Gå til innhold
Fiskersiden

Williamson high speed jig


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

Va ute å handla da æ fant en arti kar, men i svart farge

http://s7d3.scene7.com/is/image/MeltonTackle/williamson-benthos-jigs?wid=800&hei=600&op_sharpen=1

Noen som har prøvd disse, om det er bra fiske/kvalitet?

ser jo lovende ut men har aldri prøvd noe lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benthosen funker bra till seien. Har brukt 150gr med blå rygg ein go del denne sesongen. Men sort er jo også ein go farge till seien. Den er ikke så livlig så du trenger og "jobbe" litt med den. Men å andre siden ligger det ikke så mye strøm iden heller. Har fisket på dyp helt ned mot 200m med 150g men d har vore når vi har lega på været eller att det har vore lite strøm.

Skitt fiske!

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den med selvlysende farge for et par år siden og den var en killer til torsken. Fikk ikke prøvd den på større dyp enn ca 100 meter. Har etterpå brukt Abyss i forskjellige farger med godt resultat og har alltid et par av disse i utstyrskassa.

Begge bruker jeg når vind og strøm gjør at jeg har stor avdrift, noe som skjer ofte. De gir merkbart mindre line ute enn favorittpilken min under disse forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den kun som vanlig pilk og har latt dypet og strømforholdene bestemme hvilken vekt jeg har fisket med. Jo dypere og sterkere strøm, jo større tyngde. Og med større pilk slipper man jo også unna mer av mindre fisk, selv om jeg har fått min del av disse også. Men, jeg har uvanlig lite småtorsk under ca fem kilo på 400-grammerne. Jeg antar at dette kommer av lengden på disse jiggene, for med f.eks Skarpsilda 400gr (min favoritt) merker jeg ikke forskjell.

Hvilke kriterier som brukes til valg under speedjigging er det folk her inne som vet mye mer om enn meg.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Synes den funker som pilk på større dyp.

Dessuten setter den seg ikke så lett fast i bunnen.

Hei - satt og leste på gamle tråder her og kom over denne om "Speed Jig". Jeg har brukt denne som et "agnet søkke" når jeg har fisket med glidende tackle på dypet. Dette har fungert bra. Jiggen er nesten umulig å sette i bånn - om du er forsiktig - og kroken er stor nok til en liten makrell flapper. Det glidende tacklet har vært ca 60-70 cm langt med enda en flapper. På denne måten får du ned mer lukt. Var i utgangspunktet litt skeptisk til om agnet på jiggen kunne lage krøll med glidetacklet, men løste dette med et stykke mono som jeg knøt inn mellom jiggen og svivelen...

Har funket fint - har fått fisk både på "søkke" og tackle, men ikke på begge deler, enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.