Gå til innhold
Fiskersiden

På sjøisen i dag


2Fish
 Share

Recommended Posts

Hello på dere, har hatt lyst til å dra på isen på åros lenge nå. Hørt rykter om både fin makrell, lysing, strømsild og rødknurr. Noen av de ble det selvfølgelig ikke. Hadde mye napp, men fisken var forsiktig. Fikk i dag :

2 sypiker

5 sandflyndrer

3 Gapeflyndrer

1 Hvitting

1 Knurr

Det som var morsomst var gapeflyndra, aldri fått før, bare sett på bilde og trodde ikke den levde i nærheten av så nærme som jeg trodde. Fikk 3 stk, ganske kult egentlig. Var på isen kl halv 10 og gikk av kl 5. 7 og en halv times fiske er lenge og burde egentlig fått mer, menmen, gøy med ny art. Bortsett fra at gapeflyndra var utrolig plagsom :wacko: En sånn agntjuv skal du lete lenge etter ;) hehe

IMG_3141.jpg

IMG_3151.jpg

IMG_3166.jpg

Det mest normale bildet jeg fant av de jeg tok. (flytedressen har en nydelig farge forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige meldinger. Veide den ikke men tipper 300-400 gram. Altså ingen kjempe-

Nuvel.. Med mindre du fikk den nord for polarsirkelen er 3-400 gram en temmelig bra vekt på ei gapeflyndre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny art!

Jeg vet at det er en del gapaflyndre ved Åros, men jeg har faktisk ikke fått den noen gang når jeg har fisket på isen der! La du agnet på bunnen da du fikk dem? Om den gaperten veide 300-400 gram så var det ikke noen småfisk du fikk av den arten!

Et tips for å få litt mer fisk ved Åros når fisken er så forsiktig som den tydeligvis var i dag, er å bruke veldig lite bly for å få ned agnet. Det tar lang tid å få ned agnet med 2-3 blyhaggel som søkke, men da vil du få mer fisk en det du fikk idag. Og så må du følge nøye med på stanga/snøret og nøkke til så fort du ser at fisken smaker på agnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket mye etter den, og fått en hel drøss. Min største er 375 gram, og den var betydelig større enn gjennomsnittsgaperten :)

Oja, fikk den på åros og så at norgesrekorden var rundt kiloen så trodde den ikke var så stor. Kult

Grattis med ny art!

Jeg vet at det er en del gapaflyndre ved Åros, men jeg har faktisk ikke fått den noen gang når jeg har fisket på isen der! La du agnet på bunnen da du fikk dem? Om den gaperten veide 300-400 gram så var det ikke noen småfisk du fikk av den arten!

Et tips for å få litt mer fisk ved Åros når fisken er så forsiktig som den tydeligvis var i dag, er å bruke veldig lite bly for å få ned agnet. Det tar lang tid å få ned agnet med 2-3 blyhaggel som søkke, men da vil du få mer fisk en det du fikk idag. Og så må du følge nøye med på stanga/snøret og nøkke til så fort du ser at fisken smaker på agnet.

Takk :P Fikk den på bunnen ja, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel.. Med mindre du fikk den nord for polarsirkelen er 3-400 gram en temmelig bra vekt på ei gapeflyndre det.

Sjeldent med store i sør ja, men mener å huske at rekorden lenge ble holdt av en fisk fanget ved Florø? Så de kan bli store i sør også, selv om det tydeligvis er uvanlig,

Må også innrømme at jeg er skeptisk til at denne fisken er noe særlig over 300 gram i vekt, men uansett er det bare å gratulere med en kul art, den har jeg lagt ned mange timer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent med store i sør ja, men mener å huske at rekorden lenge ble holdt av en fisk fanget ved Florø? Så de kan bli store i sør også, selv om det tydeligvis er uvanlig,

Må også innrømme at jeg er skeptisk til at denne fisken er noe særlig over 300 gram i vekt, men uansett er det bare å gratulere med en kul art, den har jeg lagt ned mange timer på.

Takk, jeg bare tok et anslag, har ikke veid mange flyndrer i mitt liv. Så du har nok mer rett angående vekt en meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.