Gå til innhold
Fiskersiden

oppfriskning av "gamle" sluker


roger123
 Share

Recommended Posts

heisann!

sitter for tiden å fikler med utstyret mitt. ehh..... jeg mener da fiskeutstyret mitt! :o hehe. sorterer, bytter kroker o.l.

men ved dårlig vedlikehold så har de blitt til dels rustete og veldig falmende og bleke/grå/matte i lakken. dette er altså ferskvanns sluker, spinnere og kroker.

det er selve sluken jeg vil shine opp litt. kroker, ringer og slikt bytter jeg bare ut.

men ar det noen enkel metode for å fjerne tynne "rustlag" og dritt? slik at de får tilbake piffen?

noen som skjønte hva jeg mente? ;) håper på svar. roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig og genial liten sak dette http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Minisliper-130-W/

Fin og bruke til og polere helt blanke sluker=) Kan brukes til så mye mer og=)

ja den var ikke dum. billig også!

Ketchup funker også.

prøvde dette på ett par sluker. la de i ketchup over natten, vasket de av neste morgen og la de til tørk. det fungerte bra så det ut som, de ble blankere men litt rust kom tilbake med en gang.

tror nok det beste alternativet blir kobberpuss. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg liker å ha noen matte sluker jeg. Kan være de gjør susen på dager med veldig fint og blankt vær. Særlig kobbersluker har jeg hatt suksess med etter at de har liggi i en litt dårlig tørka slukboks en vinter. Kjøper jo en ny en også og har da faktisk to sluker som er like, men som kan fiske veldig forskjellig.:thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.