassene - link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det høres lurt ut. Men man kan kanskje legge til litt tekst i forbindelse med linken, f.eks: Langesundfestivalen - Bare nordmenn, og til og med FS-medlemmer, på de 10 øverste plassene - link

Drømmeoverskrift det der :blush:... Neppe særlig realistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerktråden til remy må vel være med eller??

Kan bli litt drøyt å ta med hele jerktråden til Remy, da! ;) Men jerkfiske er et veldig aktuelt tema i en slik årsrapport. Hvis "alle" skal bli fornøyde, kommer dette til å bli en laaang årsrapport! :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes havmussatsinga di burde sortere under "oppsiktsvekkende fangster gjort i løpet av året" :rolleyes:

Du har jo også bidratt sterkt til at andre fiskere har satset på havmus med suksess. (Tenker da bl.a. på Christer)

Det du har bidratt med var, i mine øyne, noe av det mer interessante på FS i 2009.

Personlig kommer jeg neppe til å klare å få havmus noen gang :D

Takker for den. ;)

Du får ta turen oppover en gang så skal vi altids få gitt deg havmus. Bare å innlosjere oss på fjordsenteret for en par dager det. Ligger 100m unna fiskeplassen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.