Gå til innhold
Fiskersiden

Min første...


danenersen
 Share

Recommended Posts

Jeg har dratt på mange fisketurer, med store planer om storfangst, og store planer om en stor rapport på fiskersiden, men veldig ofte endt opp med en lyr på en kilo. Og en lyr på en kilo er jo som kjent ikke noe å skrive hjem om. Derfor har mitt forhold til fiskersiden for det meste vært en-veis: jeg har lest meg opp på fiskemetoder, funnet mange nye fiskeplasser og lært litt om mye og mye om litt, men sjelden hatt noe å skrive om selv.

Etter tackleknytekveld på Campelen dro jeg og Ølgylt bort til Bontelabo.Og endelig ble det fangst som jeg synes var verdt en liten rapport. Min første rapport handler derfor om min første tur til Bontelabo.

Etter å ha lest om og sett bilder av forskjellige haier og den eksotiske havmusen som blir tatt fra denne kaia, har jeg lenge hatt lyst til å prøve her, men aldri fått gjort det. Jeg må også si at jeg har hatt en viss skepsis til å stå å fiske hai midt i sentrum av bergen (jeg er, som så mange andre, oppvokst med ørretfiske og annet matfisk-fiske, men har kanskje ikke vokst av meg dette helt enda). Men da Ølgylt inviterte til Bontelabofiske ble jeg med.

Etter en times tid med fiske, akkurat i det jeg begynte å miste trua, begynte det å skje ting på stanga. Fast fisk, og opp kom denne:

98417_s.jpg

Småflekka snøhai?

God start, min første tur til Bontelabo hadde så langt resultert i min første pigghå. 2,4 kg. En liten stund etter fikk Ølgylt også en pigghå. Etter dette ble det en lang stilleperiode, før det klokken halv ett plutselig kom et lite utras. Strammer opp og kjenner at det er noe der, men ingen stor motstand og ingen napping. Har jeg fått en død fisk? En sko? Eller er det den beryktede havmusa jeg har fått? Og joda, etter hvert dukker det opp noe med lysende øyne der nede i vannet. Min første havmus! En fantastisk avslutning med min andre nye art for kvelden.

98418_s.jpg

Smilte hele veien hjem. Mye på grunn av fire øl (akkurat nok til å fortsatt kunne fiske kontrollert), men mest av alt på grunn av en vellykka tur.

Endret av danenersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en fin jomfrutur til Bontis med et bra resultat :huh:

Mange har vært på den plassen å dratt museløse, også blanket.

Fin liten rapport, keep em comming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for turen.

Ble en bra rapport. Vi får ordne deg flere rapportverdige fisk så det ikke blir for lenge til neste rapport.

(Jeg satt med et forundret blikk hele veien hjem, men det hadde ikke noe med ølla eller fiskene å gjøre, men med at jeg tok min første busstur i bergen der jeg var helt alene på bussen hele veien, og busssjåføren hadde lysene av, så jeg fikk skikkelig twillightZonefølelse.)

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knalltur :)

Slike fangster kan vi andre bare drømme om!

Fortsatt skitt fiske og måtte framtiden gi deg flere drømmeturer som denne.

mvh. Blankekongen

2 nye og så kule arter på en tur er intet mindre enn utrolig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.