Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa Regal 5000 BRi


JohanM
 Share

Recommended Posts

ok :o Jeg har en 5000 i kikkerten nå :) vurderte 3500, men jeg går for 5000 nå i.o.m snella kommer til og bli brukt til torsk osv.. sannsynligvis ikke noen sværinger, men det er jo greit og være sikker. Jeg kommer nok til og prøve en del på flatfisk, og da hadde nok 3500 vært en mer passende str, men det får heller komme etterhvert evt :D

Så får vi se hva det ender opp med ;) Hadde egentlig tenkt og bare begynne kystmeite kariæren med vanlig haspell, men utstyrs freaken i meg våknet så smått til liv... hehe :P ikke bra det bestandig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, så Daiwa sine str er litt forskjellige fra shimano sine? leste at denne tok 310 meter 0.35 sene...

står også den har ABS spole, det vil kanskje si plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, så Daiwa sine str er litt forskjellige fra shimano sine? leste at denne tok 310 meter 0.35 sene...

står også den har ABS spole, det vil kanskje si plast?

http://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, så Daiwa sine str er litt forskjellige fra shimano sine? leste at denne tok 310 meter 0.35 sene...

står også den har ABS spole, det vil kanskje si plast?

Du kan ikkje sammenligne størrelsen på Daiwa-sneller med Shimano. Ei Shimano Baitrunner Aero GTE C 5000 tar 175m 0,35mm (oppgitt kapasitet, den tar nok litt mindre enn det).

ABS er ein type plast, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, selv om det er plast spole, så er det vel en grei nok snelle? har aldri brukt plast spole før...

Vel, siden jeg fikk denne billig på QXL sprett ny ble det til og kjøpe en som dette. men jeg kjøper den i 3500 str, da dette sannsynligvis passer mitt fiske bedre enn 5000 :blush: Så da får vi se! noen som kan forklare litt om hoved forskjellen på plast spolen og de andre? dårligere levetid på plast? andre ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ser nå ut til og være i passende str til små torsk o.l her på sørlandet :)

Nå er den bestillt og betalt og forhåpentligvis er den her til uka :) Gleder meg nå!

Hadde jo egentlig ikke tenkt og kjøpe noen BR snelle, men men. sånn kan det gå! nå er det vel bare ei stang som mangler.. så to så tre.. ;) å så en rodpod, hehe ;)

Huff, denne utstyrs galskapen kan bite hardt til tider, spesiellt når man egentlig skal styre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.