Gå til innhold
Fiskersiden

Tips for å få torsken?


gundhus
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har vært noen turer i sandebukta, men det har vært veldig dårlig fiske. Har jo fått litt, men ikke no stort og ikke så mange.Bare hvitting,sypike,kolje ,makrell,knurr og små torsk. Har fått 1 grei torsk på 3kilo. Er det noen som har noen tips til hvor/hvilken plass jeg kan dra til for å få no sei og kanskje no større torsk??

Alle svar mottas med stor takk :-)

Send gjerne en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vært noen turer i sandebukta, men det har vært veldig dårlig fiske. Har jo fått litt, men ikke no stort og ikke så mange.Bare hvitting,sypike,kolje ,makrell,knurr og små torsk. Har fått 1 grei torsk på 3kilo. Er det noen som har noen tips til hvor/hvilken plass jeg kan dra til for å få no sei og kanskje no større torsk??

Alle svar mottas med stor takk :-)

Send gjerne en pm.

:P Om du tenker kun på isfiske så har det vel stort sett vært labert mange steder bortsett fra hvitting og litt annet. Det har jo blitt tatt litt fisk tidvis i Drammensfjorden/Svelvik og Sande mm, men fasiten er dårlig med Torsk. Hvordan det er lengre nedover vet jeg ikke. Men det jeg egentlig ville si er at jeg ville vurdert å melde meg inn i en klubb. Dette selv om en ikke er enig i en del av innholdet og litt annet. Både Oslo Havfiskeklubb og Ski havfiske klubb har turer i Drøbak gjennom hele året. Vi var i hvertfall tre mann fra FS som var med SkiHK nå på søndag, og hadde ett ok fiske. Turene ligger på mellom 350 og 400.- for 5-6 timer på sjøen med aktivt fiske, og det kan det være verdt en gang i blandt. Særlig det at du kan komme deg ut hele året. OHK har vel rundt 5-6 turer i Drøbak/Holmestrand i løpet av sesongen + litt andre turer. Og du har jo en ok vei nå som det er tunnel under fjorden. Mag her på forumet kan du sikkert kontakte om det er av interesse å se litt på SkiHK. Jeg er selv med i OHK. Så muligheter for å få fisket litt i fjorden er det. Og da kan en få litt av hvert. Men det er jo generellt elendig med torsk. Så mottoet må kanskje bli spis sei istedet. Innrømmer at jeg tok to torsk til middag nå på Søndag...... ^_^

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som potbelly sier så er nok ganske så labert med større torsk i sandebukta og de fleste andre steder i oslofjorden. blir jo tatt noen innimellom, men det er ganske så mange mange hvitting og sypike mellom hver over 5. eneste tips jeg kan komme på er å fiske myye med et svært agn på glidetakkel. ellers så er jeg helt enig med potbelly at heller burde spise sei. pleier å sette ut nesten all torsken jeg får. har vel tatt to på de to siste åra om jeg husker riktig. får nok matfisk i form av hvitting og noen sei uansett. personlig snes jeg hvittingen og seien smaker bedre enn torsken også. testa knurr her om dagen å. var jo riktig så godt. og knurr er det jo nok av tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er hjemmesiden til oslo hk? fant oslohavfiskeklubb.net men det funka ikke. kunne tenkt meg og blitt medlem der. ?

:) Siden er nede, vet de legger om til ny hjemmeside. Men dette skal være nettsiden: http://www.oslohavfiskeklubb.net/

Ski havfiskeklubb; http://www.skihavfiskeklubb.org/

Om den ikke er oppe i løpet av helgen så si i fra så skal jeg sende deg noe info etter vinterferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.