Gå til innhold
Fiskersiden

Maggot


Kravdal
 Share

Recommended Posts

Kjøper som regel begge deler. Var utpå isen med en kompis i går. Vi dro rundt 50 borrer på myska og RØD maggot, så det funker fett! (men hvis jeg må velge, blir det hvit :))

Litt offtopic men; Kunstig fjærmygglarver fra gulp er ofte like bra som levende maggot. Sitter lenger på kroken også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på Møsvatn sammen med en fiskekompis 4-5 m unna. Han hadde rød maggot, jeg hadde hvit. På to timer fikk vi 15 røyer hver. Etter det skjønte jeg at det neppe spiller særlig rolle, men har tenkt å prøve hvit maggot sammen med kunstige, røde fjærmygglarver iår. Bare det blir litt mildere nå så.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hver, Krister, trodde du hadde lært detta nå. :)

hehe.. ja jeg kjøpte en av hver da :D

Men ville bare høre, nysgjerrig da vettu..

Satt på Møsvatn sammen med en fiskekompis 4-5 m unna. Han hadde rød maggot, jeg hadde hvit. På to timer fikk vi 15 røyer hver. Etter det skjønte jeg at det neppe spiller særlig rolle, men har tenkt å prøve hvit maggot sammen med kunstige, røde fjærmygglarver iår. Bare det blir litt mildere nå så.

Hvordan er det og bruke fjærmygglarver nå da? tidlig enda?

Og er det kunstige det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med de kunstige, er jo at de sitter så godt på kroken kontra naturlige.

Har lest at å kombinere ekte maggot og kunstig fjærmygglarver kan være en bra greie, men tror dette vil variere fra sted til sted.

Noen sted er rødt best, andre er det hvite.

Selv, har jeg ofte vært mest fornøyd med rød, men de seneste årene har jeg kjørt på med en rød og en hvit samtidig, og kan ikke si dette har skuffet.

HAr også prøvd disse fargede for noen år siden, og det fungerte vel helt greit, men er vel en grunn til at jeg fortsatt sverger til de røde og hvite.

En boks med kunstige fjærmygglarver kunne vel vært noe å ha i sekken. Kanskje man skal teste det ut en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med de kunstige, er jo at de sitter så godt på kroken kontra naturlige.

Har lest at å kombinere ekte maggot og kunstig fjærmygglarver kan være en bra greie, men tror dette vil variere fra sted til sted.

Noen sted er rødt best, andre er det hvite.

Selv, har jeg ofte vært mest fornøyd med rød, men de seneste årene har jeg kjørt på med en rød og en hvit samtidig, og kan ikke si dette har skuffet.

HAr også prøvd disse fargede for noen år siden, og det fungerte vel helt greit, men er vel en grunn til at jeg fortsatt sverger til de røde og hvite.

En boks med kunstige fjærmygglarver kunne vel vært noe å ha i sekken. Kanskje man skal teste det ut en gang?

Funker som faan ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.